X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תהיה זו תחנת הכח הראשונה בישראל שאינה שייכת לחברת החשמל; התחנה תוקם בשיטת ה-B.O.T; משרד התשתיות: מדובר באבן דרך חשובה לפתיחת משק החשמל לתחרות במקטע הייצור
▪  ▪  ▪

וועדת המכרזים הבינמשרדית, המשותפת למשרדי האוצר והתשתיות הלאומיות בראשות דוד גרשונוביץ מאגף החשב הכללי באוצר, הודיעה היום (ג', 19.10.04) לקבוצת O.P.C של האחים עופר על זכייתה במכרז להקמת תחנת כח פרטית במישור רותם, בהיקף של כ-381 מגה וואט ובהשקעה כספית של כ-1.23 מיליארד שקלים.
החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, אמר כי בעקבות דרישת וועדת המכרזים, הופחתה הצעת המחיר שנתנה החברה בשיעור ניכר ביחס להצעה המקורית שהוגשה, וזאת כתנאי לזכייה במכרז. הפחתה זו הינה בעלת משמעות כספית של כ-220 מיליון שקלים.
הוזלת מחירי החשמל
זליכה הוסיף כי ייצור החשמל באמצעות גז טבעי צפוי להוזיל משמעותית את עלויות הייצור, להקל בכך על כניסת יצרני חשמל פרטיים למשק, להגביר את התחרותיות במשק ולהביא להוזלת מחירי החשמל.
מנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, אמר כי החלטה זו הינה אבן דרך חשובה לשינוי המבני במשק החשמל המהווה שער לפתיחת משק החשמל לתחרות במקטע הייצור, אותה מקדמים משרדי האוצר והתשתיות מזה מספר שנים.
בהצעה המעודכנת צירפה קבוצת O.P.C את דירוג חברת מעלות לאג"ח החברה (AA-), וכן מכתב מחברת חיתום גדולה המעיד על נכונותם של גופים מוסדיים להשתתף במימון הפרויקט.
תחנת הכח הפרטית שתוקם תייצר חשמל בשיטת המחזור המשולב (מחז"מ) בגודל של 370-490 מגה וואט, ותיבנה במישור רותם על קרקע שתקצה לצורך כך המדינה.
התחנה תוקם בשיטת ה-B.O.T (ר"ת Build Operate Transfer). לפי מתכונת זו תחנת הכח תתוכנן, תמומן, תתופעל ותתוחזק ע"י הזכיין לתקופה של 25 שנה, שבסופה תועבר תחנת הכח למדינה.
החשמל שייוצר במתקן ימכר לחברת החשמל ויוזרם לרשת החשמל הארצית, כאשר התשלום לזכיין יבוצע ע"י חברת החשמל באופן הכולל מרכיב תשלום קבוע עבור זמינות החשמל בתחנה (Capacity), וכן מרכיב תשלום משתנה עבור כמות החשמל שתסופק בפועל (Engry).
לפי מתכונת המכרז, חברת החשמל תתקשר במישרין מול הזכיין, אשר יפעל מכח רישיון לייצור חשמל שינתן לו ע"י משרד התשתיות. כמות החשמל שתימכר למערכת תותאם לצריכה הכלל ארצית בהתחשב בביקושים.
תחנת הכח הראשונה שאינה שייכת לחברת החשמל
במשרד האוצר מציינים כי החלטת ועדת המכרזים תביא להקמתה של תחנת הכח הראשונה בישראל שאינה שייכת לחברת החשמל. "צעד זה מהווה למעשה את יריית הפתיחה של פתיחת מקטע ייצור החשמל לתחרות. כניסת יצרן חשמל נוסף למשק הינה בעלת חשיבות עליונה, בפרט לאור העובדה שמדובר במשק מונופוליסטי.
זליכה ציין, כי יוקם צוות פיקוח ובקרה בהשתתפות מנכ"ל משרד התשתיות וסגן בכיר לחשב הכללי, שיבטיח את ביצוע הפרויקט ע"פ תנאי המכרז. זאת, בנוסף לפיקוח מטעם חברת החשמל המעוגן במסגרת המכרז.

תאריך:  19/10/2004   |   עודכן:  19/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
פחות מ-24 שעות לאחר ששר החוץ הסורי הפחית בחשיבות החלטת מועצת הביטחון מלפני חודש וחצי, שבה היום המועצה ודוחקת בסוריה להסיג את שארית כוחותיה מלבנון; בדמשק נמשך בינתיים מצעד "העלמת" אנשי הרוח
מחלקה ראשונה
יגיש תוכנית חדשה במסגרת חדשות HOT של JCS והכבלים
מירב לוי
במחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב עולה כי גם לאחר הקיצוצים נמשכה האפלייה לטובת הרשויות בשטחים; הרשויות המובילות: מגילות, מועצה אזורית הר חברון והמועצה המקומית עמנואל; אפלייה קיימת גם מבחינה דתית; רשות יהודית קיבלה 35% פר תושב מרשות ערבית
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
נמצא יומן ובו מכתבי אהבה של נערה לחבר, המתארים את התחושות, הפחדים והייאוש של נערה בת 19 במחנה ברגן-בלזן; היומנים נמצאים בארכיב בטילבורג שבהולנד
מחלקה ראשונה
אזלו הכרטיסים להקרנות; עד כה צפו בסרט למעלה מ-120,000 צופים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il