X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענת נציגי הרופאים, 600 עובדי בית החולים, כולל 130 רופאים, לא קיבלו את שכר עבודתם לחודש ספטמבר; ביה"ח בתגובה: בערב חג הסוכות שולמו לעובדים ולפנסיונרים מקדמות עבור משכורת ספטמבר, וב-18 לאוקטובר שולמה לעובדים יתרת השכר
▪  ▪  ▪

פרופ' אלישע ברטוב, יו"ר ארגון רופאי המדינה, וד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פנו במכתבים בהולים לשרי האוצר והבריאות בדרישה שיתערבו באופן מיידי כדי ש-600 עובדי בית החולים "ביקור חולים" יקבלו את משכורתם עבור חודש ספטמבר.
כידוע, "ביקור חולים" מופעל כיום על-ידי כונס הנכסים הרשמי, עקב הקשיים הכספיים אליהם נקלע. לאחרונה, לאחר עריכת מכרז למכירתו, כולל המשך הפעלתו כבית חולים, קיבל כונס הנכסים שתי הצעות אשר נמצאות כעת במשא-ומתן. אחת ההצעות היא של קופת חולים מאוחדת, וזהות המציע השני טרם ידועה.
לטענת נציגי הרופאים, בימים אלה נודע להם כי כונס הנכסים פנה במעמד צד אחד לבית המשפט וביקש צו שמאפשר לו שלא לשלם את משכורותיהם של העובדים, נוכח מצבו הקשה של בית החולים. בית המשפט נתן ידו לצו זה, ואתמול אף האריך אותו בשבוע, כיוון שכונס הנכסים ביקש לדחות את הדיון בנושא בבית המשפט. במצב זה, כאמור, 600 עובדי בית החולים, כולל 130 רופאים, לא קיבלו את שכר עבודתם.
יו"ר ארגון רופאי המדינה, פרופ' ברטוב, ויו"ר הר"י, ד"ר יורם בלשר, ציינו כי "לא ייתכן שדווקא כיום ילינו את שכרם של העובדים, כאשר הם עושים כל מאמץ לשמור על המשך קיומו של המוסד, תחת איומי סגירתו".
כמו-כן הוסיפו, כי "התרשמנו שכונס הנכסים ונציגיו אינם משתפים פעולה עם הרופאים ואינם מבהירים לרופאים את התמונה האמיתית על מצבו הכספי של בית החולים, וכן לא נמסר לנו מידע על הקונים הפוטנציאליים".
דובר בית חולים ביקור חולים, שמעון מלכה, מסר בתגובה, כי "בערב חג הסוכות, כ-10 ימים לפני המועד הנהוג לתשלום משכורות בבית החולים, שולמו לעובדים ולפנסיונרים מקדמות עבור משכורת ספטמבר, בתאריך 18 לאוקטובר שולמה לעובדים יתרת השכר.
יש לציין, כי הנהלת בית החולים יצאה לחופשה מרוכזת של 10 ימים לרגל חג הסוכות, מה שגרם לעיכוב שאינו בשליטתנו. כל זאת בנוסף לבעיית תזרים המזומנים שקיימת בחשבונות הבנק של בית החולים.
דחיית הדיון בבית המשפט היא ביוזמת מזכירות בית המשפט ולא לבקשת בית החולים. החלטת בית המשפט היא לשלם משכורות לעובדים בהתאם לכסף המצוי בחשבונות בית החולים, ברור שאם היה בחשבונות בית החולים את מלוא הסכום הדרוש אין סיבה לא לשלם את מלוא השכר. (מכיוון שבית החולים מתנהל תחת מצוקת תזרים מזומנים עלול להיווצר מצב בו בית החולים לא יכול לשלם את מלוא השכר למרות שגופים שונים חייבים לו יותר כסף מהגירעון הזמני שנקלע בית החולים לצורך תשלום המשכורות. דרך אגב, מדובר בהליך פרוצדורלי כיון שבית החולים מתנהל תחת כונס נכסים אסור לו לעבוד בגירעון ולו של שקל אחד זאת לעומת כל גוף אחר שאם אין לו די כסף לשלם משכורות פשוט הוא לא משלם כי אין לו והוא לא נזקק לאישור דומה מבית משפט)".

תאריך:  19/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לדבריו, השוק הישראלי הוא החשוב והאסטרטגי ביותר עבור נאסד"ק - אחרי השוק בצפון אמריקה; גרייפלד הוזמן להרצות בועידת ראש הממשלה המתקיימת ב-11 בנובמבר
מחלקה ראשונה
גם המיונית מתייקרת בשיעור של 10.4%
מירב לוי
בקורס משתתפים 50 מדריכי חקלאות ובמסגרתו יערכו סיורים במוקדי תיירות חקלאית בצפון הארץ
גלית יצחק
כך על-פי נתוני משטרת ישראל; בספטמבר נרשמו למעלה מ-1,000 תאונות, מהן 32 תאונות קטלניות ו-141 תאונות עם פצועים קשה; ביהודה ושומרון נפצעו 81 בני אדם, מהם 5 נפצעו קשה; מתחילת השנה נהרגו בכבישים 366 איש
רנית נחום-הלוי
האוצר דרש לעלות את תקציב האבטחה של ברק וכדי לאשר זאת, יוזמנו לוועדת הכספים נציגי משרד הביטחון והשב"כ; ביקורת חריפה נשמעה בוועדה, ח"כ סלומיאנסקי: בעוד שהמדינה מממנת את ההוצאות לאבטחת ברק, הוא עצמו עושה כסף בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il