X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת, נוכח כוונת הירשזון לחזור ולעסוק בנושאים בנקאיים כיו"ר ועדת הכספים ולדון במסקנות ועדת ברודט
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון שבה ופנתה (יום ב', 11.10.04) במכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בעניין כוונתו של ח"כ אברהם הירשזון לחזור ולעסוק בנושאים בנקאיים במסגרת דיוני ועדת הכספים עליה הוא מופקד.
לטענת התנועה, כוונתו של ח"כ הירשזון לחזור ולעסוק בנושאי הבנקאות כיו"ר ועדת הכספים, ובפרט כוונתו להעלות לדיון את מסקנות ועדת ברודט בנוגע למבנה שוק ההון, מהווה ניגוד עניינים המונע מהירשזון לעסוק בנושא.
במאי השנה פנתה התנועה אל ועדת האתיקה והתריעה על ניגוד עניינים לכאורה בו מצוי הירשזון. בפניה זו של התנועה צויין ניגוד עניינים מובנה, הנובע מכהונתו הכפולה של ח"כ הירשזון כיו"ר ועדת הכספים וכיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית.
כמו כן, התריעה התנועה מפני ניגוד עניינים אישי, הנובע מחובותיה הכבדים לבנקים של חברת "הירשזון-ברק" הנמצאת בשליטתו של עופר הירשזון, בנו של חבר הכנסת הירשזון.
בעקבות מכתב זה השעה עצמו ח"כ הירשזון מכל עיסוק הנוגע לענייני בנקאות בוועדת הכספים, עד להחלטת ועדת האתיקה שעדיין לא סיימה את דיוניה בנושא.
במכתבה מציינת התנועה, כי לאור הפרסומים בימים האחרונים המציינים כי חבר הכנסת הירשזון מתכוון להעלות לדיון את מסקנות דוח ועדת ברודט לרפורמה בשוק ההון בישיבת ועדת כספים ביום רביעי הקרוב, מוצאת התנועה משנה חשיבות בהתייחסות עניינית ומהירה לפנייתנו זו.
"החשש מעיסוקו של חבר הכנסת הירשזון בנושאים הקשורים לבנקאות עומד בצורתו הגרעינית והחמורה ביותר בכל הקשור לרפורמות בשוק ההון, אשר כידוע הינן בעלות חשיבות עצומה לכלכלת ישראל מחד ולעתיד הבנקים מאידך. בעבר כבר התרענו מספר פעמים מפני ההסתמכות על ועדת ברודט אשר חלק מחבריה נגועים בניגוד עניינים מובנה ובוטה בהיותם קשורים ישירות לבנקים בישראל, בנקים אשר יושפעו ישירות מהרפורמות בשוק ההון", נאמר במכתב.
התנועה ממשיכה ומציינת: "החשש מניגוד העניינים של חבר הכנסת הירשזון אשר עדיין תלוי ועומד בברור בפני בוועדת האתיקה של הכנסת, בשילוב עם הבעיות המובנות הקיימות במסקנות ועדת ברודט ובצירוף לנושא הקרדינלי בו אמורה לעסוק ועדת הכספים מחייב כי ימנע מח"כ הירשזון להיות נוכח או להשפיע על הישיבה."
"חשוב לציין, כי אחד העיגונים לחשש מניגוד עניינים של חבר הכנסת הירשזון מתבסס על חובותיו לכאורה של בנו לבנקים בישראל, אותם בנקים אשר מפעילים לחצים בלתי פוסקים להתערבות במסקנות הרפורמה בשוק ההון."
לפיכך דורשת התנועה, כי לא ינתן אישור לח"כ הירשזון לעסוק בנושאי בנקאות, בפרט ברפורמה בשוק ההון, עד למתן החלטה בוועדת האתיקה של הכנסת. בנוסף, מבקשת התנועה לדון בדחיפות בשאלה, האם יותר לח"כ הירשון להיות נוכח בישיבת ועדת הכספים אשר על-פי הפרסומים עומדת לעסוק במסקנות ועדת ברודט.
תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תהליך שינוי הקול אצל הבנים אורך מספר חודשים ובמהלכו הילד מתקשה לשלוט על צליל קולו
מחלקה ראשונה
היקף העסקה מוערך בכ-7 מיליון דולר לשנה;
מירב לוי
התחרות מיועדת לתלמידי כיתות ט' בתוכנית "מצוינות 2000"; פרסים בשווי של 60 אלף ש"ח יחולקו על-ידי קרן גילדור לממציאים הצעירים
רנית נחום-הלוי
העבודה שוקלת הצבעתה; המפד"ל מאיימת להפיל את שרון; המורדים התכנסו בלשכת לנדאו להחליט על הצבעתם; שרון מנסה לרכך את יהדות התורה - מזמין אותם לפגישה עימו בשבוע הבא; אחר הצהריים נפגש יו"ר סיעת המפד"ל עם מזכיר הממשלה וקיבל את נוסח הנאום
מירב לוי
משרד התיירות עובד בשנתיים האחרונות בצורה הדוקה עם הקהילות הרפורמיות בקמפיין כרטיסי ההתחייבות לבקר בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il