X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בראיון ראשון בשידור חי, חזר מרגל האטום הישראלי על דברים שאמר בראיונות קודמים; "לישראל 200 פצצות אטום, וכן פצוות מימן ונויטרון"; הוא מאשים את התקשורת הישראלית בשטיפת מוח המביאה לחשוב שהוא בוגד; ח"כ שטייניץ: אסור לגלות רפיסות בטיפול בו; משרד המשפטים: המשטרה בוחנת כל התבטאות של ואנונו
▪  ▪  ▪

מרגל האטום המשוחרר על-תנאי, מרדכי ואנונו, ממשיך להתראיין בחופשיות לכלי תקשורת זרים, על-אף האיסור החל עליו בנושא זה. בראיון שהעניק לרשות השידור הבריטית הממלכתית BBC, אמר כי ישראל ייצרה פצצות מימן ופצצות ניוטרון.
כזכור, ב-21 לאפריל השנה השתחרר ואנונו מכלא השיקמה באשקלון לאחר 17 שנים וחצי בהן היה כלוא, אולם הוא יצא לחופשי בערבון מוגבל: לואנונו נמסר, בין היתר, "צו צמצום, הגבלה והשגחה" עליו חתם אלוף פיקוד העורף, יאיר נוה, מתוקף סמכותו לפי תקנות ההגנה לשעת חירום 1945, המונה את ההגבלות השונות על חופש התנועה והעיסוק שלו, שהוטלו עליו למשך חצי שנה.
בין היתר, על ואנונו נאסר לשוחח עם נתינים זרים, למעט הוריו המאמצים, ובעקבות ראיונות קודמים שהעניק בצורה ישירה ועקיפה, הורה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, למשטרה לפתוח בחקירה בנושא.
פצצות אטום, מימן ונויטרון
בראיון שהעניק, כאמור, לתוכניתו של דייויד פרוסט ב-BBC, חזר ואנונו על דברים שאמר בראיונות קודמים ולא חידש דבר כמעט. אולם החידוש היה בעצם העובדה שהראיון נערך, לראשונה, בשידור חי.
ואנונו סיפר למראיין על נסיבות עזיבתו את לונדון (עיכוב פרסום הראיון עימו בעיתון 'סאנדיי טיימס') לרומא, לשם נסע עם בחורה אמריקנית בשם "סינדי", ונחטף מבית מלון על-ידי כמה ישראלים ואזרח צרפתי. הוא הועבר ברכב ליאכטה, שם נכבל במשך 7 ימים. כששאל את האנשים על היאכטה מי הם, השיבו לו: 'אנחנו חברים בריטים של ישראל'.
ואנונו אמר עוד, כי כעת הוא חופשי ומקווה שהעולם יהא מעורב יותר בסוגיית הגרעין בישראל. "חשבתי שהעולם צריך לדעת מה 5 מיליון ישראלים עושים בסוד במדינה הזו", אמר מרגל האטום. "לישראל יש 200 פצצות אטום, וכן פצצות בעלות עוצמה גדולה הרבה יותר - פצצות מימן ונויטרון".
"אין הצדקה שמדינה קטנה במזרח התיכון, כמו ישראל, תשתמש בסוג נשק כזה ולכן ביקשתי להתריע על-כך בפני העולם, שלא הבין את משמעות הדבר. "ביקשתי לעצור את הפיתוח הגרעיני הזה ולקוות שהפירוז מנשק גרעיני אף יביא גם לשלום אמת במזרח התיכון".
התקשורת הישראלית אשמה בכך שאני מוגדר "בוגד"
מרגל האטום אמר, כי הוא יכול להבין את הישראלים הסבורים שהוא בוגד, אולם לדבריו זו תוצאה של הסתה ושטיפת מוח של התקשורת הישראלית נגדו, כאשר הציבור אינו מכיר את כל המידע בתחום, לא היה פתוח לראות את הסכנות של הנשק האטומי ולא נחשף למקורות אחרים. לדברי ואנונו, העם בישראל אינו מבין שתעשיית האטום היא "תעשיית שואה" וכי אין הצדקה לשימוש בנשק כזה. הוא הוסיף, כי "הבוגדים האמיתיים הם ממשלת ישראל, שאינה מגלה את האמת לעם הישראלי".
"בהחלט ארצה להרגיש חופשי ולעזוב את ישראל בהקדם", אמר ואנונו וציין כי הוא אמנם משוחרר מהכלא, אך עדיין נתון תחת מגבלות שונות. הוא טען, כי בישראל מתנכלים לו, בין היתר, משום שהתנצר. הוא אמר, כי הוא מבקש להתחיל חיים חדשים ולהתגורר בארה"ב, לונדון או אירופה, לאחר ששנותיו הטובות ביותר נגזלו ממנו על-ידי ישראל.
בסוף הראיון, ציין ואנונו כי את הראיון הבא הוא מקווה לקיים פנים מול פנים עם המראיין בלונדון, וכי זהו הראיון הראשון הנערך עימו בשידור ישיר.
שטייניץ: לעצרו במעצר מינהלי
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ד"ר יובל שטייניץ, תובע לעצור את מרדכי ואנונו במעצר-בית מינהלי, כדי למנוע את עלויות הפיקוח עליו ואת הקרקס שמתנהל סביבו. לדבריו, אם פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ימשיכו לגלות את אותה הרפיסות, כלשונו, שגילו כלפי הסרבנים משמאל ומימין, יש צורך באנשים אחרים ובפרקליטות אחרת.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי כל התבטאות של מרדכי ואנונו נבחנת לגופה על-ידי המשטרה והיא זו שתחליט באילו צעדים לנקוט נגדו, אם וכאשר יקום צורך.

תאריך:  24/10/2004   |   עודכן:  24/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך הודיעה מנהלת ההסברה באגודה למלחמה בסרטן; האזהרות יהיו בולטות בצבעי אדום על-מנת להרתיע את המעשן ולספק לו מידע עדכני ומקיף אודות ההשלכות הבריאותיות של צריכת טבק למעשן עצמו
מירב לוי
בפארק שישתרע על פני כארבעים דונם, תשקיע קק"ל בשנת 2005 כמיליון וחצי ש"ח והוא עתיד להיות מושקה במי קולחין מטוהרים
עומר שיקלר
ראשי "המטה העולמי להצלת העם והארץ" פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את שרון ותומכיו על "סיוע לנאצים שבדורנו"; הרבנים וולפא וראפ: "אין במכתב משום הסתה, ואין קריאה לאלימות"; משרד המשפטים: טרם התקבלה תלונה בנושא; ועד רבני חב"ד: ההינתקות "אסורה באיסור חמור של פיקוח נפש"
הדר פרבר
קמפיין שערך בטרם מותו לתמיכה במחקר בתאי גזע שודר בזמן שאלמנתו קראה לאמריקנים באוהיו להצביע לקרי, התומך במחקר; בתוך כך - סופרמן חדש יעלה בקרוב לאוויר
גל ברגר
אחרי המשלחת המצרית, גם חמשת הרופאים מטוניס מאשרים: "מצבו של ערפאת טוב"; גורמים מדיניים: הוא לוקה בסרטן; הפלשתינים: בישראל מיהרו לקבור את הראיס; ערפאת ממשיך בפעילות שגרתית: ישב בראש המועצה הפלשתינית לביטחון לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il