X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החתומים על העצומה - מכל הקשת הפוליטית במצרים ובראשם האחים המוסלמים; "השארת המערכת של שלטון יחיד על כנה היא בעוכריה של מצרים", נכתב בעצומה
▪  ▪  ▪

כ-700 אינטלקטואלים ופעילים פוליטיים במצרים חתמו בסוף השבוע על עצומה הקוראת שלא להאריך את תקופת כהונתו של הנשיא חוסני מובארק בקדנציה נוספת. יצוין, כי זו אינה העצומה הראשונה ברוח זו.
בכוונת החתומים על העצומה - מכל קצוות הקשת הפוליטית במצרים, איסלמיסטים (ובראשם האחים המוסלמים) וקומוניסטים, פעילי זכויות אדם וגורמי אופוזיציה - להשתמש בחוקה המצרית למימוש יעדיהם. בין היתר, חתומים על העצומה 30 חברי פרלמנט.
את העצומה ארגן "קמפיין הרפורמות הפופולרי" - מסגרת גג אשר הוקמה בחודש שעבר, ותכליתה - לתקן את החוקה באופן שיאפשר לנשיא מצרים לכהן שתי קדנציות בלבד.
"השארת המערכת של שלטון יחיד על כנה מהווה מכשול בפני כל הזדמנות לחולל רפורמות ולהשיג התקדמות, שהמדינה זקוקה להם במטרה להתמודד עם האתגרים הפוליטיים, החברתיים והכלכליים", נכתב בעצומה.
התכלית, כפי שהיא מנוסחת בעצומה, היא "לרסן את השחיתות, את הידרדרות השירותים הציבוריים, האינפלציה, הירידה ברמת החיים והאבטלה הגבוהה". כמו כן, דורשים החתומים על העצומה לבטל את חוקי החירום במדינה ולבזר סמכויות.
על-רקע הלחצים מבית, הוביל מובארק לפני כמה חודשים חילופי גברי נרחבים בממשלת מצרים, בעיקר במשרדים האמונים על התחום הפיננסי. המבקרים הביעו סקפטיות, וראו בחילופים שינוי קוסמטי גרידא. גם בוושינגטון דורשים מזה תקופה ארוכה לקדם רפורמות מהותיות במערכות השונות במצרים.
הנשיא מובארק, בן 76, מכהן בתפקיד מאז ההתנקשות בחייו של הנשיא אנוור סאדאת ב-1981. באוקטובר 2005 צפוייה להסתיים תקופת כהונתו הרביעית. מובארק עדיין לא הבהיר האם בכוונתו להמשיך לקדנציה נוספת.
בניגוד לקודמיו, סירב מובארק משך כל תקופת כהונתו לבחור לו יורש או סגן, אחת הנקודות שמשכה אליו לא מעט ביקורת לאורך השנים. לפי החוקה המצרית, במקרה של מוות פתאומי או חוסר אפשרות לתפקד מטעמים כאלה ואחרים, יחליף אותו יו"ר הפרלמנט כנשיא זמני לתקופה בת 60 יום, עד למשאל עם.
בינתיים, בחירתו נערכת אחת ל-6 שנים באמצעות משאל עם, שניסוחו לא מותיר הרבה ברירה לבוחרים: "האם אתה תומך בנשיא - כן או לא?". מובארק מעולם לא התמודד מול מועמדים אחרים. חרף העובדה שלאחר עלייתו לשלטון של בשאר אסד כממשיך דרכו של אביו, חאפז, הוצפה העיתונות הרשמית במצרים במסרים לפיהם מצרים לא תלך בדרכה של דמשק, מרבית ההערכות מצביעות כיום על ג'מאל מובארק (41) כמי שעתיד להחליף את אביו בתפקיד.

תאריך:  24/10/2004   |   עודכן:  24/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
זאת על-פי החלטת הסתדרות המורים; במחאה על האלימות הגואה בבתי הספר; יוסי ורסמן: תלמיד אלים היום הוא האזרח אלים של מחר
גלית יצחק
היחידה לטיפול נמרץ קיבלה ביום ה' את תו התקן איזו 9001 -2000; העבודה על הכנת היחידה לטיפול נמרץ לקבלת תו התקן ארכה כ-3 שנים; היחידה לטיפול נמרץ הוקמה בשלהי מלחמת יום הכיפורים
הדר פרבר
התוקפים ארבו לחיילים אשר סיימו את הכשרתם בצבא העירקי החדש, השכיבו אותם על האדמה וירו בראשם מטווח קצר
אורלי ממן
התחזקות השקל, מגמת האינפלציה בפועל, יציבות בתשואה לפדיון והעמידה הצפויה בגרעון בתקציב - מדברים בזכות השארת הריבית ברמתה הנוכחית
מחלקה ראשונה
במסגרת הצגותיו מאפשר התיאטרון לקהל לבחור את הסיפור מחייו ואת השחקנים שישחקו בהצגה - שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il