X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ס יפעל בשותפות עם התזמרות הפילהרמונית; נשיא הכבוד של ביה"ס יהיה המנצח זובין מהטה; בין מטרות ביה"ס: מלחמה ב"בריחת המוחות" המוגברת הקיימת בתחום המוזיקה הקלאסית על-ידי "תוכנית מצויינות", שתעניק אתגרים למצטיינים ופטור משכר-לימוד
▪  ▪  ▪

אוניברסיטת תל-אביב והתזמורת הפילהרמונית הישראלית הכריזו (יום ד', 20.10.04) על הקמת ביה"ס הגבוה למוזיקה של אוניברסיטת תל-אביב ע"ש בוכמן-מהטה. ביה"ס יפעל בשותפות עם התזמורת הפילהרמונית, ויכלול בתוכו את האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, וכן תוכנית מצוינות חדשה ותכנית הכשרה מיוחדת לנגני תזמורת. נשיא הכבוד של ביה"ס יהיה המנצח זובין מהטה ובראשו יעמוד הפסנתרן ד"ר תומר לב.
הטקס החגיגי לרגל חתימת החוזה התקיים בנוכחות המנצח מהטה והתורם יוסף בוכמן, אשר על-שמם ייקרא ביה"ס. בטקס השתתפו ראשי אוניברסיטת ת"א וראשי התזמורת הפילהרמונית.
הקמת ביה"ס מתאפשרת הודות לתרומה מיוחדת של איש העסקים יוסף בוכמן מפרנקפורט, מגדולי התורמים של אוניברסיטת תל-אביב והתזמורת הפילהרמונית. התרומה, שתכלול גם תקציב מלגות רחב-היקף, תאפשר הפעלת תוכנית מצוינות יוקרתית.
לדברי ראש ביה"ס החדש, ד"ר תומר לב: "התוכנית תעניק לקבוצה גדולה של מוזיקאים צעירים ומצטיינים שלל אתגרים מקצועיים ופטור מלא משכר-הלימוד לאורך כל שנות לימודיהם. מטרת הפטור הינה להילחם ב"בריחת המוחות" המוגברת, הקיימת בשנים האחרונות בתחום המוזיקה הקלאסית".
לטענתו, מדי שנה אובדים למדינת ישראל רבים מכשרונותיה הבולטים ביותר כבר בהיותם בגיל תיכון, כאשר התלמידים מעדיפים לימודים בחינם בברלין או בוינה על-פני הישארות בארץ.
במסגרת ביה"ס תפעל תוכנית הכשרה מיוחדת לנגני תזמורת, אשר תשאף להכשיר דור עתיד לתזמורת הפילהרמונית, ממנה צפויים לפרוש לגמלאות רבים מהנגנים כבר בעשור הקרוב. התוכנית החדשה תתבסס על הנגנים הראשיים של התזמורת הפילהרמונית, אשר ידריכו באופן קבוע את הנגנים הצעירים ויסייעו בעבודת התזמורת הסימפונית של ביה"ס.
המצטיינים שבנגנים ישולבו בקונצרטי התזמורת הפילהרמונית עוד בתקופת לימודיהם. את התכנית ירכז זאב דורמן, לשעבר המנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הצעירה. לתזמורת ביה"ס מצפה תוכנית שנתית אינטנסיבית וכבר בימים אלה היא פותחת סדרת מנויים משלה, נוסעת לסיור בספרד עם הכנר הנודע מקסים ונגרוב ועתידה לתת קונצרט גאלה משותף, כתף אל כתף, עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית.
יצויין, כי ראש ביה"ס החדש, ד"ר תומר לב, הוא המנהל הצעיר ביותר בתולדות האקדמיות למוזיקה בארץ ואחד הצעירים ביותר בתחום זה בעולם. על-אף גילו הצעיר, מאחוריו קריירה אמנותית וניהולית עניפה ומצליחה. בין היתר, ניהל את המדרשה למורים למוזיקה במכללת לוינסקי לחינוך והיה שותף להקמת "מפתח", תכנית החינוך של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

תאריך:  20/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כחלק ממסע הלחץ על הסורים למשוך את ידם מהזירה הלבנונית, התפטר היום ראש הממשלה חרירי התומך בצמצום הכוחות הסוריים הפועלים במדינה; הנשיא אמיל לחוד הפרו-סורי הערים באחרונה קשיים בפני חרירי להעביר את המינויים לממשלתו החדשה
רנית נחום-הלוי
כך הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירזשון; סוגיה אחת מעיבה על סיום המו"מ בין העובדים לממשלה והיא: פרישה מוקדמת מרצון של העובדים; מנכ"ל משרד רה"מ: לא ניתן לאפשר לשלושת רבעי מהעובדים לצאת לפנסיה; נציג העובדים: 10 עובדים קיבלו התקף לב במהלך המו"מ
סוכנות איי.פי
מסעדה בניו יורק תחמה אזור לאנשים המדברים בטלפון הסלולרי בעת שהייתם במקום, בעקבות תלונות של הסועדים: הרעש מפריע
מירב לוי
מנכ"ל איגוד הת"תים: סך כל הקיצוצים שהושתו בשנתיים האחרונות על תלמודי התורה יגיעו לכ-30%; ישיבה דחופה בעניין התקיימה בין מנהלי הת"תים לח"כים החרדיים
גלית יצחק
לקוחות כל רשתות הסלולר מחוייבים לעבור עד תאריך זה למספרים בני 10 ספרות; סלקום שינתה את הקידומות הקיימות לקידומת אחידה - 052; פלאפון עברה לקידומת אחידה - 050; פרטנר עברה לקידומת חדשה - 054; מירס לא תשנה את הקידומת ותשאר עם הקידומת 057
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il