X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל את הקדנציה שלו, בת 5 השנים, כנשיא של המדינה המוסלמית הגדולה ביותר
▪  ▪  ▪
   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
נשיאת אינדונזיה מוותרת על מקומה

   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אינדונזיה בחרה נשיא חדש

הנשיא החדש של אינדונזיה, הגנרל לשעבר סוסילו במבאנג יודהויונו הושבע כנשיא השישי של המדינה (ד', 20.10.04).
יודהויונו, בן 55, החל את הקדנציה שלו, בת 5 השנים, כנשיא של המדינה המוסלמית הגדולה ביותר לאחר שזכה ברוב די גדול בבחירות הראשונות בהסטוריה של אינדונזיה. 210 מיליון איש השתתפו בבחירות הישירות הראשונות במדינה.
בפרלמנט, תופסת מפלגת הדמוקרטים של יודהויונו רק 10 מושבים. "בשם אלוהים, אני נשבע כי כנשיא של הרפובליקה של אינדונזיה אקיים את החוק ואת החוקה... ואשרת את האומה", אמר בפרלמנט, אחז מעל ראשו עותק של הקוראן ונשבע.
ראשי הממשלות של אוסטרליה, מלזיה, מזרח טימור וסינגפור השתתפו בטקס ההשבעה ותמכו בנשיא החדש. זוהי הפעם הראשונה שמנהיגים זרים עדים להשבעתו של נשיא חדש באינדונזיה. "אני מאחל לו טוב", אמר לכתבים ראש ממשלת אוסטרליה, ג'ון הווארד, כשעזב את הפרלמנט. סגן הנשיא, איש העסקים מוחמד יוסוף ק'אלה נשבע גם הוא.
היו אלה, כאמור, הבחירות הישירות הראשונות באינדונזיה בהן 210 מיליון בני אדם יכלו להצביע באופן ישיר לנשיא. בעבר התכנסה ה-MPR (הרשות המבצעת) מדי 5 שנים לבחור את הנשיא אך החל מהשנה, כאמור, הפכה השיטה לשיטת בחירות כלליות בה ה-MPR כבר לא בוחרים את הנשיא. יודהויונו יהיה הנשיא השישי והרביעי מאז סוהרטו.
המשטרה הזהירה מהתקפות אפשריות, ולמעלה מ-2,000 שוטרים אבטחו את בניין הפרלמנט, בעת ההשבעה, הכבישים לבניין נחסמו, ורכבים מזויינים חנו במקום.
מלחמה בטרור
יודהויונו החליף בתפקידו את מגוואטי סוקרנופוטרי, בתו של סוקרנו - נשיאה הראשון של אינדונזיה. סוקרנופוטרי לא השתתפה בטקס ההשבעה. בין היתר, התחייב הנשיא החדש לטפל בנושא התאגידים, הכלכלה והמלחמה בטרור - המדינה המוסלמית נפגעה לאחרונה על-ידי שלושה פיגועים רציניים, שבוצעו על-ידי טרוריסטים מוסלמים, בהם הפיגוע בבאלי ב-2002, בו נהרגו 202 בני אדם, רובם תיירים.
בראיון לסטרייטס טיימס של סינגפור אמר הנשיא החדש, בטרם השבעתו, כי הוא שוקל לבחון מחדש את חוקי האנטי-טרור ולהפכם לחזקים יותר. "הבעיה שלנו עד כה היתה הקושי בהחזקת חשודים טרוריסטים לזמן לא מוגבל", אמר, "חוקים קשוחים יותר יכולים לעזור לנו להרתיע את הטרוריסטים וזה משהו שאני חייב לבדוק". כזכור, אישרה אינדונזיה ששה חוקי אנטי-טרור, לאחר הפיגוע בבאלי, אשר מאפשרים להחזיק בחשודים למשך ששה חודשים. גורמים מסוימים בממשלה התלוננו כי החוקים חלשים מידי. "אנחנו עדיין עומדים מול איום חזק של התקפות טרור", אמר הנשיא, "אני אנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח שאינדונזיה לא תיפול קורבן להתקפה נוספת".
רפובליקת אינדונזיה היא מדינת איים גדולה מדרום מזרח לאסיה, הממוקמת בין הודו לאוסטרליה וגובלת במדינות: מלזיה, פפואה ניו גיני ומזרח טימור. במדינה ישנן מעל 500 קבוצות אתניות.

תאריך:  20/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
פגישת רה"מ-ישי תתקיים בשעה 15:00 בקרייה בתל-אביב; היום נפגש הרב עובדיה יוסף עם שר הביטחון מופז והאלוף (במיל.) עמידרור; בסיעת ש"ס סוברים כי הרב עשוי לאותת על עמדתו במוצ"ש, עת יישא את דרשתו השבועית בבית הכנסת בי-ם
אלונה קורן
החברה הממוזגת, שתיקרא Unipier, תעסוק ביצירת פתרונות התומכים בהעברת שירותים מתקדמים לשוק הסלולר
אלונה קורן
זאת באמצעות אגרות חוב צמודות, ההמגובות בתזרימי מזומנים של תחנות דלק
אלונה קורן
טוענת: נציגי מכירות של נביעות הגיעו לשכונת מורשה ברמה"ש, והכריזו באמצעות מגאפון כי מי השתייה אינם ראויים לשתייה, וזאת בניגוד להודעה רשמית של משרד הבריאות
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק שוללת משאל עם בשטחים שאינם בריבונות וגבולות ישראל המוכרים על-ידי האו"ם; מגיש הצעת החוק, ח"כ ברכה: אם צריך משאל עם, זה לא לעם בישראל, אלא לשאול את העם שחי בשטחים הכבושים ולכבד את רצונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il