X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון הודיע בנאומו בכנסת: אביא תוך שבועיים להצבעה בכנסת את תוכנית ההינתקות; מעריך: "הממשלה הזו תיזכר כמהפכנית ביותר בתחום הכלכלי"; 'המורדים' נמנעו בהצבעה והכשילו את שרון
▪  ▪  ▪
האם צריך לסרב פקודה?!
אפרים רוזנשטיין
טענתו של הרב אבינר, כי הפקודה לעקור ישוב היא עבירה של הצבא כגוף ציבורי, ולא על החייל הפרטי, היא טענה מופרכת. כל אדם אחראי למעשיו
לרשימה המלאה

עומר שיקלר
הנשיא קצב: הדמוקרטיה הישראלית ניצבת לפני אחד מרגעי המבחן הקשים

רנית נחום-הלוי
יו"ר הכנסת: במושב זה ייחתכו גורלות; זה יהיה קרב על כל הקופה

   רנית נחום-הלוי
שרון ידבר על ההינתקות אך לא יבקש אישור הכנסת

   רנית נחום-הלוי
מתנגדי ההינתקות חוששים שרה"מ יבצע מחטף; נערכים לסכל הצבעתו בכנסת

שרון הפסיד
דאגה בליכוד בכלל ובקרב אנשי ראש הממשלה, אריאל שרון, בפרט, מפני הבאות: רוב חברי הכנסת הצביעו נגד הודעתו המדינית של שרון - 53 חברי כנסת נגד שרון, 44 בעד ההודעה. 'המורדים' נמנעו בהצבעה, וכן גם מתנגדי ההינתקות מקרב אנשי הליכוד, ובכך העניקו לאופוזיציה רוב גדול. נגד שרון הצביעו: העבודה, חלק מחברי הכנסת של המפד"ל, ש"ס, האיחוד הלאומי, יח"ד והמפלגות הערביות. הצבעת אי-אמון שהגישה מפלגת העבודה, נדחתה ברוב קטן יחסית: 52 בעד, 62 נגד.
שרון ואנשיו חוששים עתה: ההפסד עלול להביא עכשיו לנגיסה נוספת במעמדו ולסיכון ממשלתו. שרון, שמודע למצב זה, הודיע מראש: הוא יפעל להרחבת הממשלה, אם לא תיזכה הודעתו לתמיכת רוב חברי הכנסת.
המבוכה של מחנה שרון גדולה, לאור זאת שהצעת שרון, שהובאה רשמית על-ידי הממשלה, לא היתה על תוכן הודעתו המדינית, אלא על רישומה בלבד, אך גם בזאת נכשל שרון.
ואכן, עוד לפני ההצבעה החלו מגעים עם סיעת התורה. אנשי שרון זימנו את בכירי סיעה זו לפגישה ביום חמישי, כדי לחדש עימם את המו"מ. עתה עומד שרון לבחון אפשרות לחידוש המו"מ עם מפלגת העבודה, כדי להרחיב את הקואליציה.
נאום ההינתקות
"הממשלה יזמה את תוכנית ההינתקות. אין זה סוד שהתוכנית מעוררת מחלוקת קשה ביותר בציבור. כפי שהבטחתי בעבר, אני מתכוון להניח אותה לדיון והכרעה בכנסת בעוד שבועיים בלבד ב-25 באוקטובר".
כך הודיע (יום א', 11.10.04) ראש הממשלה אריאל שרון, בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת. שרון הבטיח שבכנסת יתקיים דיון חופשי, שם יציג את כל השיקולים שהביאו את הממשלה ליזום את התוכנית.
"כל אחד יוכל לעיין בכל המסמכים, ללמוד את הנושא לעומקו, להביע את דעתו ולהצביע. כך פועל משטר דמוקרטי. וזו תהיה ההכרעה הראשונה בשורת הכרעות קשות שהממשלה תניח בפני הכנסת במושב הקרוב", הוסיף שרון.
בהמשך ציין, כי לאחר שהכנסת תאשר את התוכנית, ניתן יהיה להמשיך ליישמה על-פי לוחות הזמנים שנקבעו עד למימוש סופי של החלטת הממשלה במהלך שנת 2005. ההכרעה השנייה שתדרש הכנסת לקבל, היא על חוק פינוי-פיצוי, שיובא לכנסת כבר בשבוע הראשון לחודש נובמבר.
"אני יודע, ועל כולנו להבין, עד כמה קשה למשפחה להתנתק מאורח חייה. הרי המדובר באנשים שנשלחו לחבל עזה על-ידי ממשלות ישראל. חלקם חיים שם כבר 30 שנה. כל אחד בנה בית, הקים משפחה, ילדים נולדו שם כשם שמתים קבורים שם. אני יודע ומבין לליבם...".
"... זאת גם הסיבה שבחרתי ביונתן בשיא לעמוד בראש מינהלת ההינתקות. זהו איש ההתיישבות, אדם מאמין, תושב הספר, שיודע ומבין את שאני יודע ומבין. הנחיתי אותו ואת כל הגורמים העוסקים בכך, לפעול במלוא הרגישות ובמלוא הנדיבות כלפי המתיישבים, וכך נעשה".
ראש הממשלה פתח את נאומו בציון שרשרת הפיגועים שהיכתה בסיני- מצרים, והכריז כי בכוונת ישראל להביס מתקפה זו. הוא הזכיר, כי הממשלה בראשותו נוהגת במדיניות שלא יכולה להיות שום התקדמות מדינית לפני שיחוסל הטרור. בהקשר זה ציין את פעילות צה"ל ברצועת עזה, והדגיש כי ישראל דבקה בתוכנית מפת הדרכים, המחייבת את הפלשתינים לנקוט בשורת צעדים מעשיים לחיסול הטרור.
