X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תדהמה בקמבודיה כשהמלך הודיע כי הוא מסיים את תפקידו בשל מצבו הבריאותי; המלך המליץ על בנו כממשיכו; מועצת הכתר התכנסה היום כדי לקבל החלטה סופית - ואישרה את המלכתו
▪  ▪  ▪



הנסיך נורדום סיהאמוני הוא המלך החדש של קמבודיה וימשיך את עבודתו של אביו נורדום סיאנהוק, אשר התפטר הבוקר מטעמים בריאותיים.
מנהיגים בכירים, פוליטיים ודתיים בקמבודיה, התאספו בפגישה הסטורית (ה', 13.10.04) כדי לבחור את המלך החדש, שבוע לאחר שנורדום סיאנהוק זעזע את האומה כשהודיע על התפטרותו.
הנסיך נורדום סיהאמוני, רקדן בלט לשעבר אשר שמר על פרופיל נמוך בענייני המדינה עד כה, התקבל כמחליף הטבעי של אביו החולה, על-ידי תשעה חברי מועצת הכתר שנפגשו, כאמור, לראשונה.
יש לציין, כי המונרכיה של קמבודיה אינה עוברת בירושה והמלך אינו בוחר את ממשיכו, אך סיאנהוק, בן 81, הבהיר כי הוא מעוניין שהכתר יונח על ראשו של סיהאמוני. זה האחרון לא הביע שום עניין במלוכה, אך אמר, עוד בטרם נבחר, כי הוא מוכן לקבל את התפקיד אם ימונה.
סיהאמוני, בן 51, שימש כשגריר במועצת התרבות של האו"ם בפריס. חבר לשעבר במועצה תיאר את הנסיך כאדם "אשר אינו נראה חזק במיוחד אך יש בו היבט של מלך".
נורודום סיאנהוק הוביל את קמבודיה לעצמאות מצרפת ב-1953, אך הודח ב-1970 בהפיכה שהובילה לרצח עם של חמאר-רוז'. הוא שב לכסא המלוכה ב-1993.
סיאנהוק, אשר מקבל טיפול רפואי בסין, הודיע בשבוע שעבר כי הוא מתפטר מכהונתו בשל מצבו הבריאותי. לאחר מכן הוסיף כי אם ימות בעוד הכתר לראש, יהווה המצב סכנה למונרכיה וקטסטרופה לקמבודיה ועמה.
רוב המנהיגים הפוליטים, כולל נורדום רנריד, אחד מבניו הנוספים של המלך, אישרו את בחירתו של סיאנהוק. הפאנל אשר בוחר במלך החדש כולל את רנריד, ראש הממשלה הון סן, ראש בפועל של המדינה צ'י סים ומנהיגים בודהיסטים רבי השפעה.
קמבודיה הייתה בחסות צרפתית מ-1963 כחלק מהודו-סין הצרפתית. לאחר הכיבוש היפני במלחמת העולם השנייה הכריזו הקמבודים עצמאות ב-1953.

תאריך:  14/10/2004   |   עודכן:  14/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
שלושה עובדים בלתי-חוקיים מבנגלדש גורשו מדרום-קוריאה; החשש מהתקפות טרור גבר בדרום-קוריאה לאחר שאחד מהאזרחים נחטף בעירק ונרצח על-ידי חוטפיו ביוני; הממשלה מגבירה את אמצעי הביטחון
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שומן מסביב לבטן יכול להכפיל פי 4 את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב; נשים עם היקף מותניים מעל 89 ס"מ וגברים מעל 101, מסווגים כבעלי סיכון גבוה
רנית נחום-הלוי
נמצא פשרה במסגרתה יוקמו פיגומים ויסומנו אזורי החיץ אליהם לא יורשו המתפללים להתקרב; אנשי התנועה המוסלמית מפיצים כרוז למתפללים: 'הגיעו בהמוניכם'; מפכ"ל המשטרה המליץ לרה"מ לאשר את התפילות וציין, כי הוואקף התרשם גם כן שנשקפת סכנה
יפעת גדות
במידה ונתון זה נכון, מדענים מאמינים כי ניתן יהיה לשקם את השמיעה אצל אנשים חירשים בטיפול בגנים, על-ידי החזרתו של ההעתק התקין של הגן לתאים שבאוזן הפנימית
רנית נחום-הלוי, הדר פרבר
בוש האשים את קרי כי הוא נמצא מחוץ למיינסטרים ואינו מחובר למציאות; קרי האשים את בוש בכשלון במתן ביטחון לאמריקנים ובכשלון מנהיגותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il