X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ אברהם הירשזון הוא יו"ר ועדת הכספים; בנו - בעל חובות אישיים למערכת הבנקאית
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון תובעת שלא לאפשר ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון, לחזור ולטפל בוועדה בנושאים בנקאיים. התנועה טוענת, כי לבנו עופר נותרו חובות למערכת הבנקאות גם לאחר פרסום הודעת מכירתה של חברת "הירשזון ברק".
ב-3 החודשים האחרונים הקפיא הירשזון את פעילותו הפרלמנטרית בנושאים בנקאיים, בעקבות תלונה קודמת של התנועה לאיכות השלטון על ניגוד העניינים שבו, לדעתה, מצוי הירשזון האב, לנוכח מצבו הפיננסי של הבן.
התנועה טוענת, כי לא רק שניגוד העניינים שבו מצוי כיום ח"כ הירשזון לא נוטרל לנוכח מכירת החברה של בנו, אלא הוא אף התעצם, מאחר שלפי הודעת חברת הירשזון ברק לבורסה, בעלי השליטה, ובכללם עופר הירשזון, יישארו לכאורה בעלי חוב אישיים לבנקים.
"מצב דברים זה מחריף את ניגוד העניינים המקורי שבו מצוי ח"כ הירשזון, כי כעת, חובותיו של בנו הינם לכאורה חובות אישיים לבנקים, ועל כן, האב אינו יכול לטפל בנושאים הקשורים בבנקים" -אומרת התנועה.
עוד ציינה התנועה, כי "לפי הודעת הירשזון ברק לבורסה, הסדר פריסת החובות שניתן לחברה על-ידי הבנק שבין היתר כלל מחיקת חוב בשל ריבית חריגה של 1.4 מיליון שקל אינו מסיר את החשש מניגוד עניינים בכל הנוגע לח"כ הירשזון כי הסדר זה מעלה חשש למראית עין כי מעשיו של ח"כ הירשזון בעתיד יעשו או לפחות יפורשו כהכרת תודה".
בפני ועדת האתיקה מונחת תלונתה של התנועה ממאי 2004, שבה התריעה על ניגוד עניינים של הירשזון - הן בשל חובותיה של חברת "הירשזון ברק" לבנקים שנאמדו אז ב-115 מיליון שקל, והן לנוכח כהונתו גם כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית.
ועדת האתיקה החלה לפני 3 חודשים את הדיון בתלונת התנועה לאיכות השלטון נגד הירשזון. נציגי התנועה העלו את טענותיהם בפני הוועדה, ואחריהם הופיע עו"ד גידי קורן מטעמו של הירשזון. בקרוב יחודש הדיון בוועדה.
התנועה טוענת כעת, כי אין לאפשר להירשזון היתר לחזור ולעסוק בנושאי בנקאות בטרם תקבל ועדת האתיקה החלטה בעניין תלונתה נגדו. "מתן אישור לח"כ הירשזון לחזור ולעסוק בנושאי בנקאות בוועדת הכספים לפני קבלת החלטתה של ועדת האתיקה הינו בעייתי ועלול לשקף מראית עין של התערבות בעצמאותה".

תאריך:  04/10/2004   |   עודכן:  05/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יבגני זרובינסקי
מנהלי אתר האינטרנט הרשמי של עיריית קרית ביאליק הסירו ידיעה הפוגעת בראש העיר לשעבר, דני ז'ק, בעקבות דרישת סגן ראש העירייה, אלי דוקורסקי
קריות באינטרנט
אם חד הורית מקרית ים, שנקלעה למצב כלכלי קשה וצברה חובות רבים, שדדה קשיש תושב העיר לאחר שהבחינה בו מושך 28 אלף שקלים במזומן בסניף הבנק שלה
מיכאל דבורין
בין המינויים הבולטים של הנשיא הסורי: מינויו של ראזי כנען שר פנים החדש, ומינויים של שרי הסברה ומשפטים חדשים
עומר שיקלר
יצחק שום, המאמן הישראלי של קבוצת פנאתינאיקוס פוטר מתפקידו
גלית יצחק
השוטרים מצאו שלושה גברים, שיכורים, עומדים עירומים למחצה ליד פעוטה שהיתה גם היא עירומה וחבולה; אם הפעוטה נלקחה למשטרה לחקירה; מעצרם הוארך ביומיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il