X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המאמץ מתמקד בקומות התחתונות; קרובי הנפגעים הוזעקו לתת דגימות דם בבית החולים יוספטל או במכון הפתולוגי באבו כביר; המצרים איפשרו למז"פ לקחת דגימות מ-33 הגופות; הגופות והשרידים במכון הרפואי בנואיבה; אבי דיכטר נפגש בטאבה עם גורמי ביטחון מצרים
▪  ▪  ▪

סופרים גופות
יותר משתי יממות לאחר הפיגוע, עדיין סופרים וממיינים את הגופות: מי ההרוגים הישראלים, מי המצרים, ומי בני לאום אחר. עד כה נמנו 33 גופות, בהן חמש גופות שהתגלו במהלך השבת בהריסות על-ידי צוות החילוץ. מלאכת פינוי ההריסות והחיפוש אחר ניצולים נמשכת. מניין ההרוגים עלול להסתכם ביותר מ-40 קורבנות.
בשלב זה קיימת אי בהירות בדבר מספר ההרוגים הישראלים. המידע הבלתי רשמי הינו 15 עד 20 הרוגים ישראלים. אלוף פיקוד העורף, יאיר נווה, אמר כי בין ההרוגים קיים מרכיב גדול של תיירים זרים.
הותרו לפרסום שמות שישה הרוגים:
- רועי אביסף (28), מכפר סבא. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 15:00, בבית העלמין בכפר סבא;
- חאפז חאפי (39), לוד.
- חליל זייתוניא (בן 10), יפו.
- ואלרי סגל (49), מאשדוד - נפטר מהתקף לב.
- מיכל אלכסנדר (27), גני תקווה.
- עינת נאור (28), קיבוץ זיקים.
אלוף יאיר נווה אמר בתידרוך לעיתונאים (מוצ"ש), כי נעשה מאמץ מיוחד להגיע לכיס אויר שנוצר בקומת הקרקע. שם, לדבריו, מצויות גופות. נווה אמר, כי התקבלו תלונות על ביזה, ואלה הועברו לחקירת המצרים [על התידרוך, ראו קישור].
בקרב חברי יחידת החילוץ מתגבשת ההערכה, כי אחרי יותר משתי יממות - פחתו הסיכויים למצוא ניצולים חיים. על-פי ההערכות, 10-5 גופות נוספות קבורות עתה בהריסות - בחדר האוכל ובמועדון הלילה, המצויים בקומת המרתף. עתה אין אפשרות להגיע לקומת מרתף, אלא לאחר פינוי הריסות הקומות שקרסו על קומת המרתף. רק לאחר מכן יתברר כמה אנשים היו אותה עת באולמות אלה.
במקביל לטיפול בגופות ובהריסות, החלו המצרים בחקירה. במהלך סוף השבוע נעצרו יותר מ-60 בדואים בחשד למעורבות בפיגועים. ראש השב"כ, אבי דיכטר, ביקר (בשבת) בטאבה ונפגש עם גורמי ביטחון מצרים כדי לבחון כיצד לשתף פעולה בחקירה זו [על כך ראו קישור].
גופות רוטשו ונשרפו
מלאכת זיהוי הקורבנות נעשית עתה באופן חריג, כמעט וירטואלי. המצרים אינם מוכנים לאפשר העברת הגופות לישראל - גם לא את אלה שזוהו על-ידי בני משפחה - אלא לאחר שזוהו בוודאות בבדיקת DNA. מלאכת הזיהוי בשטח המצרי הינה קשה, גם בגלל מחסור באמצעים, וגם עקב זאת שחלק מהגופות רוטשו בפיצוץ וחלק אחר נשרפו בדליקה הגדולה שפרצה. אנשי זק"א, המצויים בשטח, אוספים את שרידי הגופות ומעבירים את השרידים לידי המצרים. הגופות והשרידים מוערבים למכון רפואי מצרי בנואיבה.
מלאכת זיהוי הקורבנות נתקלת כאמור בקשיים, גם בגלל מגבלות בירוקרטיות מצד המצרים. נציגי מז"פ בנואיבה, בראשות נצ"מ שלום צורום, יצאו אתמול לסיני לקחת דגימות וטביעות אצבע מהקורבנות לשם הכנת DNA. הדגימות הועברו במשך הלילה והבוקר אל ההמכון הפתולוגי באבו כביר. רק לאחר זיהוי הגופות הן ישוחררו על-ידי השלטונות המצרים.
במכון הפתולוגי באבו כביר מצויות עתה דגימות DNA ממרבית קורבנות הפיגוע שכבר נמנו. עתה עוסקים במכון בהפקת פרופיל גנטי מכל גופה.
משרד החוץ והמשטרה מבקשים את עזרת קרובי המשפחה
משרד החוץ, בתיאום עם המכון, מפנה את משפחות הנפגעים וכן את בני המשפחות של הנעדרים: לבצע במכון בדיקת DNA, כדי שניתן יהיה להשוות את הפרופילים הגנטיים של הקורבנות עם אלה של בני המשפחות. בדרך זו ניתן יהיה לקבוע האם מדובר בהרוג ישראלי. רק אז, הובטח, ישחררו המצרים את אותן גופות שזיהויין הושלם בדרך זו.
משטרת ישראל הפנתה בצהריים קריאה פומבית אל בני המשפחות של הנעדרים: לגשת לבית החולים יוספטל באילת או למכון הפתולוגי באבו כביר, כדי לתת דגימות דם, לצורך הכנסת DNA. לשם כך דרושות דגימות מבני המשפחות בקירבה ראשונה: אב, אם, אחד האחים, בת זוג וצאצאים; או צאצאים בלבד.

תאריך:  09/10/2004   |   עודכן:  10/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
קרי תקף את בוש בכך שלא טיפל כראוי באיום הגרעיני מצידן של אירן וצפון קוריאה ואף תקף את התנהלות הממשל בנושא המלחמה בעירק; בוש תקף את דפוסי ההצבעה של קרי בסנאט ב-20 השנים האחרונות
ענבל אביב
זו עובדה עצובה בחיינו, כשאנו שומעים שאנשים צעירים מבלים שעות בכל יום בשליחת הודעות טקסט מהטלפון הסלולרי שלהם במקום לדבר פנים אל פנים", דברי הנשיא הורסט קוהלר
ענבל אביב
מחקירה ראשונית עולה, כי הויכוח שפרץ בין בני הזוג, פרץ סביב הנושא הכספי; בני הזוג נשואים במשך שנה בלבד; חוקרי תחנת משטרת באר שבע הגיעו למקום, לאחר שהבעל הודיע לשכן על מה שעשה, וביקש ממנו להזעיק את המשטרה
אלונה קורן
רשת האופנה הישראלית השנויה במחלוקת KENVELO מתחילה לשווק חזיות ותחתונים
אלונה קורן
עלותה של תוכנית ההינתקות מוערכת במיליארד וחצי עד שני מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il