X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמצא יומן ובו מכתבי אהבה של נערה לחבר, המתארים את התחושות, הפחדים והייאוש של נערה בת 19 במחנה ברגן-בלזן; היומנים נמצאים בארכיב בטילבורג שבהולנד
▪  ▪  ▪
הלגה דין

יומן אישי מהשואה, ובו מכתבי אהבה שנכתבו על-ידי נערה יהודייה לחבר ההולנדי שלה, בזמן שהיתה שבויה במחנה ב-1943, התגלה בהולנד.
בארכיב ההולנדי של טילבורג מצאו מה שנראה כמו תגלית מקבילה לזו של יומניה של אנה פרנק. היומן נכתב על-ידי הלגה דין בת ה-19 במהלך השבי בחודשים אפריל-יולי 1943. היא שמרה אותו בסוד כדי לעזור לחבר שלה להבין - מה עבר עליה. כך הסבירו בארכיב ההולנדי.
דין, אח של הנערה, אמה ואביה נשלחו למחנה ההשמדה סוביבור שבפולין בחודש יולי. כל הארבעה מתו במחנה.
משפחתו של החבר, קיס ואן-דן-ברג, תרמו את היומן לארכיב בתחילת השנה. המשפחה כתבה לדין על כמה מהעמודים הריקים של היומן, אשר הוסתר בתוך מחברת בית ספר שעליה נכתב "פיסיקה", וככל הנראה הועברו הלוך ושוב, בין שני הצדדים.
הוא שמר על היומן לאחר שדין הוגלתה, יחד עם תלתל משערה. ביומן מתעדת דין כמה מחוויותיה היומיומיות לחבר, אך הרבה יותר - את רגשותיה.
הוא לא מכיל עובדות, כך מסרו מהארכיב, אך יש בו קונפליקט, ספקות, ייאוש, מבוכה וריקנות. ביומן תיארה דין את ההקלה שחשה לאחר שבאחת הפעמים משפחתה לא נבחרה לגירוש, ואת הפחד כי בפעם הבאה - היא עלולה להיבחר. "אין לנו בית, אין לנו ארץ ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לדרך הזו של החיים. מה שראינו בחודשים האחרונים הללו - אי אפשר לתאר, ועבור מישהו שלא היה שם, אי אפשר לתאר זאת".
הפעם האחרונה בה כתבה ביומן היתה ב-2 ביולי, 1943. במשפט הסיום, עד כמה שניתן לחשוף ולהבין, נכתב: "...בין החבילות, כי אנחנו עוזבים בקרוב", ככל הנראה מתייחס לניסיון להבריח את היומן מחוץ למחנה, בפעם האחרונה.
חלקים מהיומן יוצגו למשך יום אחד ב-30 באוקטובר בטילבורג, והארכיב מקיים כעת מו"מ עם מוזיאונים על תצוגות נוספות במקומות אחרים.
אנה פרנק כתבה את יומנה אשר הפך למפורסם, כשהיא ומשפחתה היהודית הסתתרה באמסטרדם, בעליית הגג, למשך 25 חודשים. לבסוף הוסגרה המשפחה לנאצים, ואנה מתה בגיל 15 מטיפוס, במחנה ברגן-בלזן, גרמניה, ב-1945, רק שבועות לפני שהבצא הבריטי שחרר את המחנה.
רק אביה של אנה שרד את המלחמה, ושב לאסוף את רישומיה ופרסם אותם. הרישומים הפכו לספר מפורסם ואנה הפכה לסמל של קורבנות השואה. את הספר, תמונות ומזכרות נוספות אפשר לראות בבית המקורי באמסטרדם אשר הפך עם השנים למוזיאון.
אנה פרנק כתבה ביומנה, בעודה בת 15 בלבד: "אף אחד לא צריך לחכות רגע אחד נוסף, כדי לשנות את העולם".
לאתר הארכיב [קישור]
לאתר אנה פרנק www.annefrank.com

תאריך:  19/10/2004   |   עודכן:  19/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אזלו הכרטיסים להקרנות; עד כה צפו בסרט למעלה מ-120,000 צופים
מירב לוי
הפרס, בסכום של מיליון דולר, מוענק מדי שנה על-ידי ראש הממשלה, במימון קרן א.מ.נ; הפרס ניתן על הצטיינות והישגים אקדמאיים ומקצועיים מיוחדים; הזוכים הם מבכירי החוקרים באוניברסיטת בר-אילן
רנית נחום-הלוי
"היינו עדים לא פעם להתנהגות מבישה של כוחות המשטרה ומג"ב כלפי נשים"; מזכיר הממשלה הגיש ליו"ר הכנסת את חוק ההינתקות; אבטחה חסרת תקדים במשכן קודם לאישור החוק; ראש אכ"א יפגש מחר עם ראשי ישיבות ההסדר
גלית יצחק
לטענת נציגי הרופאים, 600 עובדי בית החולים, כולל 130 רופאים, לא קיבלו את שכר עבודתם לחודש ספטמבר; ביה"ח בתגובה: בערב חג הסוכות שולמו לעובדים ולפנסיונרים מקדמות עבור משכורת ספטמבר, וב-18 לאוקטובר שולמה לעובדים יתרת השכר
אלונה קורן
לדבריו, השוק הישראלי הוא החשוב והאסטרטגי ביותר עבור נאסד"ק - אחרי השוק בצפון אמריקה; גרייפלד הוזמן להרצות בועידת ראש הממשלה המתקיימת ב-11 בנובמבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il