X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
- אם המצרים לא יקחו אחריות; כך אמר אלוף גיורא איילנד בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שדנה בהליכי ההינתקות; לדבריו, בתי המתיישבים ייהרסו אך מבני ציבור ורכוש ציבורי יכול שיועברו לגורם בינלאומי
▪  ▪  ▪

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דנה היום (ב', 18.10.04) בנושא תוכנית ההינתקות, בהשתתפות מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד אהרון אברמוביץ', ראש המועצה לביטחון לאומי, האלוף גיורא איילנד וראש אגף תכנון, האלוף יצחק הראל.
בדיון ציין האלוף איילנד, כי לראש הממשלה עומדת הסמכות להוסיף או להגיש תיקונים לחוק ההינתקות, מתוקף היותו מגיש החוק. לגבי אפשרות של מפונים להגיש תביעות - תעמוד להם זכות זו למשך 3 שנים מיום הפינוי. בכל הנוגע להרס בתים פרטיים של מתנחלים שיפונו, ציין האלוף איילנד, כי בתים פרטיים ייהרסו, אך רכוש ציבורי ומבני ציבור יכול שיועברו לגורם בינלאומי.
מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד אברמוביץ, הציג בפני הוועדה את לוחות הזמנים למהלכי הפינוי. לדבריו, עד יום 20.10.04 ישלים משרד המשפטים את עבודתו על תזכיר חוק תוכנית ההינתקות ויגיש אותו לראש הממשלה. בימים 24.10.04 עד ה-25.10.04 יתקיים דיון בוועדת השרים על תזכיר החוק. לאחר מכן יובא תזכיר החוק לאישור הממשלה. ביום 27.10.04 יוצג תזכיר החוק לאישור הכנסת.
הוועדה דנה גם בנושא חשיבות פינוי ציר פילדלפי. בנושא זה ציין האלוף איילנד, כי נכון להיום - החלטת הממשלה היא שצה"ל ממשיך להיות האחראי על ציר פילדלפי. עם ביצוע תוכנית ההינתקות, האפשרות היא שהמצרים יהיו מעורבים באבטחת ציר פילדלפי. עם זאת ציין האלוף איילנד, כי אם לא תובטח מעורבות מצרית, ישראל תפעל להכניס כוח זר.
יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, סובר כי זו תהיה טעות מצד ישראל להישאר בציר פילדלפי. "האזור יהיה כמו חוות שבעא בלבנון. זו תהיה שגיאה וטעות של ישראל - מה שיגרום לחיכוך בלתי פוסק עם ארגוני טרור. רצוי שישראל תפנה את הציר ותעביר את האחריות למצרים שהוכיחה לאחרונה שהיא נאבקת בטרור הפלשתיני והברחות הנשק. גורם בינלאומי הוא פחות טוב כיוון שמצרים שולטת בשטח ועד שהגורם יכיר את השטח וילמד אותו התוצאות יהיו פחות אפקטיביות".
ח"כ יצחק לוי מהמפד"ל אומר, כי הישארות צה"ל בציר פילדלפי "חושפת את ההונאה והבלוף של ההינתקות. צה"ל לא מתנתק מהרצועה אך אזרחים וילדים יגורשו ממנה במהלך אווילי שכל תכליתו הוא לרצות את האיחוד האירופי, האמריקנים והשמאל".
ח"כ יוסי שריד אמר בוועדה, כי אם ישראל אינה מפנה את ציר פילדפי, כאילו לא פינתה את עזה ולא ביצעה את תוכנית ההינתקות. "המשך הנוכחות בציר פילדלפי כמוהו כהמשך האחריות של ישראל על הרצועה כולה. הציר יהפוך מטרה ראשית לפיגועים, צה"ל יאלץ להזרים עוד ועוד כוחות פנימה, להחזיק מסדרון גישה קבוע, וכך הזנב ששמו פילדלפי יכשכש בכל הכלב של רצועת עזה", אמר.
יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, אמר בהקשר זה, כי עניין ציר פילדלפי מהווה בעיה וייתכן שאם יוצאים מעזה יש לצאת גם מהציר, "מצרים עד היום היתה משענת קנה רצוץ בכל הנוגע לביטחון. קשה להאמין שפתאום היא תמנע הברחות נשק".
ח"כ בנימין בן אליעזר (עבודה), החבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנס, סובר, כי צה"ל יישאר בציר פילדלפי עד גמר הפינוי. בתקופה שלאחר מכן יש לדעתו להעביר את האחריות למצרים. "להישאר בציר כמוה כלהישאר ברצועת עזה. האזור ינוצל לפיגועי ירי, שיגור רקטות קסאם על שדרות ויישובי הסביבה... ברגע שמצתרים תיקח את האחריות לאזור אז ורק אז תהיה עילה למצרים להבין מה שהיה עד עכשיו, כיוון שכל פעילות הטרור תופנה ישירות אליהם".

תאריך:  18/10/2004   |   עודכן:  18/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
אולמרט: אני מברך על הקמת מרכז מו"פ שיכשיר עובדים בלתי מקצועיים בשיתוף האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת וחברת SAP
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
התפטר לאחר שנתפס על-ידי מצלמה של חדשות הונגריות כשהעיר את ההערה בעקבות שיחה על מזג האוויר
אורלי ממן
הסיבות: שיפור עיסקי ניכר בפעילות הסקטור הבנקאי והתרחבות הפעילות בשוק ההון
גל ברגר
שלוש שנים בקירוב לאחר לכידת אניית הנשק "קארין A" שהובילה משלוח אמצעי לחימה גדול מאירן לרשות הפלשתינית, עונשים כבדים לצוות האונייה: שני הקצינים שסייעו לקפטן - 17 שנות מאסר כל אחד
הדר פרבר
אמר כי עזב לחופשה מסיבות אישיות וכי ימשיך לשתף פעולה עם צוות ההגנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il