X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבודת החפירות בפעם השנייה, בוצעה על-ידי ארכיאולוגים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בשיתוף עם האקדמיה האלבנית למדעים
▪  ▪  ▪


ארכיאולוגים מהאוניברסיטה העברית חשפו שרידים נוספים ממבנה בית הכנסת העתיק מהמאות ה-5 וה-6 לספירה, בעיירת החוף סרנדה שבדרום אלבניה, מול האי קורפוס. מדובר בעונה שנייה של חפירות שהסתיימה בימים אלו. החפירות נערכו על ידי משלחת ישראלית של ארכיאולוגים מהמכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, בשיתוף עם האקדמיה האלבנית למדעים.
בראש המשלחת הישראלית עמדו הפרופסורים אהוד נצר וגדעון פרסטר מן המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. השנה הצטרפה אל המשלחת חוקרת ידועה מצרפת המתמחה בתיעוד פסיפסים, מריה פט-רינו, אשר השתתפותה היוותה תרומה חשובה למחקר רצפות הפסיפס המגוונות שמעטרות את בית הכנסת.
בעונה שהסתיימה באחרונה הורחב תחום החפירה ונחשפו מספר חדרים בסמוך לאולם שברצפתו נחשפו בעונה שעברה מנורת שבעה קנים, אתרוג ושופר. חדרים אלו היו הרחבה של האולם עם המנורה, וכללו אף הם רצפות פסיפס מרהיבות עין ששרדו בחלקן, ביניהן בולט עיטור של קבוצת דגים במרכזו של אחד החדרים. בעונה זו של החפירות התבהר כי ההתפתחות האחרונה המרכזית בבנייה במקום היתה בניית בזיליקה.
באתר שבו מצוי בית הכנסת העתיק בוצעו לראשונה חפירות לפני כ-20 שנה בתקופת השלטון הדיקטטורי ששרר באלבניה, אולם עד כה לא נעשה במקום מחקר מקיף. החופרים הראשונים סברו כי מדובר בכנסייה אולם חשדו כי בהריסות נמצא גם בית כנסת, ולכן נעשתה פנייה אל המכון הישראלי. משלחת החפירות הישראלית-אלבנית גילתה כבר בעונת החפירות הראשונה כי בית הכנסת עבר מספר גלגולים ורק בשלב האחרון שלפני חורבנו הפך לכנסייה.
הארכיאולוגים מצביעים על כתובת המצויה בבית הקברות היהודי בוונוסה שבדרום איטליה, ולפיה נקברה במקום בשנת 521 לספירה אגוסתה, בתו של ישי, ראש הקהילה באנכיאסמון (אונכיסמוס), שמה העתיק של סרנדה אשר באותם ימים הייתה בתחום אזור אפירוס ביוון.
החוקרים הישראלים מציינים את היחס החיובי שזכתה לו המשלחת ואת שיתוף הפעולה עם האלבנים. לדבריהם, כבר בשנה הקרובה מתכוננת המשלחת לחזור לאתר לעונת חפירות מורחבת, על-מנת לחשוף גם את חלקה הדרומי של הבזיליקה המצוי מתחת לרחוב מרכזי בעיירה סרנדה.

תאריך:  21/10/2004   |   עודכן:  21/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בפגישה של אלוף פיקוד העורף עם הנהלת המועצה האזורית שער הנגב התקבלה שורה של החלטות במישור הביטחוני, בעלות כוללת של 63 מיליון ש"ח; בין היתר הוחלט להקים כיתות כוננות ולמגן את גני הילדים ומוסדות החינוך בכמה ישובים
מחלקה ראשונה
שר התמ"ת הדרום אפריקני נענה להזמנתו של השר אולמרט להגיע לישראל בראש משלחת אנשי עסקים במהלך 2005
אורלי ממן
סיים פרויקט לגיבוי מערכות המידע הממוכנות למקרה של אסון; כך נהגו מספר רב של בנקים מרכזיים וגופים פיננסיים גדולים באירופה ובארצות הברית
מירב לוי
סדרת מפגשים של עבודה בסטף, סיורים בעקבות מסעו של הרצל בא"י, בילויים בטבע באופניים, ניווט וטיולי 4X4, טיול בעקבות המיתולוגיה ביער בן שמן, טיולים בעקבות אנשים וסיפורים בת"א, טיולים לאורך מישור חוף הכרמל, ועוד אטרקציות ברחבי הארץ
אורלי ממן
39% מהייבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 17% מארצות הברית, 17% מארצות אסיה והשאר מיתר ארצות העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il