X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת, על-רקע תחזיות הצמחיה העולמית ורמת הריבית הנמוכה יחסית בארץ
▪  ▪  ▪

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית, כי המגמה בשוק המניות תושפע בטווח הקצר מההתפתחויות בנושא תוכנית ההינתקות ומהבחירות הקרבות בארה"ב. חודשים נובמבר-דצמבר היו בשנים האחרונות התקופה הטובה ביותר להשקעה. לטווח הארוך, ההשקעה באפיק המנייתי נראית מעניינת על-רקע תחזיות הצמיחה העולמיות ורמת הריבית הנמוכה יחסית בארץ.
השבוע התפרסם הרכב תיק הנכסים של הציבור לחודש אוגוסט. גם לאחר ירידות השערים בבורסות בחודשי הקיץ עומד הרכיב המנייתי של הציבור על שיעור של 23.5%. רכיב זה הינו גבוה יחסית, עובדה שצפויה להגביל את הביקוש העתידי למניות, בעיקר בארץ.
שיעור האחזקה של מניות בארץ עומד על 20.8% לעומת 2.7% בלבד במניות בחו"ל. כלכלני לאומי מציינים כי הפיזור של הרכיב המנייתי רחוק מלהיות אידאלי, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שחלק גדול מהמניות בחו"ל הן מניות ישראליות הנסחרות בארה"ב.
סיבה מרכזית להפרש גדול זה הוא ההבדל בין שיעורי המיסוי על השקעות במניות בארץ למניות זרות, הבדל הצפוי להיעלם כבר בינואר 2005 ולהוביל גם להתחלת תהליך ארוך טווח של צמצום הפער בין אחזקה מקומית של מניות לאחזקות זרות.
קצב הצמיחה בישראל על-פי אומדני הלמ"ס, יגיע השנה ל-4%, צמיחה נאה למדינה שרשמה שנתיים רצופות של צמיחה שלילית. בשלב זה גם ב-2005 צופה המחלקה הכלכלית של הבנק קצב צמיחה נאה של 3.7% כאשר מנוע הצמיחה העיקרי יהיה הביקושים המקומיים, זאת בניגוד לשנת 2004 שהצמיחה בה נרשמה הודות לייצוא.
בחו"ל ממשיכים בנקים מרכזיים להפחית תחזיות צמיחה, זאת על-רקע מחירי הסחורות, אם כי בשלב זה ההפחתה היא בשיעורים נמוכים בלבד. בארץ לא ממהרים להפחית תחזיות צמיחה בעקבות מחירי האנרגיה, אולם להמשך העליות במחירים אלו או אף התבססותם ברמה זו, תהיה השפעה שלילית גם על הצמיחה בישראל.
ההשפעה של מחירי הסחורות הגבוהים, ובמיוחד מחירי האנרגיה, ניכרת במסחר במדדי המניות ברחבי העולם. בארץ ההשפעה על המדד מגיעה מהמדדים בחו"ל אך גם מההשפעה על המניות היצוא, אלו מושפעות מאפשרות הירידה בקצב הצמיחה העולמי ומעלויות ההובלה הגדלות. לאחרונה התחזקה ההשפעה על החברות היצואניות החשופות יותר למחירי סחורות אלו כגון חברות כי"ל ומכתשים אגן.
הדוחות הכספיים המתפרסמים בימים אלו בארה"ב מובילים בשלב זה למגמה מעורבת עם נטיה לכיוון החיובי, אלא שהמשך העליה במחירי הנפט מטים את כף המאזניים בימים האחרונים לכיוון השלילי.

תאריך:  22/10/2004   |   עודכן:  22/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המורה מלמדת בבית ספר במושב נאות הגולן באזור רמת הגולן; כמו-כן הוצתו עוד שני מחסנים הסמכונים לחניה; משטרת אשקלון מקיימת דיון על האלימות הגוברת של תלמידים בבתי ספר
גל ברגר
בתגובה לחיסולו של מספר 2 בזרוע הצבאית של החמאס, הותקפו מאז שעות הלילה ישובי גוש קטיף בכ-20 פצמ"רים; לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק רב לכמה מבנים; בעזה החלה הלוויתו של עדנאן אל-רול; בתנועת החמאס מבטיחים נקמה קשה וכואבת
עומר שיקלר
המצעד, שהיה אמור להתקיים לפני כשבועיים בוטל בעקבות הפיגועים בחצי האי סיני; יותר מ-100 איש השתתפו; המשטרה נערכה במיוחד על-מנת לאבטח את האירוע
רנית נחום-הלוי
כך מדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשות הפלשתינית; 1.1 מיליון חיים בישראל; שיעור המועסקים לקבוצת הגיל 15-64 מגיע ל-41.3%; ושיעור יודעי קרוא וכתוב בקרב אותה קבוצת גיל - 91.1%
עומר שיקלר
קוראים לחיילים לשמור על הלכידות בצה"ל וקוראים לממשלת ישראל ולמנהיגי הציבור "לפעול ברוח של אחדות ישראל מתוך כבוד והתחשבות הדדית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il