X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"עושה רושם כאילו המדינה שכחה שיש לה כ-25% מהבעלות על תנובה; המדינה אינה עושה דבר בכדי להבטיח את חלקה בחברה; מדובר כאן בערך כספי של למעלה מ-2 מיליארד שקלים"
▪  ▪  ▪

"אין כל סיבה שהמדינה תזניח ותוותר על חלקה בתנובה, שבעבורו שילמה כסף רב" - כך אומרת עמותת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), בפנייה לשר האוצר, בנימין נתניהו.
קונצרן תנובה הפך לאחרונה מאגודה שיתופית לחברה בעלת מניות, שאמורות להיות מונפקות בבורסה בתחילת 2005. עפ"י מה שפרסמו ראשי תנובה, יוכלו בעלי המניות בחברה לממש את חלקם ולקבל כסף בתמורה למניותיהם.
בעת שנעשה הסדר הקיבוצים, בו המדינה נטלה על עצמה חלק ניכר ויקר מעלות ההסדר, הוחלט וסוכם כי למדינה יועבר חלקם של הקיבוצים בבעלות על תנובה.
מאחר ובזמנו לא היו לתנובה "מניות" שניתן היה להעבירן לידי המדינה, סוכם כי תנובה תשמור בנאמנות על חלקה של המדינה, וביום שהיא תהפוך לחברת מניות - תועברנה המניות לידי המדינה.
"עושה רושם כאילו המדינה 'שכחה' שיש לה כ-25% מהבעלות על תנובה", אומרים באומ"ץ לנתניהו. "הראיה לכך היא שהמדינה אינה עושה דבר בכדי להבטיח את חלקה בחברה.
"על פי הפרסום של ראשי תנובה, עתידים כעת הקיבוצים לקבל מאות מיליוני שקלים בתמורה וכ"מקדמה" על חשבון המניות הללו - שהן מניות השייכות למדינה ולא מניות השייכות לקיבוצים.
"מבלי להיכנס לחשבנואות מדוקדקת, הערכות השווי הבורסאי לתנובה נעות בסביבות ה-8.5 מליארד שקלים. מאחר ו-25% ממניות החברה שייכות למדינה, הרי מדובר כאן בערך כספי של למעלה מ-2 מיליארד שקלים, השייכים למשלם המיסים הישראלי ואמורים להגיע לקופת האוצר - ולא לקיבוצים.
"אין כל סיבה שהמדינה תזניח ותוותר על חלקה בתנובה (שבעבורו שילמה כסף רב) - במיוחד כשמדובר בסכומים אדירים, כאלה שחסרים לקופת האוצר - אם לצורך מימון יום לימודים ארוך או מפעלי הזנה בבתי הספר, ואם לצורך השקעות יסוד בתשתית וליצירת מקומות עבודה במשק.
"לאור הדברים הנ"ל, נודה לך אם תודיענו מהם הצעדים המיידיים שבדעתך לנקוט על מנת לוודא כי חלקה של המדינה, החל מכספי ההנפקה הראשונה הקרובה (שע"פ הפרסומים צפויה להניב כ-850 מליון שקלים) וכלה בהנפקות הבאות, יגיעו לקופת האוצר - ולא יועברו או יימשכו לזכות הקיבוצים שכבר אינם בעלי המניות.
"מאחר ומדובר בסכומי עתק - מוטלת על משרד האוצר החובה לפעול מיידית ובאופן נחרץ כדי שהמניות (ותמורתן) יועברו כעת לידי המדינה ולא יועברו לידי מי שאינם בעליהן", דברי אומ"ץ לשר האוצר.
במשרד האוצר סרבו להתייחס לעניין.

תאריך:  12/10/2004   |   עודכן:  14/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
על-פי העדויות, מוסא ערפאת עצמו לא נפגע בפיצוץ, אך עובר אורח נפצע באורח קל-בינוני; מהערכות ראשוניות עולה, כי מדובר בניסיון חיסול על-רקע סכסוך פנים-פלשתיני; אין מדובר בפעולה של צה"ל
יואב יצחק
בזאת התקבלה תלונת עמותת אומ"ץ, בראשה עומד העיתונאי אריה אבנרי; חברי הכנסת בהם מדובר: שמעון פרס, דליה איציק, בנימין בן-אליעזר וחיים רמון
עומר שיקלר
השניים ניפגשו ברומא ודנו במצב במזרח התיכון, בפיגועים בסיני ובמצב בעירק
קריות באינטרנט
הנהלה חדשה לאוניברסיטת חיפה בפתיחת שנת הלימודים תשס"ה; האוניברסיטה הוסמכה לתקן האיכות הבינלאומי ISO 9001; חדש באוניברסיטה: חוגים ותוכניות לימודים לתואר שני
רנית נחום-הלוי
נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטפן אדלר ציין, כי למרות מגמת סגירת פערים (פתיחת תיקים מול סגירתם) כמו-כן צמצום אורך חיי תיק, בשנת 2004 עשוי המצב להחמיר בשל המצב הכלכלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il