X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שבוע בריאות הנפש יסתיים ב-14.10.04; ב-12 לחודש יתקיים מצעד אשר יצא מכיכר רבין ויגיע עד לרחבת מוזיאון ת"א; מחקרים מצביעים על השפעה הדדית של המצב הגופני והמצב הנפשי
▪  ▪  ▪

שבוע בריאות הנפש הבינלאומי החל אתמול (יום א', 10.10.04) ברחבי העולם ויימשך עד ל-14 לחודש.
ארגון הבריאות העולמי החליט להקדיש השנה את "יום בריאות הנפש" לקשר שבין בריאות נפשית ובריאות גופנית. כמו-כן, הארגון רצה לבדוק האם יש קשר בין מחלות גופניות למחלות נפשיות והאם יש להתייחס אליהן ולטפל בהן ביחד.
בין האירועים שיתקיימו בשבוע בריאות הנפש הבינלאומי: ב-12.10.04 יתקיים מצעד אשר יצא מכיכר רבין ויגיע עד לרחבת מוזיאון תל אביב. מטרת המצעד להעלות את המודעות לנושא בריאות הנפש ולשנות את הסטיגמה בנושא. את המצעד מארגנים ארגוני מתמודדים ומשפחותיהם, בשיתוף ארגונים נוספים, ביניהם משרד הבריאות.
במצעד ישתתפו מספר אומנים, ביניהם: סי היימן, ואריאל זילבר. כמו-כן תופיע להקת דרבוקות ויופיעו אומנים נוספים. מנחה: השחקנית רותם אבוהב.
אנשי מקצועות הבריאות והציבור הרחב אינם מודעים מספיק לניסיון הקליני המצטבר ולממצאי מחקרים שנעשו בתחום זה. המחקרים מצביעים על השפעה הדדית של המצב הגופני והמצב הנפשי ועל הצורך לטפל בשניהם גם יחד.
קיימים ממצאי מחקרים רבים אודות הקשר בין הפרעות גופניות ונפשיות. לעיתים קרובות, הפרעות אלו מקדימות או מתפתחות במקביל או לאחר מחלה גופנית.
לאדם הסובל ממחלת הסוכרת מומלץ לאמץ סגנון חיים חדש ובריא יותר על-מנת שיוכל להתמודד עם המחלה והשלכותיה. קיימת חשיבות רבה להתנהגות נכונה, בלעדיה קיים קושי לחולה ולרופא לשלוט ברמת הסוכר ובהשפעות המזיקות הנובעות מכך.
שיעור האנשים הסובלים מסוכרת המדווחים על חרדה גדול פי שלוש מהדיווח באוכלוסייה הכללית, ושיעור הדיווח על דיכאון בקרב אנשים אלו גבוה פי 3-4.
כמו-כן עולה, כי כ-25% מהאנשים הסובלים ממחלת הסרטן עלולים לפתח דיכאון. כידוע, דיכאון עלול לפגוע במערכת החיסונית. הוכח כי נשים אשר חלו בסרטן והשתתפו בקבוצת תמיכה שבועית שרדו פי 2 לעומת נשים שלא השתתפו בתוכנית זו.
יש לבחון את מצבו הנפשי של החולה ואת השפעת המחלה על משפחתו וחבריו הקרובים היכולים להעניק לו תמיכה ולכן טיפול נכון בחולה רצוי שיכלול טיפול פיסי-נפשי והתנהגותי.

תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סיכום התחזית לחודש ספטמבר; הבוקר טפטוף קל מאד במרכז
מירב לוי
יונתן כרמון זכה בפרס מפעל חיים בתחום המחול; הפרס ליוצרים בראשית דרכים ניתן לכוריאוגרפית אביגיל רובין; הפרס ליוצרים צעירים ניתן לשרון אייל, שלומי ביטון ויוסי ברג
אלונה קורן
לדברי נתניהו, הרפורמות שמציע האוצר יקפיצו את ישראל לרשימת 10 המדינות בעלות ההכנסה לנפש הגבוהה בעולם
מירב לוי
היוזמה הינה משותפת למנכ"ל רשות שדות התעופה ומנכ"ל רשות העתיקות; המטרה היא להציג לציבור הרחב את האוצרות שנמצאו באתרים השונים בארץ
רנית נחום-הלוי
כך הודיע יו"ר הכנסת בוועדת הכנסת שדנה היום בנושא הגבלת כניסת גורמי חוץ למשכן הכנסת; "איפה יחרבנו כולם?", אמר יו"ר הכנסת בציניות; יו"ר הוועדה, ח"כ בר-און התנגד לדבריו ורמז, "אני הייתי פונה לבג"צ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il