X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית מטעם קרן פולברייט, קרן החינוך ארה"ב-ישראל, תסייע לסטודנטים לשפר את רמת השליטה בשפה האנגלית; הסטודנטים נבחנו על-ידי ועדת קבלה מתוך כ-60 מועמדים; הקורס בהיקף של 272 שעות לימוד אקדמאיות יחל ב-14 באוקטובר
▪  ▪  ▪

קרן החינוך ארה"ב-ישראל קרן פולברייט (Fulbright), תקיים קורס הכנה ראשון מסוגו בישראל עבור סטודנטים מהמגזר הערבי. קורס ההכנה יסייע לסטודנטים לשפר באופן משמעותי את רמת השליטה בשפה האנגלית הדרושה למעבר בחינות הקבלה TOEFL ו-GRE ללימודים אקדמאים מתקדמים באוניברסיטאות בארה"ב.
הקורס מעניק למשתתפים כלים שיסייעו להם לעמוד בדרישות של הלימודים הגבוהים באוניברסיטאות בארה"ב, ליהנות ממלגות במהלך הלימודים ולסיים את הלימודים בהצלחה.
הקורס הראשון, אשר מהווה קורס פיילוט, ויכלול 16 סטודנטים, רווקים ונשואים בגילאים 23-40 מהמגזר הערבי. הסטודנטים בעלי תארים B.A. ו-M.A, במתמטיקה, כלכלה, מדעי המחשב, מדעי המדינה יחסים בינלאומיים, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה קלינית, לימודי המזרח התיכון, וכן סטודנטים בעלי תארים B.SC ו-M.SC ותארים בעבודה סוציאלית, מהאוניברסיטאות השונות בישראל.
הסטודנטים מגיעים מכל רחבי הארץ בכלל זה ירושלים, אבו גוש, חיפה, באר שבע, פרדיס, סכנין, ירקא, רהט, תל אביב ועפולה.
הסטודנטים נבחרו על-ידי ועדת מיון וקבלה מתוך כ-60 מועמדים. בוועדה היו שותפים נציגים מהמגזר הערבי בהם: פרופ' מאג'יד אל-חאג', ראש המרכז למחקר תרבויות ולימודים מאוניברסיטת חיפה, פרופ' אלן אל-קרנאוי, מנהל מרכז הבידואים ללימודים ופיתוח מאוניברסיטת בן גוריון, אבדדלה ק'תיב, מנהל כללי ללימודים ערבים בישראל ממשרד החינוך, התרבות והספורט ועוד.
כמו-כן, ישבו בוועדה מנהלי השלוחה של פרינסטון רוויו (Princeton Review) בישראל, אשר שותפים גם בייעוץ ובבניית תוכנית הלימודים ואחראים על ההדרכה בקורס.
אהרונה משכיל, מנהלת מחלקת שירותי יעוץ ללימודים בארה"ב ואחראית על הפרויקט מטעם הקרן, אמרה: "מרכז הייעוץ הלימודי של הקרן החינוך הבחין כי מספר הסטודנטים המגישים מועמדות ללימודים גבוהים בארה"ב מהמגזר הערבי נמוך באופן יחסי".
לדבריה, "מצאנו כי השפה האנגלית מהווה מחסום פסיכולוגי וממשי עבור אותם סטודנטים שכן היא שפה שלישית עבורם אחרי ערבית ועברית. בכדי להיתגבר על קשיים אלו החלטנו ליצור קורס ייחודי העונה לצרכי הסטודנטים מהמגזר הערבי בעלי תארים אקדמאים מאוניברסיטאות ישראליות במטרה לסייע להם להתקבל ללימודים גבוהים בארה"ב ולסיימם בהצלחה".
ד"ר הלפרין אלעד, היועץ הפדגוגי של פרינסטון רביו בישראל, ציין כי "תוכנית הלימודים של הקורס נבנתה והותאמה לדרישות של הסטודנטים מהמגזר הערבי על-מנת לאפשר להם להתגבר על קשיי השפה. צוות המדריכים בקורס זה בעל ניסיון של 4 שנים לפחות בהדרכה פסיכומטרית והדרכת אנגלית. המדריכים בעלי תואר שני ושלישי והם עברו הסמכה של The Princeton Review ארה"ב, על-פי סטנדרטים בינלאומיים וכן עברו הכשרה ספציפית בהתאם לתוכנית הקורס".
קורס ההכנה יתקיים לאורך שנת לימודים אוניברסיטאית אחת בהיקף של 272 שעות לימוד אקדמאיות. הקורס הראשון ייחל ב-14 באוקטובר ויתקיים בבית הגפן בחיפה. בהמשך מתוכננים להיפתח 2 קורסים מדי שנה, אשר יכללו כ-20 סטודנטים בכל קורס.

תאריך:  10/10/2004   |   עודכן:  10/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
העילה: נזקים שנגרמו לסוחרי המעו"ף בעקבות המשך השביתה בניגוד לצו בית הדין הארצי לעבודה
גלית יצחק
ד"ר גרבר ממליץ לנערים הסובלים מבעיה זו להתאזר בסבלנות עד לתום גיל ההתבגרות; יש לערוך ברור הורמונלי על-מנת לברר את הסיבות לגדילת החזה; בעיה דומה אופיינית גם לגברים בגילאי 40-50
הדר פרבר
אבי הדֶּקוֹנְסְטְרוּקְצְיָה יצר מחלוקות רבות על דבריו שעסקו בפירוק הטקסט ומשמעותיותיו הבעייתיות: כוונתו של הכותב אינה יכולה להתגבר על הסתירות של השפה בעצמה
מחלקה ראשונה
Esc, המותג הסלולרי לצעירים, מעלה קמפיין לשירות אפקטים קוליים חדש "Esc FX" אותו מוביל מייקל ווינסלו, כוכב סרטי הקאלט "האקדמיה לשוטרים מתחילים", בהשקעה של 2.5 מיליון ש"ח
מחלקה ראשונה
התיאטרון המוביל בגרמניה שנחשב לאחד התיאטרונים המרתקים והמעניינים בעולם; במסגרת ההופעה הראשונה בישראל יציג התיאטרון את Forever Young
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il