X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי גיורא עיד בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת בנושא החלפת דרכונים וזיוף תעודות זהות; משרד הפנים שוקל להנפיק תעודת זהות חכמה - מה שיחסוך לציבור להגיע למשרדי ממשלה לצורך סידורים שונים; העניין יעלה השבוע לדיון בבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪

"תמורת 4 שקלים בלבד ניתן היום להשיג תעודת זהות מזוייפת", כך אמר היום (יום א', 17.10.04) גיורא עיד בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת בנושא בנושא החלפת דרכונים ותעודת זהות מאובטחים.
אבי אבולעפיה מהמחלקה לזיהוי פלילי במשטרה, אמר שמתקבלות מאות תלונות בשנה על תעודות זיהוי מזויפות. בשנת 2003 דווח על 95 אלף מקרי אבידות של תעודות זהות ועוד 30 אלף גנבות של תעודות זהות.
לדבריו, ניתן בקלות לזייף תעודות זהות על-ידי פריצה למשרדי מנהל האוכלוסין וגניבה של טפסים. "רוב הזיופים נעשים באמצעות מכונת צילום ומדפסת או גניבת תעודת זהות והחלפת התמונה והפרטים. אנשים מזייפים תעודת זהות ובעזרתן נכנסים לארץ עובדים זרים, תושבי השטחים ונערות ליווי. בעזרת תעודות זהות מזויפות מצליחים אנשים לפתוח חשבון בנק ולהוציא כספים", אמר דולב.
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יורי שטרן אמר, כי יש לזרז להנפיק תעודות זהות חכמות. "יש זווית ביטחונית וזוית כלכלית. תעודות זהות מזויפות שימשו לשם קבלה במרמה של סל קליטה, ליבוא נשים לצורך עיסוק בזנות ולכניסה של גורמים עוינים לארץ".
בהקשר זה מסר בועז דולב ממשרד הפנים, כי תעודת הזהות החדשה משלבת כרטיס חכם שבעזרתו ניתן יהיה לבצע פעולות מרחוק. הדבר עשוי להוות שיפור לשירות האזרח ויצור חיסכון עצום, שכן אנשים לא יאלצו להגיע למשרדים לצורך סידורים שונים. "משרד האוצר מעוניין לסייע לפרויקט", אמר דולב והוסיף, כי הטיפול בדרכונים פשוט יותר, עלותו אינה גבוהה וניתן היה לבצע את הדבר מזמן.
עו"ד דורית טפר ממשרד הפנים אמרה שנושא תעודות הזהות החכמות תלוי ועומד בבית משפט העליון והדיון בנושא אמור להתקיים השבוע. לדבריה, משרד הפנים לא ערער על ביטול המכרז ובדעתו לצאת למכרז חדש עד סוף השנה. לעניין החלפת הדרכונים אמרה עו"ד טפר, שקיימת מגמה להחליף את דף 2 בדרכון ועל-כן ישנו מכרז לרכישת מצלמות שתהיינה בלשכות מרשם האוכלוסין.
יו"ר הוועדה, פנה למשרד הפנים ולחברות המשותפות במכרז לבקש מבית המשפט דחייה בנושא על-מנת לנסות להגיע לפשרה. "בית המשפט בדרך כלל מעודד פשרות. פשרה תחסוך הרבה כסף והרבה זמן. כמות הגניבות והנזק הרב שנגרם מצריכים ביצוע החלפת התעודות בזמן הקצר ביותר, ואם התנאים המשפטיים כשרים - יש לעשות זאת".

תאריך:  17/10/2004   |   עודכן:  17/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ראש עיריית רמת השרון האשים את ממשלת ישראל ב"מחדל לאומי" ו"הפקרת בריאות הציבור"; הודיע כי מחר יעתור לבג"צ בדרישה לחייב את השרים לדון עימו בדרכים לחיבור מיידי של רמה"ש לקו של מקורות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
מזכ"ל האו"ם התראיין לטלוויזיה הבריטית; ביטל את הטענות, כי צרפת, רוסיה וסין היו מוכנות להקל בסנקציות נגד סדאם חוסיין בתמורה להטבות בנפט
אורלי ממן
יבוא הסחורות בספטמבר הסתכם ב-3.2 מיליארד דולר; יצוא הסחורות הסתכם ב-2.6 מיליארד דולר; הגירעון המסחרי עומד על 0.5 מיליארד דולר
יפעת גדות
טייסת "הפטישים" של רון ארד קיימה מטס הצדעה לציון יום נפילתו בשבי
מירב לוי
בתחרות ישתתפו כ-60 מתחרים מהארץ ומחו"ל ב-7 מיקצים שונים; האימון והלימוד מתבצעים על מדרוני גלישה הנעים באמצעות שלט רחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il