X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית חולים בילינסון התחיל ביישום פרויקט חדש: לילה ראשון בלי אמא; מטרת הפרויקט - לתאר לאמהות כיצד עבר הלילה הראשון על תינוקן מחוץ לרחם
▪  ▪  ▪

מרכז לרפואת נשים בבית החולים 'בילינסון', מקבוצת שירותי בריאות כללית, התחיל בימים אלו ביישום פרויקט חדש - לילה ראשון בלי אמא, כאשר מטרתו היא לתאר לאמהות כיצד עבר הלילה הראשון על תינוקן מחוץ לרחם.
את הפרויקט חנכו שחקני סידרת הטלוויזיה 'טיפול נמרץ': מיכל ינאי, אסתי זקהיים, עמוס לביא ויוסי גרבר שהביאו את התינוקות וסיפרו לאמהות כיצד עבר הלילה הראשון על הפעוטות.
ברכה גל, מנהלת הסיעוד במרכז לרפואת נשים בבית חולים בילינסון, מסרה: "האמהות הטריות צמאות לכל פיסת מידע על תינוקן, בעיקר בבוקר שלאחר הלידה, הלילה הראשון בו הם מנותקים אחד מהשני לאחר תשעה חודשים של חיבור רגשי ופיזי עמוק. לצורך כך, התחלנו ביוזמה בה כל אחות ממשמרת הלילה מקריאה ליולדת בגוף ראשון בשם התינוק כיצד עבר עליו הלילה הראשון, דבר שמרגש אמהות רבות ומקנה להן את הביטחון והמידע על התנהגות תינוקן בהיעדרן".
מיכל לבנשטיין, אחות אחראית במחלקת ילודים, ציינה: "נוצר מצב שלרוב האבות הם הראשונים שמקבלים את הדיווח על הלילה הראשון במחלקת יילודים. באופן זה האם תדווח ישירות על המתרחש בהעדרה, באופן מחוייך ונינוח כאשר היא מקבלת את התינוק בבוקר".
"במכתב שהכינו עבור היולדות ושאותו מקריאות אחיות הלילה, מצוין בין השאר: נרדמתי לשעתיים, עשיתי פיפי/קקי, פקחתי עיניים וסקרתי את הסביבה, עשיתי פרצופים כל הזמן, פיהקתי מרוב 'שעמום', אחזתי חזק את אצבע האחות וכו'", הוסיפה.
לדברי אתי רוזנברג, מנהלת הסיעוד בבילינסון, מדובר בעוד תהליך ההופך את הימים שלאחר הלידה למרגשים וחווייתיים.
יוסי גרבר סיפר שהתרגש עד דמעות כאשר הגיש תינוק לאם חד הורית שנולד לאחר הפריית מבחנה, אמא שמעריצה את אסתי זקהיים וקיבלה מידיה את תינוקה, החליטה לקרוא לתינוקות אסתי כשמה של השחקנית, אסתי הנדהמת אמרה "היי יש עוד אסתי בעולם - 'אסתר המלכה'".
מיכל ינאי שליטפה, חיבקה ונישקה את התינוקות קיבלה מסר מרגיע מהאמהות 'הטריות' שלידה זה דבר כואב אבל התמורה שווה את כל המאמץ. ואילו עמוס לביא סיפר בגאווה על ארבעת ילדיו ונראה היה שהוא מתורגל היטב בטיפול בתינוקות.

תאריך:  12/10/2004   |   עודכן:  12/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
התוכנית תופעל בישובי הפריפריה ואוכלוסיות מיוחדות; 205 מיליון ש"ח מהתקציב יופנו לישובי המיעוטים והחרדים
עומר שיקלר
מחקר חדש בדק את התמודדות החברה החרדית עם האינטרנט; רבים גולשים באיטנרנט, אך לא מהבית
רנית נחום-הלוי
הח"כים המתנגדים להינתקות גייסו חברים נוספים ובכך הביאו להכשלת התוכנית; יו"ר הוועדה אמר התגובה: כל השמחה לעיד היא קשקוש אחד גדול; ח"כ אורון: משיכת הבקש מעלה ספקות גדולים באשר לאישור חוק פינוי-פיצוי
יפעת גדות
מנהלים גרועים לעיתים תכופות הם עובדים מבריקים ובזה למעשה טמונה הבעיה, הם תורמים תרומה משמעותית לחברה כעובדים וזוכים לקידום בשל המומחיות שלהם כשהם מוצאים עצמם מפקחים על אחרים
גלית יצחק
התוכנית שגובשה הינה בת 5 שנים; עד-כה גובשו מעל ל-30 הצעות מחקר, בהיקף תמיכה של כ-4 מיליון דולר לשנתיים הראשונות; הקרן תקיים בשבוע הבא מפגש בינלאומי ראשון בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il