X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עימאד קוואסמה נלכד; מופז: ידיו מגואלות בדם

עוד חמישה פלשתינים נהרגו; אבו עלא: שרון אחראי לכאוס

המבצע התרחב לבית להיא; מסוק צה"ל ירה בערב טילים בצפון הרצועה וחיסל מחבל נוסף שעמד לשגר רקטת קסאם; עימאד קוואסמה נלכד ללא קרב; הוא האחראי לשיגור שני מתאבדים שרצחו בבאר שבע 16 ישראלים
▪  ▪  ▪
"שרון אשם"

קוואסמה - רב מרצחים

כוח של יחידת אגוז עצר בבוקר (יום ד', 12.10.04) את המבוקש הבכיר ביותר בחברון - ראש החמאס בעיר, עימאד קוואסמה, החשוד ששיגר את 2 המתאבדים לפיגוע בבאר שבע בחודש שעבר בו נהרגו 16 ישראלים, וכן את המפגע שהיה אמור לבצע את הפיגוע בקפה קפית. קוואסמה הכווין שורה ארוכה של פיגועים ותכנן פיגועי ירי והתאבדות.
הכוח כיתר בית בעיר בו על-פי החשד הסתתר קוואסמה, עד שהסגיר את עצמו ויצא כשידיו מורמות. לאחר מכן הרס צה"ל את הבית. הפעולה התבססה על מידע מודיעיני שהועבר מהשרות הביטחון הכללי.
קוואסמה בן ה-31, היה כלוא בישראל בין השנים 1994-1999 בשל חברותו בחמאס. לאחר שחרורו חזר לפעילות בארגון באזור חברון.
שר הביטחון, שאול מופז, אמר על הפעולה: "בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ נלכד עימאד קוואסמה - ראש החמאס בחברון. קוואסמה הוא רב מרצחים שידיו מגואלות בדם של הרבה אזרחים ישראליים. הוא היה אחראי לפיגוע בבאר שבע - הפיגוע יצא מהתשתית שלו ובהנחייתו. הוא היה אחראי גם לפיגוע בחיפה ולעוד שורת אירועים. אני מקווה לראות שעצם המעצר הזה יוביל לפגיעה בתשתית בחברון ובצמצום הוצאת הפיגועים".
מבצע צה"ל מתרחב לבית להיא
צה"ל הרחיב את מבצע "ימי תשובה" בצפון רצועת עזה. טנקים, כוחות הנדסה ומסוקי קרב נכנסו בלילה (ליל יום ד') סמוך לחצות לעומק בית להיא שבצפון הרצועה, ממנו מתבצע ירי רקטות קסאם, במקביל לפעולת צה"ל בפאתי שני היישובים הסמוכים - בית חאנון וג'באליה.
זהו היום ה-14 למבצע "ימי תשובה" ברצועת עזה. על-פי הדיווחים, נהרגו עד כה כ-100 פלשתינים במהלך הפעילות של צה"ל במבצע זה. חמישה מהם נהרגו במהלך היום (יום ד').
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, מאשים את ישראל בכאוס שנוצר. אבו עלא התראיין לסוכנות החדשות AP. לדבריו, ישראל אחראית לכך שלרשות הפלשתינית איך עכשיו את היכולת לשמור על הסדר בשטחי הרשות. אבו עלא הטיל את האחריות על ישראל גם לניסיון החיסול של אבו מוסא, אחיינו של יאסר ערפאת. לדבריו, אין בכוחה של הרשות לעצור את האנרכיה בגלל הריסת כוחותיה על-ידי ישראל.
אבו עלא התייחס גם לראיון שהעניק יועצו של שרון, דב ויסגלס, ואמר כי נחשפה תוכניתו האמיתית של שרון, שהיא: עצירת התהליך המדיני באזור. אבו עלא מאשים את שרון, אישית, בהדרדרות במצב הביטחוני.
בליל יום ד' נהרג פעיל חמאס, מוחמד מרוס, ושלושה פעילים נוספים נפצעו, במהלך תקיפה של מסוק חיל האוויר הישראלי שירה טילים לעבר בית בו שהו. עוד דיווחו הפלשתינים כי שניים מהפצועים במצב קשה. מאוחר יותר בשעות הצהריים, נהרגו 2 פלשתינים מפגיעת פגז טנק של צה"ל בבית להיא.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי תושבים וכן מקורות צבאיים אמרו כי חיילי צה"ל עורכים חיפושים מבית לבית בניסיון לאתר חמושים.
בתוך כך נמשך ירי רקטות הקסאם, כשהיום נחתו שתי רקטות בשטח פתוח בעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
בערב נהרג פעיל חמאס בתקיפת מסוק של צה"ל. המסוק ירה טילים לעבר קבוצה של חמושים בשכונת בית להיא, שעמדה לשגר רקטת קסאם. ההרוג הוא חסאן שקפי בן 24. במהלך הערב נהרג במחנה הפליטים רפיח צעיר בן 16. הצעיר נפגע בחילופי אש עם צה"ל.
צה"ל הרס ביתו של מחבל בג'ילבון
כוחות צה"ל הרסו בג'ילבון, מזרחית לג'נין, את ביתו של איאד מוחמד אחמד אבו-אלרוב, פעיל ארגון הטרור "הג'יהאד האיסלמי", אשר היה בין משלחי המחבל לפיגוע ההתאבדות בשדי תרומות ביום 19.6.03 - פיגוע בו נרצח אזרח ישראלי. האיש אחראי גם לפיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון בבורקין ביום 5.2.04.
בנוסף, היה אלרוב מעורב בתכנון מספר פיגועים שסוכלו על-ידי כוחות צה"ל, בהם שילוח המחבלים לביצוע פיגוע כפול ביוקנעם בינואר השנה.

תאריך:  13/10/2004   |   עודכן:  13/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
חברי הוועדה מעדיפים את המלצות ועדת ברודט, שהן פחות מרחיקות לכת; נתניהו, לעומת זאת, תומך בהמלצות וועדת בכר, שיוגשו לוועדה בעוד כחודשיים
אלונה קורן
התשואות הושפעו מעליות שערים באפיק המניות בארץ ומעליות שערים בשערי האג"ח הסחיר הצמוד והשקלי; התשואה המצטברת הגבוהה ביותר מתחילת השנה שייכת ל"תמר" של בנק דיסקונט
ענבל אביב
הוחלט על ההשעיה למרות שעדיין לא הוכרע האם אכן יש אמת בדברי חייליו לפיהם וידא הריגה בילדה בת 13; בגופה של הילדה נורו קליעים; לדברי החשוד, ההאשמות כוזבות והן נובעות מעויינות חיילים ותיקים נגדו; ח"כ שריד: להוציא החקירה מידי צה"ל
אלונה קורן
החברה עוסקת באבטחת מכשירי קצה כגון מחשבים שולחניים וניידים, מכשירי Palm וטלפונים סלולריים חכמים; מייסדי החברה הם בוגרי צ'ק פוינט וחיל המודיעין
אלונה קורן
טוען: הפיקוח על הבנקים הוא הגורם המקצועי ביותר בתחום הצרכנות הבנקאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il