X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל אונר"א מודה לראשונה בראיון לטלוויזיה הקנדית כי ארגונו מעסיק אנשי חמאס; במקביל שלח מכתב לשר החוץ בו טען כי ישראל פיברקה את הסיפור
▪  ▪  ▪

מועצת הביטחון של האו"ם תקיים הלילה דיון חירום, בפעולת צה"ל ברצועת עזה. הדיון מתקיים לפי בקשת אלג'יריה.
הערב הגישו הפלשתינים בקשה מטעמם, ובה הם מבקשים לכפות על ישראל הפסקת אש מיידית. בבקשה רשמית שהגישו הם טוענים, כי ישראל מבצעת הרג והרס בשטחים. משרד החוץ פועל להדיפת הבקשה. בשיחות שכבר התקיימו הבטיחה ארה"ב לישראל, כי לא תסכים להחלטה חד-צדדית נגד ישראל.
הדיון במועצת הביטחון זומן כאשר ברקע מועלות טענות קשות מצד ישראל, נגד מנכ"ל אונר"א, פיטר הנסן. שמו של הנסן עלה לכותרות (א', 3.10.04), לאחר שצה"ל חשף צילומים שביצע מזל"ט של צה"ל, בהם נראים אנשי חמאס משתמשים ברכב של הארגון כדי לשנע את מה שנחזה להיות משגר של טילי קסאם.
הנסן עסוק מאז החשיפה בניסיון להדוף את המיתקפה הישראלית עליו ועל ארגונו, תוך שהוא מנסה לשכנע כי לא באמצעי לחימה עסקינן, אלא פשוט באלונקה שהוכנסה לתוך הרכב.
היום (ב') ממשיך מנכ"ל אונר"א (סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם) "לככב", ולראשונה מודה הוא בראיון לטלוויזיה הקנדית (CBC) כי להערכתו ישנם פעילי חמאס בין העובדים של הארגון בשטחים. "אין לי ספק כי ישנם גם חברי חמאס שמקבלים משכורות מאונר"א", אמר הנסן.
הנסן, שאיננו חשוד בחיבת ציון, הוסיף כי אינו רואה כל בעיה במצב שבו פעילי ארגון הטרור חמאס יעבדו אצלו בארגון. "לא נראה לי כי מדובר בפשע. החמאס הוא ארגון פוליטי ולא כולם בו הם פעילים בזרוע הצבאית".
במהלך היום שיגר הנסן מכתב לשר החוץ, סילבן שלום, בו תקף את ישראל. לטענתו, אין מדובר בטיל קסאם אלא באדם שהוביל אלונקה.
בתגובה לדבריו של הנסן - על העסקת אנשי חמאס - אמר דובר רשמי במשרד החוץ של קנדה, כי "דבריו גרמו לנו לדאגה רבה". הוא הוסיף כי "בכוונתנו לפנות להנסן ולרשויות האו"ם ולבקש מהם הבהרות".
קנדה נחשבת לאחת המדינות הנדיבות ביותר כלפי ארגון אונר"א מבחינת תמיכה פיננסית שהיא מעניקה לו (כ-10 מיליון דולר בשנה), ולכן עוררו דברי הנסן סערה רבתי. כיצד יכולה קנדה לתת יד למימון ארגון המעסיק אנשי חמאס, כך שואלים עתה אמצעי התקשורת ואישי ציבור בקנדה.
ככל הידוע, גם מדינת ישראל עומדת לעשות שימוש בדבריו של הנסן, שהם בבחינת "הפללה עצמית", וכבר נודע כי שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, שפונה למזכ"ל האו"ם בדרישה לפתיחת חקירה סביב ארועי האמבולנס של אונר"א, יצטט גם מדברי הנסן מראיון זה.
ארגון בצלם: 75 פלשתינים נהרגו, 19 ילדים נהרגו
ארגון בצלם טוען, כי מערב החגג ועד צהריי היום (יום ב') נהרגו 75 פלשתינים על-ידי צה"ל, בהם 31 אזרחים שלא השתתפו בלחימה (מהם 19 ילדים בני 17 ומטה); כ-55 בתים נהרסו באופן מלא על-ידי צה"ל בשכונות המזרחיות של מחנה הפליטים ג'בליה; כ-50 בתים נוספים ניזוקו באופן קשה במהלך ההריסות; כ-50,000 תושבים החיים בשבע שכונות פלשתיניות בבית חאנון, בית לאהייה ומחנה הפליטים ג'באליה, נתונים תחת מצור מלא. אספקת המים והחשמל נותקה ומלאי המזון הולך ואוזל.

תאריך:  04/10/2004   |   עודכן:  04/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
המשרות יאבדו לטובת למדינות בעלות כוח עבודה זול כדוגמת הודו, רוסיה, סין ועוד; בריטניה תהיה המדינה העיקרית להיפגע מכך
יפעת גדות
תערוכה של מבני ענק מוסיקליים בחצרות המוזיאון: לגעת, להפעיל, ליצור ולגלות עולם צלילים מופלא; מסובבים גלגלי ענק המשמיעים צלילים מוסיקליים, פורטים על מיתרי נבל ענק, מנדנדים צינורות מחוברים לחליליות ועוד ועוד...
רנית נחום-הלוי
במכתב שהעביר הרב אבינר למפלגה הדתית-לאומית הוא מכנה אותה "בוגדת" ומכריז: אחפש לי בית אחר; הפרישה עשויה להשפיע על הרב חיים דרוקמן, ממייסדי המפד"ל, המקורב לרב אבינר
גלית יצחק
למעלה מ-30,000 בני נוער הגיעו אמש לערב הפתיחה במתחם הסינמה סיטי, אולם בשל הלחץ והצפיפות הוחלט להפסיק את האירוע שהיה בעיצומו
הדר פרבר
נפטרה בגיל 77 בביתה שבבברלי הילס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il