"ישראל רוצה בחידוש המשא-ומתן על-פי מפת הדרכים, אבל כל עוד יימשכו הפלשתינים להתחמק מביצוע כל התייבויותיהם כולן, כפי שניתנו גם לנו... לא תוכל להיות התקדמות במשא-ומתן המדיני... כל עוד אין פרטנר אמיתי לשלום ועד לזמן שבו יימצא שותף פלשתיני שימלא את כל ההתחייבויות של מפת הדרכים, נאלצת ישראל ליזום צעדים משלה".
שרון: הממשלה הזו תיזכר
כמהפכנית ביותר בתחום הכלכלי
בהמשך נאומו אמר ראש הממשלה, כי לא רק בהכרעות מדיניות וביטחוניות תידרש הכנסת לעסוק בזמן הקרוב, אלא גם בסוגיות חברתיות כלכליות, וזאת עם אישור תקציב המדינה לשנת 2005, בשבוע הראשון לחודש נובמבר.
"לא רבים יודעים עד כמה היו קרובים הגלים הכלכליים לשטוף את ספינת המשק ולהורידה למצולות. נדרשנו לצעדי חירום קשים, שהכאיבו מאד לשכבות רבות באוכלוסייה... לא היססנו לנגוע בשורה של נושאים שבהם, אני יכול להגיד כמי שהיה שר בממשלות רבות ובתפקידים רבים, לא נגעו מאז קום המדינה. אני משוכנע שהממשלה הזו תיזכר כממשלה המהפכנית ביותר בתחום הכלכלי מזה שנים רבות...".
בהמשך הדגיש שרון: "הניסיון של גורמים שונים לשתק את המשק על-ידי שביתות פראיות, לא ייצלח". הוא הסביר, כי בכוונתו ליזום הצעה לכינון מערכת הידברות והסכמה בין הממשלה, המעסיקים והעובדים. כן אמר, כי היעד הלאומי ברגע זה הוא ייצוב המשק, יצירת מקומות עבודה, המשך הרפורמות בשוק ההון, בבנקאות ובתחום המקרקעין.
כמו-כן ציין שרון, כי גם השנה תמשיך הממשלה להפנות מקורות למשק היצרני על-ידי המשך קיצוץ המגזר הציבורי, יצירת תחרות גוברת שמביאה לצמיחת העסקים, הפרטה ועידוד ההשקעות מבחוץ. לצד הרפורמות הכלכליות, אמר שרון, בשנת 2005 תתחיל הממשלה ביישום הרפורמה בחינוך, "רפורמת דברת, שלביצועה הקצנו רק השנה 1.7 מיליארד ש"ח, היא המפתח להבטחת עתידנו".
"חברי כנסת", סיכם ראש הממשלה, "אנו עומדים בפני הכרעות קשות. אתם, המנהיגות הלאומית של אזרחי ישראל ולכן אתם תידרשו להכריע ולהוביל את הציבור לביצוע ההחלטות. אמרתי כבר בתחילת דברי - זו המשמעות של חיים דמוקרטיים. הכנסת היא המוסד הנבחר, ורק היא תדון ותחליט וכולנו נקבל את הדין ונפעל יחד, באחדות לביצוע ההחלטות".
פרס תוקף את שרון: השקעתם בשטחים במקום במדינה
יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס, תקף מעל בימת הכנסת את ראש הממשלה ואת ממשלתו על שהשקיעו לדבריו, בשטחים במקום במדינה והזניחו את הנגב והגליל. בנוסף, התייחס למצב הכלכלי והחברתי במדינה ואמר "את מחיר השגיאות של הליכוד משלם העם כולו" והוסיף "מעולם לא היתה פגיעה בשכבות החלשות כמו תחתיכם".
פרס הוסיף, כי הטענה שאין אם מי לדבר אינה נכונה. לדבריו, צריך לנהל מו"מ במקביל למלחמה בטרור, וכי ניתן לשוחח עם אבו-מאזן ואבו-עלא. פרס הדגיש כי מפלגתו תתמוך בתהליך ההינתקות כחלק ממפת הדרכים אך לא תיתן יד להפסקת התהליך. הוא הוסיף כי מפלגתו אינה שותפה לדברי ויסגלס על הכוונה להקפיא את המו"מ.
לדברי פרס, אין הבטחה אמריקנית שגושי ההתנחלות ישמרו. לדבריו, דבר זה לא כתוב במכתבו של נשיא ארה"ב לראש הממשלה.

תאריך:  11/10/2004   |   עודכן:  11/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
זכו בפרס על עבודתם בה חקרו את הכוחות הפעילים מאחורי מחזורי העסקים בעולם ודרכים למדידת העקביות של מדיניות כלכלית
גלית יצחק
המפגשים יתקיימו החל בנובמבר בבית לורן; המפגשים מונחים על-ידי אנשי מקצוע המומחים בתחום האוטיזם ובהנחיית קבוצות; רוב הקבוצות יתקיימו בשעות הערב
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הזן של הנמר אשר מטופל כעת בכפפות של משי נמצא בסכנת הכחדה
רנית נחום-הלוי
נתניהו קרא להצביע גם על חוק ההסדרים במשק, על אף הביקורת שהועלתה בבג"צ; בהתייחס לבניית גדר ההפרדה הדגיש: לא תהיה שום הגבלה תקציבית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אשתו של החטוף סיפרה כי קיבלה שיחת טלפון מבעלה שאמר לה כי דמי הכופר הופחתו כי התחנן לחייו והסביר לחוטפים כי יש לו ששה ילדים לגדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il