X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפיד מעריך: הרכב הקואליציה לא ישונה; מתריע: לא נשב בממשלה אחת עם ש"ס; שר הביטחון נפגש הבוקר עם הרב עובדיה יוסף בניסיון לשכנעו לתמוך בהינתקות; שרון זימן לפגישה את יהדות התורה, ח"כ איציק וח"כ בן-אליעזר; השר לנדאו: שרון הוא המורד
▪  ▪  ▪
דורש לראות מפות

מופז, מנסה לשכנע

אייכלר, לא ניפול ברשת

רנית נחום-הלוי, עומר שיקלר
מפלה לשרון: רוב חברי הכנסת הצביעו נגד הודעתו

המקל והגזר
זמן קצר לאחר שהובס ראש הממשלה, אריאל שרון, בכנסת [ראו קישור], מוציא שרון את "תוכנית המגירה" אל הפועל: פתיחה במגעים קואליציוניים עם סיעות האופוזיציה, ובמיוחד עם הסיעות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה.
במקביל, נוקט שרון בטקטיקה של המקל והגזר מול תומכיו/מתנגדיו: סמוך לשעה 19:00 (יום ג') הגיעו ללשכת ראש הממשלה, על-פי הזמנתו, חברי הכנסת מהליכוד, אשר הצביעו יום קודם בעד נאומו המדיני בכנסת.
שרון התייעץ עם חברי הכנסת בנושא עתיד הממשלה, ואפשרות להרחבת הקואליציה או הרחבת ממשלת אחדות. בפגישה הוא הטיח האשמות קשות ב'מורדים', בהם השר עוזי לנדאו. השר לנדאו, לעומת זאת, טוען כי כל מי שמפר את התחייבות הליכוד ופועל באופן שונה מזה שנקבע במשאל הליכוד, הוא המורד. לנדאו מכוון לשרון. שרון אמר בפגישה, כי בכוונתו יקיים דיון מורחב בסיעת הליכוד באשר לעתיד הקואליציה.
שרון זימן את הפגישה בניסיון לחזק את קשריו עם חברי כנסת אלה, וכדי לקיים עימם התייעצות ולשתפם בתוכניותיו. מנגד - מחרים ראש הממשלה חלק מחברי הכנסת בליכוד, שהתנגדו לתוכנית ההינתקות ונמנעו אתמול בהצבעה על נאומו המדיני. כמו כן מבקש שרון לגבש 'צעדי ענישה' נגד 'המורדים'. המדובר, בין היתר, בניתוק מגע עימם, אי זימונם למשרד ראש הממשלה לפגישות עידכון, ועצירת יוזמות חקיקה שלהם הטעונות אישור ועדת השרים לענייני חקיקה.
מגעים לצירוף המפלגות הדתיות
המגעים מצד שרון נעשים, כאשר במקביל "שולף" שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, מחדש את התוכנית החדשה-ישנה: משאל עם לגבי תוכנית ההינתקות. לגישת לפיד, יש להביא משאל עם בפני אזרחי המדינה, אך זאת רק בתנאי שהמתנחלים יסכימו, ומראש, לקבל את ההכרעה. לפיד נימק את הצעתו בצורך למנוע "משהו רע", כדבריו, שעלול לקרות. הוא ציין, כי הוא העלה נושא זה בפני ראש הממשלה בניסיון לקדם משאל עם.
לפיד אמר בנוסף, כי הוא אינו מסכים לכניסת ש"ס. לרשת ב' אמר, כי זה לא ריאלי להכניס את ש"ס, כיוון שמפלגה זו אינה תומכת בהינתקות ולא בתוכנית הכלכלית. שינוי לא תישאר בממשלה אם שרון יחליט להכניסה.
לגל"צ אמר לפיד, כי להערכתו ראש הממשלה אינו מתכוון לשנות את הרכבה הנוכחי של הקואליציה. עוד אמר, כי סיעת שינוי תסכים לשבת בקואליציה יחד עם יהדות התורה, אך התנה זאת בצירופה של מפלגת העבודה לממשלה.
כפי שדווח ב-Nfc, שרון זימן את סיעת יהדות התורה לפגישה עימו. הפגישה אמורה לצאת אל הפועל בשבוע הבא. בשיחה עם המערכת אישר ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה את הדיווח ואמר: "הוא הזמין אותנו כדי לרכך את עמדותינו. בכל מקום, כאשר הוא מזמין יש ללכת, אבל זה לא אומר שניפול ברשתו. המטרה היא בשבילו זה למשוך זמן".
מופז הלך אל הרב יוסף
בבוקר (יום ג') פתח ראש הממשלה במגעים עם סיעת ש"ס. בתיאום עם שרון נשלח שר הביטחון, שאול מופז, אל מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, כדי לשכנעו לתמוך בתוכנית ההינתקות. עמדת תנועת ש"ס, בגיבוי הרב יוסף, הינה סירוב מוחלט לפינוי ישובים כמהלך חד-צדדי. בפגישה השתתפו גם יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי, ומזכיר הממשלה, ישראל מיימון.
השר מופז הגיע לבית הרב יוסף כשהוא חבוש כיפה שחורה. השר הציג בפני הרב את יתרונותיה של תוכנית ההינתקות. דווח, כי קיימת סבירות גבוהה, כי אם ישוכנע הרב שהתוכנית עשויה להציל חיים והיא בבחינת פיקוח נפש, הוא עשוי לשנות את עמדתו בנושא פינוי הישובים ומסירתם לפלשתינים - מה שעשוי לסלול את דרכה של ש"ס לקואליציה.
ל-Nfc נודע, כי בכוונת השר מופז לקיים פגישות נוספות עם הרב עובדיה יוסף, ולהציג בפניו מפות נקודתיות באזור רצועת עזה וצפון יהודה ושומרון. עוד נמסר, כי סבב פגישות אלה סוכם בין ראש הממשלה ויו"ר התנועה, ח"כ ישי, בפגישה שקיימו השניים ביום ראשון השבוע. כן סוכם על מפגשים נוספים בדרגים שונים, שעיקרם להראות כי תוכנית ההינתקות הינה בבחינת פיקוח נפש והיא עשויה להציל חיים של יהודים.
שיחות גם עם העבודה
במקביל פועל ראש הממשלה כדי לקבל את תמיכת מפלגת העבודה. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, אישרה בישיבת הסיעה, כי ראש הממשלה יצר עימה קשר. בנוסף נודע, כי בכוונתו לזמן את ח"כ איציק וח"כ בנימין בן-אליעזר, לפגישות אישיות עימו. בראיון ל"קול ישראל", אמרה ח"כ איציק: "אנחנו לא מונחים בכיסו. נעזור לו בתוכנית ההינתקות, אבל ננהג כאופוזיציה. אין לו יותר רשת ביטחון - יש לו רשת ביטחון מחוררת".
גם תנועת שינוי נכנסת לפעילות מואצת. סיעת שינוי התכנסה ודנה במפלתו של שרון בכנסת, וכן בצעדים שיש לנקוט להרחבת הקואליציה. אחת ההצעות העומדות על הפרק: להסכים בכל זאת לצירוף ש"ס לקואליציה, ובלבד שתסכים לתמוך בתוכנית ההינתקות.

