X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יחד עם קזחסטן, קירג'יסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן תנסה לשמר את כוחה באזור האימפרייה הסובייטית לשעבר, בעיקר בתחום הנפט והגז
▪  ▪  ▪
עם נשיא אוזבקיסטן

קבלת פנים בטג'יקיסטן

טג'יקיסטן

רוסיה הודיעה על הצטרפותה לקבוצה הכלכלית האזורית במרכז אסיה (ב', 18.10.04). נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, סיים אמש את פגישותיו במסגרת ביקורו בטג'יקיסטן, תוך ניסיון לשמר את מעמדה של רוסיה על האימפריה הסובייטית לשעבר.
מנהיגי קזחסטן, קירג'יסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן אישרו את חברותה של רוסיה בתאגיד מרכז-אסיה בחודש מאי. פוטין יחתום על הפרוטוקול היום, כדי להפוך את הצטרפותה של רוסיה לרשמית.
רוסיה חתמה על הסכמים נפרדים ארוכי טווח עם קזחסטן ועם טורקמניסטן, לשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי כבר ב-2002. אלה משקפים את שיתוף הפעולה ההולך וגובר בין רוסיה לבין הרפובליקות לשעבר של בריה"מ, עת התמנה פוטין לנשיא.
במקביל לדיונים בכלכלה, צפויה הוועידה לדון במאמצי המלחמה בטרור, בקיצונים הדתיים ובנושא הסמים - שלושה איומים מרכזיים על מדינות האזור - המשותפים גם לרוסיה.
הארגון הוא אחד מכמה קבוצות באזור, אשר ברובן נכשלו במאמץ לקיים שיתוף פעולה בין מדינות אשר היו בעבר חלק מהרפובליקה הסובייטית במרכז אסיה. מדובר במדינות שמעולם לא התקיימו כמדינות עצמאיות עד 1991, אז התמוטטה ברית המועצות, ובעיקר התרכזו בחיזוק ריבונותן.
סוכנות הידיעות ITAR הרוסית דיווחה, כי נשיא אוזבק, איסלם קרימוב, הבטיח לפוטין כי רוסיה תזכה לקול משלה באזור. "תפקידה וחשיבותה של רוסיה באזור, תמיד יהיו קיימים, והאינטרס של רוסיה יישמר", אמר לאחר השיחות עם פוטין אמש.
קרימוב אמר כי מוסקבה "לא הבינה עדיין את תפקידה ההסטורי והשתמשה ברמות הלא נכונות כדי להראות את חשיבותה", בעשור הראשון להתמוטטות המעצמה הסובייטית. "האנרגיה תבנה גשר בין מרכז אסיה, קזחסטן ורוסיה", הוסיף.
רוסיה מנסה לשמור על השפעתה במרכז אסיה העשירה בנפט, במיוחד מאז שארה"ב חיזקה את נוכחותה באזור לאחר ה-11 בספטמבר 2001. למעשה, עם התמוטטותה של בריה"מ נבלם הכוח שיעצור את האימפריאליזם האמריקני, אשר ודאי בעיני רוחה של רוסיה מנסה להשתלט על המאגרים הגדולים של חומרי הגלם וחומרי אנרגיה בשטחי מדינות סובייטיות לשעבר. האזור עשיר בשדות נפט וגז.
בשבת חתם פוטין על ההסכם אשר יבסס בסיס קבוע לכוחות הרוסים אשר הוצבו בטג'יקיסטן מאז תום מלחמת אפגניסטן-בריה"מ ב-1989. באתר הקרמלין דווח, כי לאחר החתימה על ההסכם, אמר הנשיא פוטין כי רוסיה מייחסת חשיבות רבה ליציבות באזור מרכז אסיה.

תאריך:  18/10/2004   |   עודכן:  18/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב, גל ברגר
באזור מעבר סופה חוסלו שני מחבלים שהסוו עצמם בצמחייה הסמוכה לגדר המערכת; בצה"ל אומרים, כי עירנות החיילים מנעה פיגוע גדול יותר; שתי התקריות הנוספות אירעו בכיסופים ובציר פילדלפי; צה"ל עצר הלילה 17 מבוקשים פלשתינים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
כוחות הצבא האמריקני היכו באש ארטילריה ובסיוע כוחות אוויר בעיר; לפחות שבעה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מכונית תופת בבגדד; בבריטניה מוחים על שליחת כוחות נוספים לפלוג'ה
רנית נחום-הלוי
ראש הממשלה נפגש היום עם נשיא המדינה; ייפגש עם שמעון פרס ועם הח"כים בעבודה: וילנאי, פרץ וכבל; במקביל ישתתף בצהריים בישיבת סיעת הליכוד; נדחתה הפגישה בין שר הביטחון לרב עובדיה יוסף שהיתה אמורה להתקיים היום
אלונה קורן
פורטר ייעץ לעמותת "סטארט-אפ ירושלים" כיצד להפוך את הבירה למרכז עולמי למיקור חוץ, ביוטכנולוגיה ותרבות/תיירות
אלונה קורן
מעריכים: גם אם יעלה בידי שרון להרחיב את הקואליציה - ימיה יהיו קצרים והבחירות לכנסת יתקיימו בתחילת 2006; תוכנית ההינתקות תגדיל הגירעון הממשלתי ב-0.2% תוצר בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il