X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניימן, לשעבר היועץ המשפטי של מס הכנסה, נתבע על 223 אלף ש"ח בגין קבלת כספי ביטוח שהיו מיועדים לשותפו
▪  ▪  ▪

כתב תביעה על-סך 223 אלף ש"ח הוגש בבית משפט השלום בתל אביב נגד עו"ד און ניימן, לשעבר היועץ המשפטי של מס הכנסה. על-פי כתב התביעה, הוגשה נגד ניימן תלונה במשטרה בגין זיוף חתימה וקבלת דבר במרמה.
ניימן נחשד כי חתם בשמו של שותפו לפרוייקט עסקי, אילן רונן, על אישור לקבלת כספי ביטוח שהיו מיועדים להגיע לידי רונן, באופן אישי, כחלק מאירוע ביטוחי. במקום זאת מצאו דרכם הכספים לחשבון בנק על-פי הוראות ניימן.
כתב התביעה שהוגש על-ידי רונן באמצעות עורכי הדין רונן בנדק ותמיר שטמר, מגולל סיפור שותפות עיסקית שנחתמה בינו לבין און ניימן ומשה בדש מבעלי "פיקנטי", שהצטרפו לתובע והקימו חברה בשם ויטוס להפעלת ספינת דייג באזור ים סוף. הבעלות על הספינה היתה רשומה על-שם השלושה, והוצאה לה פוליסת ביטוח תביעות אישיות שמבוטחה בפועל הינו מפעיל הספינה - אילן רונן.
במהלך שיוטיה של הספינה נעצר רונן במארס 94' על-ידי שלטונות מצריים באזור ים סוף, והואשם כי זיהם את מי הים עם חומרי הדלק של הספינה בזמן עגינתה בנמל שארם א-שייך. לצורך הטיפול בכתב האישום, שיחרור ממעצר ומימון עורך הדין המצרי שטיפל בפרשה, הפעיל רונן את פוליסות הביטוח שהונפקה לספינה, ושהוא המוטב העיקרי בה נוכח היותו ה"סקיפר" של הספינה ומפעילה היחיד. למותר לציין, נטען בתבעה, כי הנתבע ניימן לא נקט כל פעולה על-מנת לשחרר את שותפו, קל וחומר שלא הגיע לסיני לשם כך.
באוקטובר 97', עם התמהמהות קבלת הכספים מחברת הביטוח, פנה רונן לבירור העניין וגילה לתדהמתו, כי עו"ד ניימן, שאינו צד לתביעה הביטוחית מכל וכל, ושלא היה מעורב בה בכל דרך שהיא, ניהל את התביעה תוך התחזות בשמו וזיוף חתימתו, הגיע לפשרה עם חברת הביטוח על סך 100 אלף דולר, וכל זאת בלא ליידע את רונן, בעל העניין העיקרי, או לקבל הסכמתו לדבר. יתירה מזו, כספי הפשרה הביטוחית מצאו דרכם לחשבון בנק שמסר ניימן במקום למבוטח העיקרי עצמו. זאת, כאשר ניימן מנצל את העובדה כי הוא רשום כמוטב נוסף בפוליסה בהיבט הרפואי שלה בלבד.
לפיכך תובע רונן את ניימן בגין אי קבלת כספי הביטוח המגיעים לו, שכן הוא שנתבע באופן אישי בגין האירוע הביטוחי, כמו כן בשל הוראותיו של ניימן הופסק ייצוגו של רונן בהליכים במצרים ובשל כל נפסק כנגדו קנס גבוה לרבות הוצאות.
נוכח מעשיו ומחדליו של ניימן נפסקו לרונן קנס גבוה ביותר של 500 אלף לירות מצריות וכן הוצאות משפט. בנוסף, טוען התובע, כספי הביטוח שהועברו לחשבונו של ניימן היו אמורים לכסות את הקנס ולו באופן חלקי. ואולם, נוכח מעשיו של ניימן נותר התובע חשוף באופן אישי למלוא הנזק והקנס.
מעשיו של הנתבע ניימן, טוענים עורכי הדין שטמר ובנדק, הביאו לפגיעה קשה במקור פרנסתו של התובע ולאובדן יכולתו לעסוק בתחום הדייג והספנות באזור ים סוף.

תאריך:  13/10/2004   |   עודכן:  13/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הערכה: הכנת מגדל הקידוח תארך כחודש ימים והקידוח בפועל יחל ביום ה-21 בנובמבר 2004
אורלי ממן
העתירה הוגשה על-ידי עו"ד מזרחי נגד בית משפט השלום בחדרה
מירב לוי
סמנכ"ל קבוצת דיזנהויז: מזג האוויר הנוח, הירידה ברמת המחירים של הטיסות, אטרקציות תיירותיות בהם זמן ההמתנה מופחת באופן ניכר, גורמים לישראלים רבים להעדיף את עונת המעבר
מירב לוי
ד"ר יצחק גרתי, מנהל מכון הדסה: "סטודנטים מגיעים לשנה ראשונה כשהם מחזיקים בתמונה דמיונית לגבי תחום הלימודים והמקצוע בו בחרו
עומר שיקלר
במקביל להרחבת הלחימה במסגרת מבצע "ימי תשובה", אישר צה"ל הכנסה של מאות מכולות מזון של אונר"א לרצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il