X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל השלים הלילה את היציאה מג'בליה, בית להיא ובית חאנון; דובר משרד החוץ האמריקני משבח את ישראל על פינוי כוחותיה מישובי הפלשתינים; בחמאס טוענים: "ניצחנו", ומאיימים בהמשך ירי הקסאמים לעבר שדרות
▪  ▪  ▪
80 בתים נהרסו; מאות נפגעו

מנוחה אחרי היציאה

עומר שיקלר
המ"פ טוהר מ'וידוא הריגה'; הושעה בגלל כשלים פיקודיים

צה"ל השלים הלילה את היציאה מהישובים הפלשתינים בצפון רצועת עזה. כוחות צה"ל יצאו מבית להיא, בית חאנון ומג'בליה. עתה הם חונים בפאתי ישובים אלה, כדי להבטיח תגובה מהירה - אם אכן יחודש ירי הקסאמים כפי שמעריכים בצה"ל.
במהלך המבצע נהרגו כ-130 פלשתינים, רובם ככולם פעילי טרור חמושים. הרמטכ"ל רב-אלוף משה (בוגי) אמר, כי נהרגו לכל היותר עשרה אזרחים פלשתינים שאינם מעורבים בטרור. אלא שהעובדות הן שונות: ככל הידוע, עשרות אזרחים נהרגו, כולל ילדים, נשים וזקנים.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, מאשים את ישראל בהרס חייהם של פלשתינים. לדבריו, צה"ל הרג 140 פלשתינים, עשרות מהם ילדים, נשים וזקנים, ופצע כ-500 נוספים. כמה ימים קודם לכן, אמר אבו עלא, כי הרשות הפלשתינים אינה יכולה לשמור על הסדר הציבורי בצפון רצועת עזה ולערוב להפסקת ירי הקסאמים, כיוון שצה"ל הרס את מנגנוני הביטחון הפלשתינים.
המרכז הפלשתיני לזכויות אדם טוען, כי בצאתו מותיר צה"ל חורבן: 80 בתים נהרסו, מהם 60 בג'בליה ו-20 בבית להיא. לטענתם, מאות בתים נפגעו ומאות פלשתינים נפצעו; קיים מחסור חמור בציוד רפואי ובמוצרי יסוד; אלפי דונמים של גידולים הושמדו בפעולות חישוף שביצעו דחפורי צה"ל.
הפעילות הנעשית עתה בישובים פלשתינים אלה, נבחנת באמצעות מזל"טים המוחזקים באויר כמעט כל הזמן, מסוקים היוצאים למשימות סיור, ועל-ידי תצפיתנים. ראש הממשלה אריאל שרון הנחה את כוחות צה"ל: להיכנס שוב לשטח אם יחודש ירי הקסאמים. בצה"ל מעריכים, כי תוך ימים ספורים יאלץ צה"ל לשוב לחלק מהשטחים, כדי לרדוף אחרי חוליות משגרי קסאמים, וכדי לחסל, באמצעות מסוקים, מבוקשים בכירים.
יציאת צה"ל מתקבלת בברכה בממשל האמריקני. דובר משרד החוץ, ריצ'ארד באוצ'ר, שיבח את ישראל על הוצאת כוחותיה. הדובר אמר, כי ארה"ב ציפתה כל הזמן לפעולה מהירה וליציאת הכוחות. הדובר הטיל על הפלשתינים את החובה לשמור על שקט באזור, ולהבטיח שלא יחודש ירי הקסאמים על ישובי ישראל.
בחמאס מוסיפים לצחצח חרבות, למרות המכה הקשה שספגו. דובר החמאס התעלם מהעובדות והכריז: "ניצחנו". הדובר התייחס אל יציאת צה"ל כאל נסיגה תחת אש.
על-פי הערכות, כ-75-70 מאנשי החמאס נהרגו בג'בליה לבדה. רבים אחרים ברחו מג'בליה. בהודעה מטעם ארגון זה נאמר הלילה, כי אנשיו יוסיפו לירות רקטות קסאם לעבר ישראל, כולל לעבר שדרות. לטענת החמאס, צה"ל נאלץ לסגת מצפון הרצועה נוכח ההתנגדות העזה שגילו אנשי הארגון.

תאריך:  16/10/2004   |   עודכן:  16/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ביום ו' לא נספרו הקולות בשל תחילת הרמדאן; תוצאות סופיות אינן צפויות לפני סוף החודש
הדר פרבר
המספר הרב של מקרי המוות בעיקר בשל מחלות בקרב האנשים במחנות הפליטים; כ-7,500 הרוגים מאז החל הסכסוך בדרפור כתוצאה מאלימות
יבגני זרובינסקי
סגן ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי יוזם הקמת שדולת הקריות בכנסת אשר תקדם פרויקטים אזוריים רבי חשיבות; ח"כ משה כחלון, סגן יו"ר הכנסת, יעמוד בראשה
עודד ויסמן
חשוד כי התחזה במשך שנים לרופא שיניים שוחרר למעצר בית על ידי בית המשפט; הקשיש טען בחקירתו כי הציג את עצמו כמרפא שיניים ולא רופא שיניים, לכן לא עבר על החוק
קריות באינטרנט
נהג מונית מהקריות נעצר בחשד לאונס נערה עקב דמיונו לקלסתרון שפורסם בתוכנית הטלוויזיה "בשידור חוקר"; לאחר חקירה של 12 שעות הבינו השוטרים כי האיש אינו החשוד אחריו הם מחפשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il