X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יונתן כרמון זכה בפרס מפעל חיים בתחום המחול; הפרס ליוצרים בראשית דרכים ניתן לכוריאוגרפית אביגיל רובין; הפרס ליוצרים צעירים ניתן לשרון אייל, שלומי ביטון ויוסי ברג
▪  ▪  ▪

פרסי שרת החינוך בתחום התרבות, הספורט והמחול לשנת 2004 ינתנו השנה ב-4 קטגוריות: פרס מפעל חיים, פרס ביצוע ללהקה גדולה, להרכבים ו/או יחיד, פרס יוצרים צעירים ופרס ליוצרים בראשית דרכם, שיצרו לפחות עבודה אחת על במה מקצועית.
פרס מפעל חיים בתחום המחול לשנת 2004 ניתן ליונתן כרמון. לדברי חבר השופטים, כרמון הינו אחד מהיוצרים החשובים שקמו למדינת ישראל בתחום המחול. הוא יצר סגנון מחול סיפורי ותיאטרלי בהשראת הפולקלור היהודי והישראלי. הוא עשה זאת לפני 55 שנה, ובכך הקדים את זמנו.
עוד נמסר, כי להקת כרמון הביאה מופע ישראלי למיטב הבמות בעולם. נטלו בה חלק רקדנים ממחול העם והמחול האמנותי לצד זמרים ומוסיקאים. בחזונו האמנותי, האישיותו הכריזמתית הוא העמיד דורות של רקדנים שחלקם הכפו לכוריאוגרפים ויוצרים בהשראתו".
אחת התרומות הגדולות של יונתן כרמון לקידום המחול בישראל היא ההקמה והניהול האמנותי של פסטיבל כרמיאל החוגג בימים אלה 17 שנה לקיומו ומושך קהל של אלפים. בפסטיבל זה הצליח יונתן כרמון להפגיש מחדש את אנשי המחול העממי ואת אנשי המחול האמנותי- קשר שניתק במחצית שנות ה-50.
פרס ביצוע ללהקה ניתן השנה ללהקת המחול הקיבוצית. גובה הפרס: 100,000 ש"ח. הפרס מתחלק 40% ללהקה ו-60% לרקדנים המבצעים של הלהקה.
בנימוקי השופטים נכתב, כי הלהקה הקיבוצית מהווה אנסמבל מקצועי ומהוקצע המצטיין בלכידות ובמשמעת, בד בבד עם תעוזה טכנית ומעורבות אישית סוחפת. בהשראתו של הכוריאוגרף - רמי באר, תורמים הרקדנים לרפרטואר הלהקה לא רק ביצוע מיומן ומדויק, כי אם ערך מוסף של איכויות מוסיקאליות, שכנוע אומנותי ואנרגיה בימתית מרתקת. ביצירות "על-פי התהום" ו-"שומר מסך" מתבטא הקשר ההדוק בין הכוראוגרף לרקדנים בביצוע בוגר ומרשים של קטעי סולו, דואטים והרכבים קבוציים כאחד.
פרס ליוצרים בראשית דרכם, ניתן לכוריאוגרפית, אביגיל רובין. גובה הפרס: 15,000 ש"ח. לדברי השופטים, ביצירתה "ברירת מחדל" ניכר כשרונה בתחומי אמנות שונים ומצליחה ליצור עניין וסקרנות אצל הצופה. אביגיל בונה דינמיקה מעניינת אשר יוצרת אווירת מתח, המפרק ברגעי הומור המעיד על כשרון ומקוריות.
הפרס בקטגוריית יוצרים צעירים ניתן השנה לשלושה יוצרים: שרון אייל, שלומי ביטון ויוסי ברג. גובה הפרס: 25,000 ש"ח לכל יוצר.
נימוקי השופטים:
- שרון אייל - הינה כוראוגרפית צעירה פורה ובעלת ניסיון המגבשת לעצמה סגנון תנועתי אישי. עבודותיה גורמות לטלטלנ רגשית כאשר היא מובילה את הצופה דרך רבדים פסיכולוגיים מורכבים למסע אסוציאציות מגוון. השימוש שעושה שרון אייל במוסיקה, התנועות ביזאריות מכוונות הבאים לידי ביטוי בראייה בימאית כוללת ומקורית - ראויים לציון ולתמיכה.
- שלומי ביטון - שלומי ביטון הינו כוריאוגרף עם שפה תנועתית ייחודית, מקורית ואישית. עבודותיו מעידות על עקשנות והתמדה, על סקרנות וחקירה מעמיקה של העולם סביבו. יצירתו החדשה "רק אוויר/בלי ידיים" היא פנינה כוריאוגרפית הנרטחת עמוק בלבו של הצופה. שלומי ביטון הינו יוצר ומבצע יוצא דופן, בעל עולם פנימי עשיר ומסעיר ואמירה ברורה ומדויקת.
יוסי ברג - הינו כוריאוגרף פורה ובעל שפת מחוך מגובשת, הבונה קומפוזיציות תנועתיות בהירות וטעונות רגישת. הוא יוצר מרקחת של כאן ועכשיו על בסיס אסוציאציות מזמנים אחרים, מפגשם בלתי אפשריים, נגיעות כואבות בצד רגעים של התעלות. יוסי ברג כיוצר, מנהל דו-שיח מתמיד עם הקהל היודע לקוא את שפתו ומזדהה עימו. בפשטות, הומור, בשימוש באביזרים, במוסיקה ובשקט הוא בונה עולם ומלואו שיש בו מידה ניכרת של פיוט ואמת פנימית מרשימה.

תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לדברי נתניהו, הרפורמות שמציע האוצר יקפיצו את ישראל לרשימת 10 המדינות בעלות ההכנסה לנפש הגבוהה בעולם
מירב לוי
היוזמה הינה משותפת למנכ"ל רשות שדות התעופה ומנכ"ל רשות העתיקות; המטרה היא להציג לציבור הרחב את האוצרות שנמצאו באתרים השונים בארץ
רנית נחום-הלוי
כך הודיע יו"ר הכנסת בוועדת הכנסת שדנה היום בנושא הגבלת כניסת גורמי חוץ למשכן הכנסת; "איפה יחרבנו כולם?", אמר יו"ר הכנסת בציניות; יו"ר הוועדה, ח"כ בר-און התנגד לדבריו ורמז, "אני הייתי פונה לבג"צ"
אלונה קורן
קצב הגידול השנתי במספר משרות השכירים בחודשים יוני-יולי היה 1.2%
ענבל אביב
הפלשתינים מדווחים כי בכיר בג'יהאד האיסלמי נפגע מירי ממסוק; מקורות צבאיים מוסרים כי לא היתה פעילות צה"ל באזור; משפחתו של הבכיר, מוחמד שייח' חליל, טוענת במקביל כי הוא כלל לא נפגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il