X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכיר במודיעין הגרמני טוען כי אם לא יעצרו אותה תהפוך עירק לגן עדן לטרוריסטים וכי לכל מדינה יש חלק בניסיון לייצב את המשטר במדינה; שר הפנים הגרמני: "כל מי שיגיב לאלימות באלימות" נידון לכשלון; מסר לארה"ב: אלימות גוררת אלימות
▪  ▪  ▪

עירק הופכת להיות גן עדן לטרוריסטים, כך טוען מומחה במודיעין הגרמני. הפירוד יערער את המזה"ת, ימריץ טרוריסטים איסלמיים בכל העולם ועלול גם לאפשר לטרוריסטים בעירק לעבוד עם מדענים אשר היו מעורבים בתוכניות הנשק של סדאם חוסיין.
אוגוסט הנינג, ראש שירותי הביון לא האשים את אל-קאעידה ישירות, בהתקפות היומיות על כוחות הקואליציה בעירק, אך אמר כי הוא מאמין כי אוסאמה בן-לאדן עדיין בחיים ועדיין משפיע על רשת הטרור שייסד. "כל הסימנים מצביעים על כך שהוא חי", אמר לכתבים בוועידה אשר עסקה בנושא הטרור, בברלין שבגרמניה. "...הוא מנסה לארגן, להכניס מוטיבציה, בחבריו", אמר, אך לא פירט.
גורמים במודיעין הגרמני מאמינים, מזה זמן, כי בן-לאדן חי בגבול אפגניסטן-פקיסטן, כך הוסיף הנינג, אך לא ברור באיזה צד של הגבול.
הנינג אמר עוד, כי האירועים בעירק ובמסגרת הקונפליקט הישראלי-פלשתיני מעוררים זעם בעולם הערבי. מחנות חדשים של אל-קאעידה הוקמו בפקיסטן, באינדונזיה ובדרום הפיליפינים ומגויסים רבים מצטרפים לרשת באמצעות אתרי האינטרנט.
עוד אמר, כי בעירק, התקפות הטרוריסטים ופעילות הצבא האמריקני הביאו לשרשרת של פעילות אלימה אשר עלולה להוביל לכאוס מוחלט. עירק עלולה לדבריו להפוך לקרקע פורייה לפיתוח של רשתות טרור, אם יישאר בה חלל ריק של סמכות ממשלתית. המעבר של השלטון לדמוקרטיה יציבה, אינו מובטח.
הנינג, יחד גם גורם בכיר במודיעין הגרמני, שר הפנים אוטו שילי, הזהירו את באי הוועידה תוך ביקורת יוצאת דופן מצדם על מדיניות ארה"ב בעירק. הנינג אמר כי התקפות הצבא האמריקני נגד המורדים העירקים אשר גרמו למותם של אזרחים עלולות להגביר את התמיכה בקיצונים האיסלמים.
הנינג טען כי לא היו כל הוכחות לכך שלסדאם חוסיין היה נשק להשמדה המונית, או כי היה קשור לאל-קאעידה. "תמיד אמרנו בבירור כי אנחנו לא שותפים לדעות הללו וכעת אנו חשים שצדקנו", אמר בהתייחס לקשר של עירק לאל-קאעידה "ולמרות שסדאם עבד על תוכניות גרעין, לא הייתה לו יכולת לייצר אותן כשהכוחות האמריקנים פלשו (לעירק) בשנה שעברה".
גרמניה, יחד עם צרפת ורוסיה, הובילו את ההתנגדות למלחמה בעירק כשגרמניה סירבה לשלוח את כוחותיה לאזור. אך הנינג אמר, כי לכל המדינות כעת יש חלק בעתיד המדינה כי הקיצוניות האיסלמים מהווה איום גלובלי כעת. "זו הסיבה מדוע לכולנו יש אינטרס משותף, בין אם אנחנו לוקחים חלק בקואליציה של ארה"ב בעירק או בין אם לאו", אמר, "המדינה הזאת חייבת להתייצב".
תאריך:  07/10/2004   |   עודכן:  07/10/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
האקדמיה השוודית בחרה באוסטרית אלפרידה ילניק לזוכת פרס נובל בספרות לשנת 2004
ענבל אביב
לפני שהוא עוזב עם הסחורה הגנובה, נוהג הפורץ האנונימי מהודו להשאיר מכתבים, בכל קופה בחנויות, בהם הוא מבקש מבעלי החנויות לסלוח לו, מכיוון שהוא "אולץ לבצע פריצה תחת נסיבות קשות"
עומר שיקלר
בדוח אשר התפרסם על-ידי ה-CIA נחשפים כמה מהמנהיגים שנתפסו: מנהיג הימין הקיצוני ברוסיה, ולדימיר ז'ירינובסקי; שר הפנים לשעבר של צרפת; ובנו של נשיא לבנון אמיל לחוד; עוד נמסר, כי לעירק לא היה נשק להשמדה המונית לאחר שנת 1991
ענבל אביב
מנהל בנק מגרמניה נעצר, לאחר שעל-פי החשד נהג להוציא כסף מחשבונותיהם של לקוחותיו העשירים ולהפקידו אצל הלקוחות קשי היום
ענבל אביב
צה"ל שיגר הלילה טיל ממסוק לעבר חוליית פלשתינים שעסקה בהכנות לשיגור רקטות קסאם. הפלשתינים טוענים שבתקיפה זו נהרגו שני ילדים שהיו בדרכם לבית הספר ואדם נוסף; עוד 2 פלשתינים נהרגו בחאן יונס; צה"ל פוצץ סדנה לייצור נשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il