X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דן אנד ברדסטריט: 16.6% מחברות המדיה נמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד; סך ההכנסות בענף ב-2003 נאמד ב-23 מיליארד ש"ח
▪  ▪  ▪

סך ההכנסות משירותי תקשורת נאמדו בשנת 2003 בכ-23 מיליארד ש"ח, כאשר שוק הסלולר היווה 52% מסך ההכנסות ושיחות פנים ארציות 24%.
אלה חלק מהנתונים שעולים מסקירה מקיפה שביצעה חברת B&D דן אנד ברדסטריט ישראל על ענף התקשורת הכולל את שוקי הסלולר, הטלפוניה, האינטרנט ושידורי הטלוויזיה.
שיעור צמיחת ההכנסות בשנת 2003 נאמד ב-5% וזאת בזמן ששאר המשק לא צמח. האינטרנט הוביל את הצמיחה ב-2003 (14%) ואחריו השידורים (11%) והסלולר (7%).
כלכלני דן אנד ברדסטריט טוענים כי שוק התקשורת בישראל עבר בעשר השנים האחרונות מהפכה גדולה. ממצב של שחקנים יחידים בתחומי התקשורת השונים, הפך השוק להיות מגוון, תחרותי ומאופיין בטכנולוגיה מתקדמת המשתפרת ללא הפסק. בישראל יש שיעורי חדירה גבוהים של קווי טלפון, 860 אלף משתמשי אינטרנט מהיר, סלולר (6.5 מיליון מנויים, למעלה מ-95% מהאוכלוסייה) וטלוויזיה רב ערוצית (1.4 מיליון מנויים, 75% ממשקי הבית).
הנתונים מעמידים את ישראל באשכול הייחודי של מספר מדינות מצומצם שיש בהם הן חדירה גבוהה של קווי טלפון ואינטרנט רחב פס, הן חדירה גבוהה של שירותי טלוויזיה בכבלים ולווין והן חדירה גבוהה של סלולר.
אך המהפכה בשוק התקשורת הינה רק בראשיתה כאשר כיום אנו עומדים לקראת "התלכדות המדיה" - CONVERGENCE שבה גופי התקשורת יאחדו את השירותים השונים ויעניקו ללקוח חבילת מוצרים רחבה.
הליך "התלכדות המדיה" יהיה כרוך במאבקי כוח ושליטה בין החברות הקיימות היום בשוק ואת עתידו של השוק בסופו של דבר תקבע היכולת התחרותית של כל חברה וכן הליכי הרגולציה והקצב שבו יאפשר הרגולטור לאחד את השירותים, מרכיב נוסף הינו המרכיב הכלכלי - מה יהיה מחירו של המוצר הסופי ללקוח.
לגבי שוק הסלולר מציינים כלכלני דן אנד ברדסטריט כי שוק הסלולר התאפיין בשנים האחרונות בצמיחה מהירה וחדירה גבוהה, ובשימוש אינטנסיבי. שיעור החדירה של הענף הגיע ל-98%, נתון המאחד את מספר המכשירים של המגזר הפרטי והעסקי יחד.
לגבי שוק האינטרנט, בישראל יש כיום כ-2.7 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, לעומת 2.5 מיליון בנובמבר 2003. ב-2004 הצטרפו עד כה 220 אלף מנויים חדשים בכל רחבי המדינה. שיעור החדירה בקרב משקי בית הוא 42%, המציב את ישראל במקום גבוה למדי יחסית לשאר מדינות העולם, ומהווה גידול מרשים מול 26 אחוזי החדירה ביוני אשתקד.
הכלכלנים מציינים כי בין הגורמים לצמיחה של שוק האינטרנט המהיר הוא העובדה שהוא נדחף על-ידי ספקיות התשתית, הכבלים ובזק, שהתחרו בינן לבין עצמן, במקביל לתחרות בין ספקיות האינטרנט.
התחרות הכפולה הובילה למתקפה פרסומית, שהגדילה מאוד את המודעות לשירות האינטרנט המהיר וזירזה את החיבור, וגם הגדילה את הכנסות הענף. אם ב-2001 ההכנסות הסתכמו רק ב-23 מיליון ש"ח, ב-2003 הן הסתכמו, על פי הערכה ב-425 מיליון ש"ח, ובשנה הנוכחית הן יגיעו ל-691 מיליון ש"ח.
ב-2007 צפויות ההכנסות לחצות את קו המיליארד ש"ח. בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט הגדול בארץ עם כ-300 אלף מנויים, אחריה נטוויז`ן עם כ-200 אלף מנויים, ואינטרנט זהב מחזיקה כ-150 אלף מנויים.
מבחינת הסיכון הענפי של החברות הפעולות בתחום המדיה והתקשורת, הרי שגם כאן ניתן לראות כי רמת הסיכון הענפי בענף טובה יותר מהממוצע בכלל המשק. שיעור החברות בתחום התקשורת הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד. דהיינו, סכנת סגירה עמד בספטמבר על 16.6% לעומת ממוצע של 17.5% מכלל החברות במשק. שיעור החברות ברמת סיכון ממוצעת הינו 46.6% ושיעור החברות ברמת סיכון נמוכה הינו 36.8%.

תאריך:  25/10/2004   |   עודכן:  25/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הנוסעים יגיעו לטרמינל באמצעות שרות של "שאטלים"; מסלול קווי האוטובוסים, שתחנתם הסופית היא נתב"ג, לא ישונה
נועם שרביט
ביהמ"ש דחה את עתירתו של אמיר מלנקי, בן 21 מאזור י-ם, שוועדת המצפון קבעה כי הוא סרבן סלקטיבי, בין היתר משום שהגדיר את פעולות צה"ל בשטחים כ"פעולות טרור"; מלנקי סירב להצעה לשרת שירות לאומי במחלקת סיעוד של בית חולים אזרחי, בלא שיידרש לעבור הכשרה צבאית כלשהי, לשאת נשק או ללבוש מדים
אורלי ממן
שווי הרכישה מוערך ב-60 מיליון דולר; החברה צופה התעוררות בשוק הנדל"ן בשנים הקרובות
מחלקה ראשונה
עד לאחרונה היה חבר הנהלת סיטיבנק ישראל; יחליף את חיים אבן זהב שהודיע על פרישתו מניהול החברה
אורלי ממן
טוענת: אם תיושם ההצעה ייקלטו 10,000 עובדים לשנה בתעשיה בפריפריה בשנים 2005 - 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il