X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי רייס, הנשיא העירקי ניסה להשיג אורניום מועשר כדי לבנות פצצה גרעינית והתעלמות מכך היתה יכולה להיות "טעות גדולה"
▪  ▪  ▪

היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, הגנה (א', 3.10.04) על הדרך בה הגדירה את סדאם חוסיין כרודן אשר מהווה איום גרעיני, בחודשים שלפני הפלישה לעירק. זאת, למרות שבדוח שפורסם נאמר כי מומחים בממשלה הטילו ספק בכך באותו הזמן.
רייס אמרה בראיון לטלוויזיה ב-2002, כי הנשיא העירקי ניסה להשיג אורניום מועשר כדי לבנות פצצה גרעינית. "דובר היה בצינורות אורניום אשר יכולים לשמש אך ורק פצצה גרעינית", אמרה.
רייס אמרה, כי אכן היתה מודעת לעובדה כי הדיון במודיעין האמריקני היה למעשה בשאלה, האם אותם צינורות היו מכוונים לפעילות גרעינית ביטחונית. מחלקת המדינה, כך לדבריה, העלתה את החשש מכך, אך רייס הוסיפה כי היו עדויות נוספות שאי אפשר היה להתעלם מהן. "הערכותיה של קהילת המודיעין בכללן היו כי (הצינורות) הללו ככל הנראה ובהחלט מתאימים... לתוכנית הגרעין שלו", אמרה רייס לתוכנית של ABC, "השבוע". עוד אמרה, כי מי שעמד בראש ה-CIA באותו הזמן, ג'ורג' טנט, האמין כי מטרת הצינורות היתה - חלקי צנטריפוגות.
"כשאתה עומד מול הערכה כי סדאם חוסיין משקם את התוכנית לנשק גרעיני שלו, שיהיה לו עד סוף העשור את האפשרות לנשק גרעיני... הנטייה היא תמיד לא לרצות להעריך נמוך מדי את התוכניות הללו", אמרה.
אך שנתיים לאחר מכן, עומדת רייס על כך שאין לה שום חרטות על הדרך שבה הממשל צייר את מה שהוא האמין שהיווה סכנה ואיום מצד סדאם.
"אני עומדת מאחורי הנכונות של אותה ההחלטה, ביום הזה, לקחת ברצינות הערכות של מודיעין, כי סדאם חוסיין החזיק, ככל הנראה, בנשק גרעיני... כולנו לא היינו מרוצים שהמודיעין לא היה טוב כמו שהוא חשב שהיה. אבל השיפוט החשוב היה לגמרי נכון. סדאם חוסיין היווה איום", אמרה.
מאוחר יותר, בראיון ל-CNN ל"מהדורה מאוחרת", אמרה רייס, כי "אם לא מעריכים נכון את האיום הגרעיני של רודן, עושים טעות גדולה מאד".
הניו יורק טיימס ציטט ארבעה גורמים רשמיים ב-CIA, וגורם בכיר בממשל, אשר אמרו כי לרייס וצוותה נאמר ב-2001 כי מומחים במחלקת האנרגיה מאמינים שהצינורות המדוברים היו ככל הנראה מכוונים לייצור טילים קטנים שאינם בעלי ראשי נפץ גרעיניים. רייס אמרה מצדה, כי למדה על אותם דברים רק לאחר שהגיבה ב-2002.
במהלך ראיון ל-CNN ב-2002 אמרה רייס, כי הצינורות היו "באמת רק מתאימים לתוכנית פצצה גרעינית". בתמיכה בטיעון הממשל בדבר איום על האומה, אמרה, כי "איננו רוצים שהאקדח המעשן יהפוך לענן פטרייה", ברמזה כמובן לפיצוץ אטומי.

תאריך:  03/10/2004   |   עודכן:  03/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בנופש משתתפים כ-150 ילדים חולי סרטן ביחד עם כל בני המשפחה שלהם, האחים וההורים, סך הכל כ-500 איש; הנופש מתקיים במלון שפיים ובפארק המים במשך ארבעה ימים
אלונה קורן
זאת, בין היתר, כתוצאה מהריסון בהוצאות הממשלה
ענבל אביב
בנוסף, תבחנה דרכים לקידום תחומי התעסוקה, החינוך, הרווחה והשיכון; משרדי הממשלה השונים גילו נכונות לשתף פעולה על-מנת להביא לקידום העיר שדרות
מיכאל דבורין
כך מצוטט מקור בכיר באחד המשרדים הפדרליים העוסקים בנושא בתקשורת הרוסית; עד היום הותר לחברות זרות להחזיק רק 20% ממניות הבעלות של "גזפרום" הנחשבת לתאגיד הגז הטבעי הגדול בעולם
אלונה קורן
הונג קונג מובילה את דירוג השווקים ה"מתפתחים", עם הכנסה לנפש של 28,810 דולר ב-2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il