X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההכרה - על אף שהפיגועים אירעו מחוץ לגבולות ישראל; כל הנראה, בעלי רכב שניזוקו לא יפוצו
▪  ▪  ▪

כל האזרחים הישראלים שנפגעו בפיגועי הטרור בסיני, נהרגו או נפצעו, יוכרו על-ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגעי פעולות איבה, על אף שהפיגועים אירעו מחוץ לגבולות ישראל - כך נמסר מהביטוח הלאומי. עם זאת, חוקי מס רכוש המפצים על אובדן נזקים לרכוש חלים רק על פיגועים או אירועי מלחמה בתחומי ישראל, ולכן מי שרכושו נפגע אינו זכאי לקבל פיצויים מהמדינה. כך מדווח עיתון "הארץ" הבוקר (א', 10.10.04).
הבעיה החמורה היא של בעלי המכוניות שניזוקו בפיגוע ואינם צפויים לקבל פיצוי גם מחברות הביטוח הפרטיות, שכן הפוליסות חלות רק במדינת ישראל.
המשמעות של הכרת הביטוח הלאומי בנפגעים כנפגעי פעולות איבה היא שהפצועים ובני משפחותיהם של ההרוגים יקבלו קצבאות מהמוסד וייהנו ממלוא הזכויות וההטבות הניתנות לחללי מערכות ישראל או לפצועים שנפגעו בפעילות ביטחונית בצה"ל ובמערכת הביטחון.
המוסד לביטוח לאומי יכסה את הוצאות המימון של הטיפול בבתי החולים, וכן יממן טיפול פסיכולוגי לנפגעים, קצבאות והטבות למי שנשאר נכה, וכן קצבאות נספי איבה למשפחות ההרוגים.
בעניין הכיסוי הביטוחי של החברות הפרטיות, מסביר נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, יוסי מנור, כי מבחינת ההרוגים בפיגוע - משפחותיהם צפויות לקבל את כספי הביטוח, גם אם יחליטו ממשלות ישראל או מצרים לפצות את המשפחות.
לדבריו, פוליסות ביטוח החיים בישראל וכן ביטוחי החיים במסגרת קרנות הפנסיה אינן מוציאות מן הכלל מקרים של פעילות טרור - כמה מקרנות הפנסיה אינן משלמות את הפיצויים אם גוף ממשלתי מפצה את משפחות ההרוגים - כלומר גם אם המבוטח נהרג מפעולת טרור, ואפילו זו אירעה מחוץ לגבולות המדינה, מפצה הביטוח את המשפחה במלוא הסכום.
מנור מרחיב לגבי תוקף ביטוח הנסיעות לחו"ל. לדבריו, מרבית המבוטחים במדינת ישראל, ודאי אלה הקופצים לכמה ימים לסיני, מסתפקים בביטוחים הנעשים דרך חברות כרטיסי האשראי, ולכן ייאלצו להסתפק בפיצויים נמוכים יחסית; מי שמבוטח באמצעות חברות הוויזה היה צריך להפעיל מראש את הביטוח (ב-Cal לפני כל נסיעה, ובלאומי קארד פעם אחת בלבד), כדי להיות מכוסה.
לדברי מנור, הפיגוע בסיני נמצא בקטגוריה של אירוע תאונתי שנגרם על-ידי גוף חיצוני אלים ובלתי צפוי. מרבית פוליסות הנסיעות לחו"ל מבטחות גם מקרים אלה, אפילו אם מדובר בפעולת טרור. הבעיה היא שהפיצויים שמשלמות חברות הוויזה מגיעים במקרים הקיצוניים, של נכות מלאה, ל-15 אלף דולר בלבד - כך שמי שלא רכש ביטוח נסיעות לחו"ל באופן עצמאי או הרחיב את הפוליסה הקיימת, יקבל פיצוי נמוך.
הפוליסות מכסות גם את אובדן הכבודה, כלומר את הרכוש שנפגע או נשאר במלון. עם זאת גם במקרים אלה הסכומים המשולמים בפוליסות הסטנדרטיות נמוכים ביותר, 5,000-1,000 דולר, תלוי בסוג הפוליסה.
לגבי הרכב עלולה להיווצר בעיה. פוליסות ביטוח הרכב בישראל מכסות רק נזק או גניבה של הרכב בגבולות המדינה. לכן, מי שרכבו נשאר מאחור ייאלץ לפעול להחזיר אותו. מי שרכבו נהרס בפיגוע לא יוכל לתבוע את חברת הביטוח.
ביומיים האחרונים נשמעו קריאות, כי בשל העובדה שהושמעו אזהרות מפורשות בדבר נסיעה לסיני, המדינה לא צריכה לפצות או לשלם על האשפוז של הנפגעים. הוויכוח על כך עוד לא הסתיים, אך חשוב לציין כי מבחינה משפטית לאזהרה הזו אין כל משמעות מבחינת פוליסות הביטוח. אם מדינת ישראל לא סגרה את הגבול עם מצרים והרשתה לתיירים לצאת לסיני, פוליסות הביטוח חלות באופן מלא.

תאריך:  10/10/2004   |   עודכן:  10/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מיניבוס עמוס בחומרי נפץ התפוצץ ליד אקדמיה של המשטרה ומכונית תופת נוספת התפוצצה באזור שוק קטן ליד משרד התרבות
הדר פרבר
ווקן הצטרף ללמעלה מ-180 כוכבים שהטביעו חותמם במקום; "זהו יום גדול בשבילי", אמר ווקן
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
שני מהדנסים סינים אשר נחטפו באזור גבול פקיסטן הועברו למשמורת של זקני השבט בווזיריסטן
יפעת גדות
כך הודיע קרי לקהל מצביעים יהודי ברובו; אמר גם כי עמדתו של נשיא ארצות הברית צריכה להיות כזו שתעזור ליצור מצב שיאפשר למנהיגים פלשתינים לגלות במי אפשר לבטוח שאכן יחפש שלום עם ישראל
ענבל אביב
הותרו לפרסום שמות 12 מהישראלים שגופותיהם זוהו בוודאות; בין ההרוגים בטאבה: אם ושני בניה מהיישוב רקפת ובני זוג מבת ים; הסנדיי טלגרף: עדויות של ישראלים: בזזו את חדרי המלון, הנפגעים ואפילו הרוגים; השר שלום: הטרור הוא אויבם של המוסלמים והערבים, בדיוק כמו של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il