X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד סוף השנה צפויים להגיע כ-35,000 צעירים - עולים ותיירים; יו"ר הסוכנות: "אנו שואפים להכפיל את המספר במסגרת פרויקט משותף חדש של הסוכנות עם הממשלה"; הציפייה היא לרמה של 21,000-22,000 עולים ב-2004
▪  ▪  ▪

יו"ר הסוכנות היהודית, סלי מרידור, מזהיר כי האיומים כיום נגד יהודים "הם גם מחוץ למדינת ישראל. רמת האיום על הקהילות היהודיות בתפוצות עלתה משמעותית בשנים האחרונות, דבר שמחייב היערכות". מרידור מזהיר, כי הסכנה קיימת גם בארצות הברית. לכן, אמר, סייענו לאחרונה בהקמת מערך היערכות מיוחד בארצות הברית. בסוכנות החל לפעול חדר מצב 24 שעות ביממה שמקבל דיווחים על כל אירוע אנטישמי ואיומים בתפוצות.
מרידור דיבר בנושא (יום ה', 15.10.04) בפני ועדת העלייה, קליטה ותפוצות בכנסת, בראשות ח"כ קולט אביטל. בסקירתו נגע מרידור בנושאים שונים בתחומי העלייה, הקליטה, החינוך, מצב הקהילות ועוד.
מרידור אמר, כי הסוכנות היהודית מקיימת מערך תיאום עם הממשלה למקרים שעלולה להיות התרחשות בסדר גודל מאיים, וכן מערך של קשר יהודי עולמי. "יש תרחישים שמצריכים תגובה וסדרת פעולות לא רק מהמדינה שבה אירע האירוע אלא גם מאיתנו כדי להעמיד את הקהילה על הרגליים. נושא זה על סדר יומנו ומדיר שינה מעיננו".
מרידור סיפר, כי שנת 2004 תהיה שנת השיא של כל הזמנים בהגעת צעירים לישראל לחוויות קצרות וארוכות (במעמד תיירים). מספרם עולה על שנת 2000 שנחשבה הטובה ביותר עד כה. עד סוף השנה צפויים להגיע כ-35,000 צעירים. "אנו שואפים להכפיל את המספר במסגרת פרויקט משותף חדש של הסוכנות עם הממשלה".
בנושא העלייה אמר יו"ר הסוכנות, כי הציפייה היא לרמה של 21,000-22,000 עולים ב-2004. מספר זה נובע בעיקר מהמשך צמצום העלייה מחמ"ע (בריה"מ לשעבר), שנובע ממספר גורמים; שיפור התחושה במדינות חמ"ע, מצב התעסוקה בארץ, והמשך מגמת ההגירה לגרמניה.
מרידור ציין, כי יש לנקוט בפעולה מדינית מול גרמניה, מאחר והעובדה שהיא מקבלת את היהודים במעמד פליטים אינה ראויה וצריך לקרוא לה להפסיק. לדבריו, הסוכנות נערכת לפריצת דרך בעליה מהמערב. "אנו בסוף תהליך של חשיבה אסטרטגית, שום דבר איננו קדוש". הוא הדגיש כי הסוכנות משנה דרמטית את דפוסי פעולתה. "אנו מקווים לגידול בעליה מארה"ב, מצרפת ואנגליה; מצרפת נקווה שנגיע ל-20%. מארצות הברית ואנגליה יש כ-10%. עם זאת התריע מרידור מפני המשך ערימת הקשיים מצד משרדי הממשלה בנושא מקצועות הרישוי.
"נוצר מצב אבסורדי", אמר, "שבעלי מקצועות חופשיים, כגון רופאים, שרוצים לעלות ממדינות מפותחות מאוד, כדוגמת צרפת, חייבים לעבור בארץ מחדש מסלול מכשולים שכולל את כל הבחינות. זאת למרות שלמדו במוסדות יוקרתיים והם עוסקים במקצועותיהם מזה שנים רבות. קשיים אלה מונעים ממאות ואולי מאלפים לעלות לארץ בכל שנה. זה מצב בלתי נסבל", אמר.
לגבי העולים מאתיופיה, אמר מרידור, הקצב מוגבל עקב החלטת הממשלה. ו"לדעתנו צריך להביא יותר. אני סבור שמבחינה אנושית, יהודית וכלכלית, קשה לראות את ההיגיון. העיכוב שלהם שם רק מקשה על הקליטה ויעלה למדינה יותר כסף. מקווה שהממשלה תשקול מחדש".
יו"ר הסוכנות סיפר, כי הסוכנות הקימה לאחרונה קרן מיוחדת לתמיכה בחיילים ועולים בודדים, ללא הוריהם, שבמסגרתה מתכוונים לגייס כ-50 מיליון ש"ח. להערכת הסוכנות, יש כיום כ-10,000 שכאלה כיום בארץ, והקשיים שלהם גדולים ביותר.
באשר לסוגיית הגיור אמר מרידור, כי כל העם היהודי על זרמיו השונים התגייס מאחורי הקמת מערך הגיור החדש במשרד ראש הממשלה. "עברנו כבר את זמן הדיבורים, ועתה הזמן למעשים. הצעתי לראש הממשלה שיקבל דיווח שבועי על קצב הגיור, ושהדיווח גם יוקרא בשיבת הממשלה, כדי להגביר את המעקב ולהדגיש את חשיבות המהלך".

תאריך:  14/10/2004   |   עודכן:  15/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
משטרת ירושלים עצרה שני נערים יהודיים בני 15, בחשד לתקיפת ערבים, יידוי אבנים לעבר מכוניות וריסוס כתובות נאצה
ענבל אביב
דילול הכוחות סמוך לג'בליה ובית להיא החל הלילה; ההחלטה: בעקבות לחץ אמריקני ואירופי, והמלצת מערכת הביטחון; שרון הורה: להיכנס שוב לצפון הרצועה אם יחודש ירי הקסאמים; בוועדת החוץ והביטחון אמר: פעולת צה"ל בעזה תימשך כל עוד ייפגעו אזרחים ישראלים
מחלקה ראשונה
מע"מ הטיל עיקולים גורפים על נכסי משפחתו וגרושתו של חייב; ביהמ"ש דחה טענות המדינה וחייב את רשות המס בהוצאות המשפט
מחלקה ראשונה
עבר מרשת ב' וימשיך עם תוכנית במתכונת דומה ברדיו ללא הפסקה 103FM ו-104.5FM בצפון
יפעת גדות
סבן הואשם תחילה באונס אך הצדדים הודיעו כי הגיעו לעסקת טיעון מכיוון שהיה קושי להוכיח את ביצוע האונס; סבן הודה בביצוע מעשה מגונה בכוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il