X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התוספים הנרכשים ביותר - ויטמין סי 44.5%, מולטי ויטמין 35.6%; 36% מהאוכלוסיה צורכת תוספי מזון; שיעור הצמיחה בשוק - 30% בשנה
▪  ▪  ▪

סקר שנערך במסגרת שלוחת אוניברסיטת דרבי בדק את הרגלי הצריכה והליכי קבלת החלטות קנייה של תוספי מזון בקרב האוכלוסיה היהודית בעולם.
שוק תוספי המזון מוערך כיום בכ-140 מיליון שקל לשנה, עם שיעורי צמיחה של כ-30%. הסקר התבסס גם על בדיקות של יצרניות ומשווקות מוצרי תוספי המזון ואימות עם משווקים.
הסקר כלל סקירה של שוק תוספי המזון בארץ ובעולם, סקירת ספרות הכוללת מודלים ותיאוריות רלוונטיים בחקר התנהגות הצרכנים, שיחות עם אנשי מקצוע מהתחום, וביצוע סקר שוק החוקר באמצעות משווקים וצרכנים משתנים איכותיים וכמותיים. בסקר השתתפו 300 צרכנים של תוספי מזון.
תוספי המזון לא נתפסים בעולם כמוצרים לצרכים ספציפיים לאוכלוסייה מוגדרת במצבים מיוחדים כגון: הריון, זקנה או מחלה, אלא כמוצר המאפיין אורח חיים מערבי, מודרני, השם דגש על בריאות.
כ-37% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת, לפי אנשי דרבי, נוהגים לצרוך תוספי מזון. 13.9% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת משתמשת במוצר "צנטרום". 8% מהאוכלוסייה משתמשת במוצר "סולגאר".
נשים צורכות תוספות מזון משמעותית יותר מגברים, 67% מהצרכנים הן נשים. על-פי הנתונים, התוספים הנרכשים ביותר הם: ויטמין C 44.5%, מולטי ויטמין 35.6%.
מהסקר עולה שחילוניים צורכים תוספי מזון יותר מדתיים, תושבי הערים הגדולות צורכים יותר מתושבי הפריפריות, ערבים ישראלים הינם צרכנים קטנים יחסית של תוספי מזון. ככל שעולה הגיל ישנה עלייה מקבילה בצריכה, קרוב ל-28.5% בגילאי 65 ומעלה משתמשים בתוספי מזון.
55% נוטלים סוג אחד של ויטמין ו-28.5% נוטלים שני סוגי ויטמינים. קהל היעד של צרכני תוספי המזון בישראל מורכב בחלקו הגדול מאנשים שבריאותם לקוייה ואנשים במתח. כאלה המרגישים חולשה, דיכאון או עייפות, חולים כרוניים, סובלים מבעיות עיכול, מבוגרים וקשישים, תינוקות וילדים, נשים בהריון.
אחת מהמשווקות הגדולות בארץ, לפי בדיקת דרבי, היא "סופר-פארם", המפעילה קרוב ל-90 בתי מרקחת בישראל שברובם המכריע קיימות מחלקות טבע מתמחות. מנתוני המשווקים עולה, כי שוק מוצרי הטבע מתאפיין בצמיחה מואצת והמכירות בו נאמדות בכ-400 מיליון שקל לשנה. חלקם של תוספי המזון הוא כ-35% והמכירות צומחות בשיעור של עד 30% בשנה.
חברות תוספי המזון הגדולות הנוספות הן "GNC" ו"סולגאר" הנותנות מענה לפלחי שוק נרחבים, "ופארמטון" הפונה בעיקר לקהל המבוגר. בנוסף, בענף פועלת גם חברת "דרך חיים" - מותג של קופת חולים כללית, המרכז להערכת דרבי כ-30% משוק תוספי המזון.
בישראל, כמו בעולם המערבי, עולה בשנים האחרונות המודעות לניהול אורח חיים בריא וכחלק מכך המודעות והחשיפה לתוספי מזון. שוק תוספי המזון (ויטמינים, צמחי מרפא, ומינרלים) צומח בקצב מהיר. חדירתן של החברות הזרות, בעיקר האמריקניות, הולכת וגוברת בשוק הישראלי הנחשב כאמור לשוק צומח.
בסקר מתוארים השינויים בתפיסה שנעשו בקופות החולים שהקימו מרפאות המתמחות בטיפולים משלימים וכוללים: נטורופטייה, הומאופתייה, צמחי מרפא ועוד. ברשתות הפארמים חל לפני כ-3 שנים שינוי בקונספט והוחלט להקצות שטח נפרד לכל מוצרי הבריאות.
בדרבי מציינים, כי בארץ יש למעלה מ-180 בתי טבע. בישראל קיימים מספר אתרי האינטרנט העוסקים במידע רפואי רחב כולל אלטרנטיבי, כמו כן, קיימים מדורים בעיתונות וקיימת עיתונות מקצועית המטפלת גם בתוספי המזון. בנוסף יש מספר תוכניות טלוויזיה העוסקות בבריאות וברפואה משלימה. כל אלה יחדיו מגדילים את המודעות לצריכת תוספי המזון בישראל, ותורמים כצפוי לגידול משמעותי בהיקף המכירות והצריכה של הישראלים.

תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת על-מנת שיותר לה להכניס כוחות צבא לאזור המזרחי של סיני; על-פי הסכם קמפ-דיוויד יכולה מצרים להכניס רק כוחות שיטור חמושים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
ידונו בנושא האלימות בעירק ותהליך השלום במזה"ת; מצרים הציעה לארח את הוועידה הבינ"ל בנושא עירק בחודש הבא
יפעת גדות
סימון המוניות יקל על הנוסעים להתמצא בקווים השונים ויאפשר להלחם בתופעת ה"חאפרים"
מחלקה ראשונה
ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי: השטחים נדרשים לצורך הרחבת שטחי החקלאות, קליטת תושבים והקמת יישובים חדשים
אורלי ממן
החברה תנפיק איגרות חוב צמודות מדד ודולר מדורגות מגובות בתזרים המזומנים מדמי שכירות של כ-14 אלף דירות במונטריאול וטורונטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il