X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי הדיווחים, דמשק תחזיר בין היתר הביתה את העובדים הסורים בלבנון; עוד נמסר, כי ארגון החיזבאללה החל לחסל את עסקיו בחו"ל וממתין להוראות מדמשק; כמו כן, "החיזבאללה העביר מאותו טונות של נשק ותחמושת, צפונה - לאזור בעלבכ"
▪  ▪  ▪

הלחץ עבד? "דמשק עושה בימים אלה את ההכנות האחרונות לקראת הסגת כוחותיה מלבנון בתוך שלושה חודשים" - כך מדווחת היום רשת אל-ערבייה בהסתמכה על מקורות בוושינגטון המצוטטים בעיתון "א-סיאסה" הכוויתי.
על-פי אותם דיווחים, דמשק תצמצם את אחיזתה בלבנון בין היתר באמצעות החזרתם של כמיליון עובדים סורים הנמצאים בלבנון. עיתון "א-סיאסה" הכוויתי הנו עיתון המוביל קו אנטי-סורי מובהק ולא ברורה מהימנות דיווחו בהקשר זה. קיימת אפשרות סבירה, שלא מדובר אלא בחלק מהספין התקשורתי שמובילה וושינגטון להגברת הלחץ על הסורים.
השבוע קראה מועצת הביטחון של האו"ם בפעם השנייה בתוך חודש וחצי ליציאת סוריה מלבנון [ראו קישור]. הסורים מצדם מתייחסים בביטול להצלפות הבינלאומיות בנושא. על מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, הוטל לעדכן את מועצת הביטחון מעת לעת האם סוריה ממלאת אחר החלטה 1559. התפטרותו של ראש ממשלת לבנון השבוע, רפיק חרירי [ראו קישור], ומינויו של עומר כראמה הפרו-סורי, בהחלט אינה תורמת להפחתת הלחץ מעל דמשק.
עוד מדווח הבוקר העיתון הכוויתי, על סמך דוחות מודיעין אירופיים, כי ארגון החיזבאללה מצמצם את פעילות הכלכלית והמסחרית ומחסל עסקים בחו"ל. לפי הדוחות, החיזבאללה החל מחסל את פעילותו האזרחית בכמה מדינות אירופה, אמריקה הלטינית ומדינות אפריקה. במסגרת זו, נמסר, פונו משרדי החיזבאללה באתונה, רומא, בריסל וברלין ואנשי הארגון בברזיל ובארגנטינה עזבו את המקום.
לפי דוח ביטחוני בריטי, המצוטט בעיתון הכוויתי, החיזבאללה העביר מאות טונות של אמצעי לחימה ותחמושת לחסות משמרות המהפכה האירניות בעומק הבוקאע הצפוני, באזור בעלבכ. עם זאת, אלפי הטילים שבידי הארגון נותרו במקומם, עד שיתבררו סופית עמדותיה של הפטרונית דמשק.
יצויין, כי מזה כמה חודשים נעלם מזכ"ל החיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, כמעט לחלוטין מעיני התקשורת. בניגוד לעבר, הוא אינו מרבה להצטלם בכנסים ואירועים ממלכתיים בלבנון. זאת לאחר שלפני כמה חודשים רמזו בכירי מערכת הביטחון בישראל, כי נסראללה אינו חסין מפגיעה. בעת האחרונה הגיעו דיווחים מביירות על תפיסת כמה חוליות מוסד שתכננו לפגוע בבכירים בארגון.

תאריך:  23/10/2004   |   עודכן:  23/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הדאו ג'ונס ברמה הנמוכה ביותר השנה; ירידות בישראליות
גל ברגר וסוכנות איי.פי
שתי מכוניות תופת התפוצצו מאז שעות הבוקר סמוך למתקנים של המשטרה והמשמר הלאומי; במוסול הותקפה שיירת משאיות טורקית - שניים מנהגי השיירה נהרגו; עובדת הסיוע הבריטית עדיין בשבי החמושים העירקים
גל ברגר
גיבור ישראל, תת-אלוף (מיל.) נתנאל גולן, הלך לעולמו; הלוויתו תיערך ביום א' בבית העלמין במודיעין; גולן קיבל את עיטור הגבורה על פועלו בקרב באזור קלעה ברמת הגולן במלחמת ששת הימים
יואב יצחק
טוען: העמדה לדין בעבירת הסתה לא תרתיע אותם; הסכנה הגדולה למדינה היא הסרבנות; רצח יצחק רבין היה רצח אידיאולוגי. הרצח לא צמח מלוא כלום. הוא צמח מקבוצה שתמכה בו - שאמרה שיש דבר שחשוב יותר וקובע יותר מאשר עקרונות הדמוקרטיה והחוק. אותה תופעה אז הביאה לרצח, ואותה תופעה עלולה להביא חלילה לרצח נוסף
גל ברגר וסוכנות איי.פי
פלשתיני בשנות ה-20 לחייו נמצא הבוקר ירוי בתוך פח זבל באחד מרחובות עזה; תנועת החמאס נטלה אחריות לרצח ומסרה כי האיש סיפק לישראל מידע שסייע בין היתר בחיסולם של תשעה פעילים נוספים; בחמאס הבטיחו חנינה למשת"פים שיסגירו עצמם במהלך הרמדאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il