X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה סיימה חקירתה; מנהלים ברמדיה חשודים בגרימת מוות ברשלנות; כתוצאה מהרשלנות נפטרו מתסמונת רמדיה 3 תינוקות ונפגעו עוד 19 תינוקות; פרקליט החברה תוקף את המשטרה: הזדרזה לסיים את החקירה
▪  ▪  ▪

משטרת מחוז מרכז סיימה את חקירתה בפרשת רמדיה, והעבירה את החומר לפרקליטות מחוז מרכז לעיונם והחלטתם. כך נמסר רשמית ממחוז המרכז. הממצאים העיקריים: מנהלים בחברת רמדיה ביצעו עבירות פליליות.
החקירה בוצעה על-ידי צוות בראשות ניצב משנה אבי מנצור. הצוות גבה עדויות גם מגורמים בחו"ל, ועל-פי חומר החקירה התגלו ראיות לגרימת מוות ברשלנות מצד בכירים ברמדיה.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה אחר-הצהריים (ד', 20.10.04) תקף פרקליט רמדיה, עו"ד ד"ר רלי לשם, את המשטרה. בתגובה להמלצת המשטרה על הגשת כתבי אישום נגד בכירי החברה, אמר כי המשטרה הזדרזה לסיים את עבודתה לפני שמשטרת גרמניה סיימה את החקירה. הוא ציין, כי האירוע היה בגרמניה, אך התוצאות היו בארץ.
לדבריו, המשטרה רצתה לסיים את החקירה לפני אירועי השנה לפרשה ופחדה מהלחץ הציבורי וזו אינה התנהגות ראויה. בנוסף, נמסר כי בחברה בטוחים, כי במידה והנושא יגיע לבית המשפט - עמדת רמדיה הגורסת, כי אין לחברה אשמה פלילית - תתקבל.
החקירה נפתחה לפני כ-11 חודשים, לאחר שנמצא בבדיקה שנערכה על-ידי משרד הבריאות, כי מנהלי חברת רמדיה וגורמים נוספים ידעו ו/או גרמו להוצאת ויטמין B1, הנחוץ לתינוקות, ממזון התינוקות ששיווקו. כתוצאה מכך נפטרו מתסמונת רמדיה 3 תינוקות ואובחנו 19 תינוקות בחשד שחלו בשל מחסור בויטמין B1.
במסגרת החקירה, נחקרו מנהלים ועובדים רבים. עשרות חשודים בביצוע עבירות פליליות. רמדיה נאלצה להודיע על פיצויים בהיקף המגיע לכ-100 מיליון ש"ח לתינוקות ולהורים.
פרשת רמדיה
חברת רמדיה הישראלית הואשמה על-ידי משרד הבריאות, כי היא ידעה על הוצאת הויטמין מהפורמולה. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, מתח אז ביקורת קשה על חברת רמדיה וחברת הומאנה הגרמנית המייצרת את הרמדיה הצמחית.
מתוצאות הבדיקות שערך משרד הבריאות עולה, כי שינויים שביצעה החברה הגרמנית, ספקית תחליף-חלב לחברת רמדיה, חצי שנה קודם לכן, הם שפגעו במרכיבים החיוניים של תחליף החלב על בסיס צמחי של רמדיה. נמצא, כי למרות שהתחליף לא כלל עוד ויטמין B1, המשיכה החברה לפרסם על אריזת המוצר, כי הוא כולל ויטמין B1.
השינויים במרכיבי המוצר היו כרוכים בהוספת שומן משופר ובמקביל 0% של טיאמין - ויטמין B1 הנחוץ לתינוקות, למרות שבאריזת המוצר צויין, כי ישנו אחוז קטן של ויטמין B1. ויטמין זה דואג להתפתחותו של התינוק. תינוקות אשר לא מקבלים ויטמין זה, עלולים ללקות בפגיעה מוחית, פגיעה בלב ואף עלולים למות.
משרד הבריאות קבע, כי המוצר המקורי שבגינו קיבלה חברת רמדיה שיווק רשיון לשווקו בישראל, נבדק בזמנו, עם הגשת הבקשה, על-פי הסטנדרטים המתקדמים ביותר המקובלים בעולם ונמצא תקין, ולפיכך אושר שיווקו בארץ.
כאמור, תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז מרכז. בחודשים הקרובים ייבחן תיק זה, הכולל עדויות נגד עשרות חשודים.

תאריך:  20/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמדיה / Remedia
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
כמו כן, אומרים בהסתדרות, התברר כי קיימת בעיה קשה בעניין הזכויות הסוציאליות של העובדים
רנית נחום-הלוי
עלות התאמת מערכות המידע כ-7 מיליון ש"ח לשנים 2005-2008; יו"ר ועדת הכלכלה דרש כי משרד התחבורה יעביר לועדה תוך שבועיים מסמך המפרט את דרכי היישום של התקנות ודרכי פרסומם ע"פ פילוח המגזרים השונים בשפות עברית, ערבית ורוסית
רנית נחום-הלוי
את הצעות החוק הגישו חברי הכנסת איתן כבל ושלום שמחון; נקבע, כי המוצר יוחזר במידה ולא נעשה בו שימוש ובתנאי שלא נפגם; פתיחת אריזה - לא תיחשב לפגימה במוצר
גלית יצחק
השר פורז: הדבר יסייע ליחסי התיירות, התעופה, המסחר והכלכלה עם ארצות אירופה
מירב לוי
ביה"ס יפעל בשותפות עם התזמרות הפילהרמונית; נשיא הכבוד של ביה"ס יהיה המנצח זובין מהטה; בין מטרות ביה"ס: מלחמה ב"בריחת המוחות" המוגברת הקיימת בתחום המוזיקה הקלאסית על-ידי "תוכנית מצויינות", שתעניק אתגרים למצטיינים ופטור משכר-לימוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il