X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מסר הרמטכ"ל לחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת; מעריך: לקח לארגון שנה וחצי עד שנתיים להכין את הפיגוע; טוען: הצבא ממשיך במבצע "ימי תשובה"; יעלון נמנע מלהתייחס לטענות כלפי צה"ל לפיהן בוצע בילדה "וידוא הריגה"
▪  ▪  ▪

"הטרור העולמי מהווה איום על ישראלים בכל העולם. בעבר ניסה ארגון אל-קאעידה לחדור גם לתוך שטחי ישראל, אך סיכלנו זאת". כך אומר (יום ג', 12.11.04) הרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, בסקירה שערך בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת.
סקירת הרמטכ"ל התייחסה לפיגוע בסיני-טאבה, המשך פעילות צה"ל בשטחים, ותהליך חקירת ירי הילדה הפלשתינית מאש צה"ל.
הרמטכ"ל ציין עוד, כי תהליך מניעת פיגוע טרור על-ידי גורמי חוץ מחייב שיתוף פעולה בינלאומי. ואכן, מערכת הביטחון בישראל מקיימת מגעים מסוג זה עם גורמים שונים ורבים בעולם.
לדברי הרמטכ"ל, ארגון הטרור אל-קאעידה הוא האחראי לביצוע הפיגוע בסיני. להערכתו, לקח שנה וחצי עד שנתיים להכין את הפיגוע. הוא הסביר, כי הארגון הבינלאומי מפעיל תתי-ארגונים איסלמיים בעולם הפועלים בשמו, כך ארגון הג'יהאד האיסלמי. "התאים הם זהים עם אידיאולוגיות דומות משלהם שכל רצונם הוא להפיץ את האג'נדה בכל העולם. בסיני זה פיגוע דומה ליתר הפיגועים שהתרחשו בעולם".
צה"ל ימשיך את מבצע "ימי תשובה"
הרמטכ"ל התייחס בסקירתו לחקירה המתנהלת בעקבות ירי הילדה הפלשתינית מאש חיילי צה"ל, וציין כי מי שהתניע את האירוע היה חייל בש.ג שצעק שנכנס מחבל במוצב. "וזה היה סביר, בדיעבר מתברר שהתרעתו היתה סבירה", אמר הרמטכ"ל.
לדבריו, בעקבות ההודעה שחדר מחבל למוצב, נפתחה אש לעבר הדמות החשודה. הדמות רצה לאחור עם כפיה וזרקה תיק. עוד הוא ציין, כי באזור אין בתי ספר ומעולם לא הגיע פלשתיני למקום. מדובר צה"ל נמסר בזמנו, כי החשד הוא שהנערה שימשה לפתיון. יעלון לא הגיב האם אכן בוצע בילדה "וידוא הריגה" כפי שפורסם בתקשורת.
ח"כ יוסי שריד תבע להוציא מידי הצבא את חקירת הרג הילדה הפלשתינית ולהפקידה בידי גורמי חוץ. "במצב שנוצר כאשר החיילים מאשימים את המ"פ בוידוא הריגה, והוא מצידו מאשים אותם בקנוניה, מתחייבת חקירה בלתי תלויה כדי למנוע לזות שפתיים, ראוי שעד למסקנות התחקיר וחקירת מצ"ח, יצא המ"פ לחופשה", אמר.
הרמטכ"ל התייחס בסקירתו גם לדיווח בעיתון "הארץ", לפיו מתכוון צה"ל להפסיק את מבצע ימי תשובה שהחל ביום 1.10.04. "צה"ל לא דרש להפסיק את המבצע, צעד זה מחייב את אישור הממשלה. היתה פנייה לגבי שינוי פריסת כוחות צה"ל", אמר.
דוברת צה"ל: טעינו בפרשת הקסאם
במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון, נשאל הרמטכ"ל על אודות פרשת אונר"א וטיעוני צה"ל כי אמבולנס של ארגון זה שימש להעברת קסאם בשטחי הרצועה. דוברת צה"ל, תת-אלוף רות ירון, שהתבקשה להשיב, אמרה לחברי הכנסת כי היה זו טעות, ובבדיקה חוזרת נמצא כי לא הועבר קסאם באותו אירוע שבו דובר.
יחד עם זאת, הגנה הדוברת על צה"ל, ואמרה כי מדובר בטעות סבירה, שנבעה מהנסיבות המיוחדות של אותו מקרה. במקביל היא טענה, כי צוות מיוחד ששיגר האו"ם בדק טענות נוספות של ישראל, ובהן את הטענה לפיה אונר"א מעסיקה בשטחים גם פעילי חמאס.
בתוך כך, התחקיר שנערך בנושא בצה"ל הסתיים וממנו עולה כי אין אפשרות לקבוע באופן חד-משמעי את זהותו של החפץ שהועמס על רכב האו"ם.
"לפיכך, הקביעה החד-משמעית כי מדובר ברקטת קסאם היתה נחרצת מידי ונחפזת", כך נמסר מדובר צה"ל.

תאריך:  12/10/2004   |   עודכן:  13/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מיטבית נמכרה לכלל תמורת 135 מיליון ש"ח
עומר שיקלר
הגישה דרישת תשלום רטרואקטיבית מינואר 2004; צפויה לקבל כ-2 מיליון שקל בשנה; לדברי העיריה התשלום אושר על-ידי משרד הפנים והאוצר
אורלי ממן
ממצאי הדוח: חובות הרשויות בגין שכר לעובדים ירדו מכ-400 מיליון ש"ח לכ-185 מיליון ש"ח; 51 רשויות לא שילמו את שכר חודש ספטמבר באופן חלקי או מלא; "ניתן להבחין בדוח שניצני שיפור ביציאה מהמשבר"
גלית יצחק
בית חולים בילינסון התחיל ביישום פרויקט חדש: לילה ראשון בלי אמא; מטרת הפרויקט - לתאר לאמהות כיצד עבר הלילה הראשון על תינוקן מחוץ לרחם
אורלי ממן
התוכנית תופעל בישובי הפריפריה ואוכלוסיות מיוחדות; 205 מיליון ש"ח מהתקציב יופנו לישובי המיעוטים והחרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il