תאריך:  12/10/2004   |   עודכן:  12/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
האירועים יכללו: יכללו סיורי זריחה לתצפית בציפורי מדבר, ביקור במאגרים לתצפית בעופות נדידה, הרצאות, סרטים, סדנאות יצירה ועוד
יפעת גדות
המחקר מעלה את הסבירות כי MRI יוכל לבסוף לשמש כשיטה בה ניתן יהיה לחזות איזה חולה צריך לקבל טיפול תרופתי נגד טרשת עורקים; הסריקה המגנטית תוכל לגלות למטופל האם התרופות להורדת הכולסטרול אכן מונעות את סתימת העורקים
הדר פרבר
השופט המחוזי טען כי התיקון הראשון לחוקה אינו מאפשר לכתבים להיות מוגנים במערכת הפדרלית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
גל האלימות הוא הקשה ביותר מאז מינתה הממשלה את הגנרל סיריצ'אי טוניאסירי בתחילת החודש, לפקד על הכוחות המיוחדים בדרום תאילנד; התאילנדים המוסלמים דורשים להפסיק את האפליה במשרות ובחינוך
יפעת גדות
חוקרים גילו כי גברים מאבדים עכבות ומעצורים פי שלושה יותר מאשר נשים עם אותה רמת אלכוהול בדם; גברים הופכים יותר מגורים ונמרצים לאחר שתייה בעוד נשים הופכות לרגועות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il