X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחלטה התקבלה בוועדת הכנסת; ח"כ טיבי עדיין מתנגד: ההחלטה עדיין מחייבת אותי לעבור מסכת אישורים ובקשות של דרגי צבא; יו"ר הוועדה בר-און: לא נעניתי לבקשת הצבא לקבל מידע על מטרת ביקור הח"כ באזור
▪  ▪  ▪

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ רוני בר-און, קבעה (יום ד', 20.10.04) נוהל חדש לכניסת חברי כנסת לשטחי A - של הרשות הפלשתינית.
על-פי הנוהל, יגיש חבר הכנסת תוכנית ביקור לקצין הכנסת וזה יתאם עם גורמי הביטחון את הביקור. במידה ולא אושרה הבקשה על-ידי אלוף הפיקוד וקצין הכנסת, יורשה חבר הכנסת המבקש להיכנס לשטחים, להפנות בקשתו ליו"ר הכנסת, לצורך בחינה מחודשת. יו"ר הכנסת, אם ימצא לנכון, יפנה לשר הביטחון כדי שזה ישקול שוב את הבקשה.
עד היום, חברי כנסת, בעיקר ערבים, שביקשו להיכנס לשטחי הרשות הפלשתינית, אשר הוכרזו על-ידי צה"ל כשטחים סגורים לכניסת ישראלים, היו צריכים לפנות לאלוף הפיקוד, (אלוף פיקוד מרכז, או אלוף פיקוד דרום) כדי לבקש את אישורם להיכנס. אם זה רצה, אישר להם את הבקשה, ואם לא רצה, פסל הבקשה.
לאור ההחלטה שהתקבלה היום, מוחה ח"כ אחמד טיבי בטענה, כי הסמכות עדיין נותרת בידי אלוף הפיקוד. לדבריו: "אני לא מרוצה מההחלטה והצבעתי נגד. המצב נשאר שבסופו של דבר כאילו חבר הכנסת צריך לדווח לדרג הצבאי, לקצין הכנסת, למפקד הצבאי, איפה הוא הולך, עם מי הוא נפגש ומה מטרת הפגישה. הצבא, כמו האח הגדול, רוצה לשלוט בכל דבר ואנחנו מאפשרים לו זאת. אני היום רוצה ללכת להתראיין באולפן ברמאללה, הטלוויזיה הסעודית, איך הם יאשרו לי? זה מסורבל מדי".
על אף טענה זו, חצי הנחמה היא, שיו"ר ועדת הכנסת סירב לקבל את בקשת צה"ל שיוצויין בפניית הח"כ, מה מטרת ביקורו באזור. ח"כ בר-און, "היתה מטרה של הצבא לקבל גם את מטרת הביקור של חבר הכנסת, זאת אומרת, לא רק את היעד, לא רק את המסלול, ולא רק את הגורמים הנפגשים איתם. את זה חיסלתי באיבו. לא יעלה על הדעת שנוכח חוק החסינות, גורמי צבא יתערבו במטרות השיקול".
"הנוהל החדש", הוסיף ח"כ בר-און, "מקל על כניסתם של חברי כנסת לשטחי הרשות הפלשתינית. לא מצאנו לנכון לשנות בחוק את מעמדו של אלוף הפיקוד כמושל הצבאי שאחראי לאישור הכניסה לשטח A. הנוהל אינו מוציא, אמנם, את ההחלטה מידי אלוף הפיקוד, אולם הוא פותח שלושה מעגלים נוספים מול אלוף הפיקוד שישפיעו על שיקול הדעת לטובת חבר הכנסת".
החלטה זו התקבלה בהתאם להמלצה דומה שהועלתה ב"צוות יתום" [ראו קישור], בעקבות פניית חברי כנסת רבים - בהם ערבים כמו אחמד טיבי ומוחמד ברכה ויהודים כמו אופיר פינס-פז ורן כהן, שנאסר עליהם להיכנס לשטח A. עד כה, לאלוף הפיקוד עמדה הזכות לאסור כניסה לשטח A, אם הוא רואה לנכון שהדבר עשוי לסכן את ביטחון חבר הכנסת, לעורר מהומות או לסכן גורמים אחרים. החלטתו, התקבלה על-ידו בלבד.

תאריך:  20/10/2004   |   עודכן:  20/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ח"כ הרצוג הצליח להעביר בקריאה טרומית הצעת חוק שתסייע לאמהות חד-הוריות; נתניהו נאבק וקרא שלא להצביע בעד הצעת החוק; למרות זאת, חברי כנסת מהקואליציה הצביעו בעד החוק או שנעדרו מההצבעה
עומר שיקלר
הנשיא ממשיך את ביקורו ההיסטורי באוסטריה; נפגש עם שרות החוץ ויו"ר הפרלמנט; אמר כי במידה וסוריה תנטוש הטרור ישראל תנהל עימה מו"מ
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש ח"כ חיים כץ; על-פי ההצעה, המדינה תממן עלות אבטחה לאיש ציבור לשעבר ל-21 יום למשך שנתיים בלבד
אלונה קורן
בשנים 2004-2010 מתכוונת החברה להשקיע בין 600 ל-800 מיליון שקלים בשנה בפיתוח משק המים
עומר שיקלר
על-פי החשד, בתמורה למתן קרקע ללא מכרז; החקירה בתבצעת ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית, בראשה תנ"צ יואב סגלוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il