X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ טיבי: מה שמובא כאן מחזק את עמדת הנגד; מזכיר הממשלה הגיש ליו"ר הכנסת את חוק ההינתקות; הכנסת נערכת לאבטחה חסרת תקדים ערב אישור תוכנית ההינתקות
▪  ▪  ▪
איציק, תבחן את השלבים

ח"כ טיבי, נגד פיצוי למתנחלים

הכנסת תצביע ביום שלישי (26.10.04) על תוכנית ההינתקות, ולא על פינוי ישובים. בסעיף מספר 1 של תוכנית ההינתקות המתוקנת נאמר: "הממשלה מאשרת תוכנית הינתקות מתוקנת - נספח א' להלן: אולם אין בהחלטה זו כדי לפנות ישובים".
על אף זאת, במפלגת העבודה אומרים כי הם מודעים להחלטת הממשלה שהתקבלה ביום 6.6.04. בכוונת חברי הסיעה לתמוך בתוכנית, "אם ראש הממשלה יעמוד בלוח הזמנים שקבע, אנו נמשיך להעניק לו גיבוי ולתמוך בו".
"בחודש מרס הוא יעביר לאישור בכנסת את שלב ב' בתוכנית. זהו צעד ראשון בדרך להינתקות. אם אנחנו נראה שהוא עושה תרגילים בטווחי הזמן, נפיל אותו" - נמסר מלשכת יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק.
מלשכת ח"כ מתן וילנאי נמסר: "העבודה היתה עושה את זה בצורה אחרת, אך המפלגה תמשיך לתמוך בהחלטת הממשלה. מדובר על מסגרת של הינתקות, וזהו השלב הראשון. כל שלב יחייב החלטת ממשלה, ואז נחליט לגופו של עניין".
בעקבות התנגדות הערבים לאישור ההינתקות, אומר ח"כ אחמד טיבי: "מה שמובא כאן מחזק דעתי - אין פינוי התנחלויות. יש כאן מסמכים מלווים בנספחים לחיזוק התנחלויות ביו"ש. הדבר החמור ביותר זה המכתב של נשיא ארה"ב לשרון התומך בביטול זכות השיבה ולראשונה, לגיטימציה של גושי התנחלויות בגדה".
"אין אני יכול להצביע בעד זה? מה שמובא כאן מחזק את עמדת הנגד... את יתר השלבים שיובאו לאישור, נבדוק לגופו של עניין. בהצעה מעוגן גם נושא הפיצויים, למה זה? אני נגד פיצוי למתנחלים. הם עלו כסף למדינה והיו נטל לקופה הציבורית".
מזכיר הממשלה הגיש ליו"ר
הכנסת את חוק ההינתקות
ישראל מימון, מזכיר ראש הממשלה, העביר היום בצהריים ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, את נוסח תוכנית ההינתקות המתוקנת, כפי שאושרה על-ידי הממשלה ביום 6.6.04.
בעוד ימים ספורים תדרש הכנסת לאשר את התוכנית. במכתב המצורף להחלטת הממשלה כותב מזכיר הממשלה: "ראש הממשלה מבקש בשם הממשלה כי הכנסת תצביע בעד או נגד אישור תוכנית ההינתקות המתוקנת כפי שאושרה על-ידי הממשלה".
החלטת הממשלה מספר 1996, כוללת שלושה נספחים: נספח א' - עקרונות מרכזיים של תוכנית ההינתקות המתוקנת; נספח ב' - מתכונת עבודת ההכנה לתוכנית ההינתקות המתוקנת ונספח נוסף - מכתב נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מיום 14.4.04 לראש הממשלה.
כפי שנקבע, הדיון בנושא זה יחל בכנסת ביום ב' 25.10.04 יסתיים בשעה 23:00, יתחדש למחרת (26.10) בשעה 09:00 וייחתם בהצבעה שתתבצע באותו יום. קודם להצבעה יחתום ראש הממשלה, אריאל שרון את המהלך בנאום שיישא. אחריו ינאם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס.
הכנסת - אבטחה חסרת תקדים ערב
אישור תוכנית ההינתקות
על-רקע האיומים על ראש הממשלה, אריאל שרון, והחשש מפני הפגנות ומהומות בשעת הדיונים קודם לאישור תוכנית ההינתקות בקריאה ראשונה בכנסת, החליטה היחידה הממלכתית של השב"כ להגביל כניסתם של אורחים ותיירים למשכן.
על-פי ההחלטה, כל חבר כנסת יורשה להכניס שני אורחים בלבד. אלו שתותר כניסתם, יורשו להיכנס ליציע האורחים הכללי בלבד המופרד מהמליאה באמצעות קיר זכוכית משוריין. בתוך כך תיאסר כניסתם של האורחים למזנון הח"כים. במקביל, יעקוב משמר הכנסת אחר פעילות חברי הכנסת באמצעות מצלמות במעגל סגור.

תאריך:  19/10/2004   |   עודכן:  19/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
החייל היה באוהל המגורים במפקדת חטיבת מנשה בגזרת ג'נין, עת נפגע בחזהו מצרור קטלני; בוצע בו ניתוח שדה במקום אך הוא מת מפצעיו בדרכו לבית החולים; גדודי חללי אל-אקצא נטלו אחריות; עוצר הוטל על הכפר עארבה
אלונה קורן
בעלי זכויות היוצרים יפוצו על אובדן ההכנסות באמצעות היטל מיוחד על יבוא וייצור דיסקים לצריבה
הדר פרבר
בג'ונסון אנד ג'ונסון טוענים כי הרשות השנייה עיכבה את קמפיין הפרסום של החברה עד לקבלת צילום של תעודות הזהות של כוכבות הקמפיין הצרפתיות; ברשות אומרים: לא עיכבנו אפילו לדקה מדובר בהליך שגרתי
אורלי ממן
טוענת: מסר לטלוויזיה קלטת המתעדת ניתוח חזה של מנותחת בניגוד להסכם מפורש
רנית נחום-הלוי
הנתונים מתפרסמים היום בוועדה למאבק בנגע הסמים על-ידי הרשות למלחמה בסמים; פרקליטות המדינה ומשרד הבריאות: לא גובשה החלטה להפחית בעונש על שימוש בסם האקסטזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il