X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ד"ר יצחק גרתי, מנהל מכון הדסה: "סטודנטים מגיעים לשנה ראשונה כשהם מחזיקים בתמונה דמיונית לגבי תחום הלימודים והמקצוע בו בחרו
▪  ▪  ▪

רבע מהסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בארץ לא ישלימו את השנה הראשונה בתחום הלימודים בו בחרו - כך טוענים במכון הדסה לפיתוח אישי וארגוני. מנהל המכון, ד"ר יצחק גרתי מסביר: "סטודנטים מגיעים לשנה הראשונה במוסדות להשכלה גבוהה השונים כשהם מחזיקים תמונה לא מדויקת לגבי תוכן הלימודים ומהות המקצוע בו בחרו, הם מתאכזבים וכרבע מהם עוזבים עד תום שנת הלימודים הראשונה שלהם".
לדברי ד"ר גרתי יש לכך מספר סיבות:
- אכזבה ממהות המקצוע: אחת מהסיבות העיקריות היא האכזבה של הסטודנטים מתוכן הלימודים של שנה א' לתואר הראשון וממהות המקצוע כפי שהוא מתבהר להם במהלך השנה, השונה, לעיתים, באופן קיצוני מכפי שתיארו לעצמם.
דוגמאות טובות לכך הם החוג לפסיכולוגיה שנראה זוהר ומרתק לפני תחילת הלימודים, אך בפועל הסטודנטים מגלים שבתואר ראשון אין עוסקים כמעט בתחום הקליני, ועיקר הלימודים ממוקדים בתאוריות בתחומי פסיכולוגיה שונים, ובקורסים מתחום הסטטיסטיקה והמתודולוגיה של המחקר. או למשל, החוג ליחסים בינלאומיים ששמו המבטיח מסתיר מאחוריו הרבה לימודי תיאוריה "אפורים" ופחות תרגולים בדיפלומטיה מעשית".
- לחץ ובהלה מאופי הלימודים האקדמאיים: סטודנטים רבים בשנתם הראשונה חשים בלחץ ובהלה עקב תהליך ההסתגלות לאופיים השונה של הלימודים במוסדות האקדמיים, יחסית לדפוסי הלימוד מהתיכון. בנוסף, בחוגים רבים נלחצים הסטודנטים מהקושי האקדמי, כמו לדוגמא בחוג למדעי המחשב.
בחוג זה סטודנטים רבים נושרים מן השנה הראשונה מאחר ואינם מאמינים כי יעמדו ברמת הלימודים הגבוהה, אף על פי שאותם סטודנטים עמדו בדרישות קבלה מחמירות מלכתחילה ולכן הסיכויים כי הם יצליחו גבוהים מאוד", מוסיף ד"ר גרתי.
-התואר אינו מספק עבודה: רבים מן הסטודנטים שמתחילים ללמוד אינם יודעים כי תואר ראשון בתחום בו בחרו, כמו לדוגמא גיאוגרפיה, אינו מספיק כדי למצוא עבודה בתחום ספציפי זה. למעשה, הם מגלים כי כדי לעבוד יש צורך בתואר שני, מתייאשים מכך ועוברים ללמוד בחוג הנחשב פרקטי יותר.
לסיכום אומר ד"ר גרתי: "מובן מאליו כי הנדידה בין החוגים הנה מיותרת עבור כל הצדדים. לסטודנט, אשר "מבזבז" שנת לימודים אקדמית, עובר חוויה מאכזבת ומפסיד את כספו. לאוניברסיטאות, אשר משלמות קנסות על כל תלמיד שעובר מחוג לחוג, כפי שמטילה עליהן המועצה להשכלה גבוהה. אך ניתן לשנות מצב זה אם מחד האוניברסיטאות יספקו מידע מפורט יותר לגבי תוכניות הלימוד ואופי המקצועות, וישקיעו יותר בפרסום מידע זה.
מאידך, חשוב שסטודנטים יערכו בדיקה מעמיקה ושיטתית של מכלול האפשרויות. בעידן האינטרנט הרבה מאד מידע זמין. בנוסף, מכון הדסה מקיים פורום בפורטל וואלה ובפורטל תפוז בהם שאלות של מתלבטים בבחירה, נענות בהרחבה וללא תשלום כמובן".

תאריך:  13/10/2004   |   עודכן:  14/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
במקביל להרחבת הלחימה במסגרת מבצע "ימי תשובה", אישר צה"ל הכנסה של מאות מכולות מזון של אונר"א לרצועת עזה
מירב לוי
בוועדה מאמינים שיש בכך זריקת עידוד; טוענים: משבר ההשכלה הגבוה בעיצומו ואחד הביטויים לכך הוא גידול של 2% בלבד במספר הסטודנטים לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה; 245,075 סטודנטים יחלו את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה
יואב יצחק
כל החמישה מואשמים בעבירות מירמה בהיקף 40 מיליון ש"ח; נגד שלושה מהחשודים (גבעוני-יגרמן-הבי) הוחלט להגיש אישום גם בגין עבירת גניבה בידי מנהל ועבירה על חוק איסור הלבנת הון; לכל החמישה הוצע שימוע
מירב לוי
לראשונה, מאות ילדי גן בגילאי 4-6 יצעדו במסלול הצעדה, ובסופה יגישו חבילות שי וציורים שהכינו לחיילים המתארחים במרוץ
מירב לוי
בשנת תשס"ד נרשמו לתואר ראשון 13,846 סטודנטים, לעומת 13,202 נרשמים בשנת תשס"ה; הירידות הורגשו בכל הפקולטות; סה"כ לומדים כ-30,000 סטודנטים בתחומי האוניברסיטה; סה"כ תלמידי התואר השלישי מגיע ל-1,900
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il