X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ז'ק כהן ואחיו, בעלי חברות הדלק בנסול ורה סול אנרגיה, הורשעו בעבירות מס של 230 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ברכה אופיר-תום, גזרה היום את דינם של ז'ק כהן ואחיו מרדכי וכן של יעקב פוליצר, שהורשעו על-ידה לפני כחודשיים בעבירות מס של למעלה מ-230 מיליון שקל.
בגזר דין חסר תקדים בתחום עבירות המס: אופיר-תום גזרה על ז'ק כהן 12 שנות מאסר בפועל ו-5 מיליון שקל קנס. על אחיו מרדכי נגזרו 5 שנות מאסר בפועל ו-1.5 מיליון שקל קנס, על יעקב פוליצר נגזרו 4 שנות מאסר ו-750 אלף שקל קנס.
האחים ז'ק ומרדכי כהן הורשעו ביחד עם חברות הדלק שבבעלותם - בנסול חברת הדלק לישראל, רה-סול אנרגיה וסול חברה להובלות דלק - באי תשלום מס בלו על דלקים שמשכו מבז"ן ובשימוש בחשבוניות פיקטיביות.
ההיקף הכולל של העבירות הסתכם ביותר מ-230 מיליון שקל והוא הגדול בישראל עד כה בתחום עבירות המס. יעקב פוליצר וחברת אנקור שחף שבשליטתו, הורשעו בכך שמכרו לאחים כהן חשבוניות פיקטיביות ביותר מ-100 מיליון שקל.
כתב האישום הוגש באמצעות פרקליטות מיסוי וכלכלה ב-99'. נטען בו כי האחים כהן רכשו דלק מבתי הזיקוק בשנים 1994-1998 ולאחר מכירת הדלק ללקוחות לא העבירו למנהל המכס והבלו את מסי הבלו שגבו מלקוחותיהם. עבירות נוספות בהן הורשעו האחים כהן, נגעו למשיכת דלק מבז"ן תוך העלמת עובדות מהותיות אודות כשרותם לעסוק בתחום זה. כמו כן, הורשעו האחים כהן בעבירות שעניינן שימוש בחשבוניות פיקטיביות.
בהכרעת הדין נקבע, כי בארבעת החודשים הראשונים לפעילותם הגישו האחים למינהל המכס והבלו דו"חות מפורטים על כמות הדלק שמשכו מבז"ן, על מכירת הדלק ללקוחות ועל תשלום הבלו בגין מכירות אלה. ואולם, החל ביולי 94' ועד פתיחת החקירה ב-98' הפסיקו הנאשמים לדווח על עסקות הדלק שביצעו, וכן הפסיקו להעביר את תשלומי הבלו על עסקות אלה.
הנאשמים, קבעה השופטת, לא חלקו על העובדות בכתב האישום שלפיהן רכשו את הדלק ולא שילמו את הבלו עבורו, אלא שלטענתם לא היו חייבים בתשלום המס על הדלק שרכשו. לדבריהם, הדלק שרכשו בתקופה זו מבז"ן לא נכלל בהגדרת "בנזין" כפי שהופיע בצו הדלק שהיה תקף באותה תקופה. צו הדלק תוקן רק ב-99', טענו, והחיל עליהם את חובת התשלום באופן רטרואקטיבי - ולכן בלתי חוקי.
השופטת אופיר-תום דחתה את טענת הנתבעים, וקבעה כי תיקון הצו אינו חקיקה רטרואקטיבית. האחים כהן, הוסיפה, ידעו על חובת הדיווח המוטלת עליהם ועל חובתם לשלם את הבלו; למרות זאת לא מילאו את חובתם והמשיכו לרכוש דלק מבז"ן.

תאריך:  13/10/2004   |   עודכן:  13/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
משרד הפרסום ישלם למיקרוסופט ואדובי סכום של 30 אלף דולר; הסכם הפשרה נסגר מחוץ לכותלי בית המשפט
הדר פרבר
ציין כי הצהרותיו של יועץ רה"מ הישראלי, דב וייסגלס, גרמו לדאגה בירדן; לדבריו, ממשלת ירדן לא חסכה ביקורת גם מן הרש"פ; כזכור, כינה וייסגלס את תוכנית ההינתקות: "פורמלין", אשר שומר על הקמת המדינה הפלשתינית בהקפאה
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
האופוזיציה דורשת מראש הממשלה הבריטי להתנצל באופן מלא יותר כדי שאפשר יהיה "לבטוח בראש ממשלת בריטניה"
גלית יצחק
במהלך עונת הרחצה טבעו למוות 31 איש לעומת 33 איש בשנת 2003; 128 חופים מוכרזים נפתחו לציבור בעונת הרחצה
רנית נחום-הלוי
שר המשפטים קרא לדחות את הצעות החוק ולהמתין להצעת הממשלה, אך חבריו הצביעו בעד ההצעות; ח"כ פרס, ללפיד: "לשונך קלה על ההדק"; ח"כ פינס: האכזבה הכי גדולה שלי זה לא הליכוד אלא מפלגת שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il