X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח של פרויקט מיוחד מתפרסם השבוע ומציג את ההישגים והלקחים שנלמדו; יוזמה ישראלית פלשתינית משותפת, שנועדה לתת מענה לצרכים של נשים שנפגעו מסרטן השד ושל אנשי המקצוע המטפלים בהן
▪  ▪  ▪

דוח שמתפרסם השבוע, מציג את ההישגים והלקחים שנלמדו משלוש השנים הראשונות (2000-2003) של הפרויקט "התמודדות" (COPE) - יוזמה ישראלית פלשתינית משותפת, שנועדה לתת מענה לצרכים של נשים שנפגעו מסרטן השד ושל אנשי המקצוע המטפלים בהן.
ההישגים והלקחים מהווים תשתית להמשך הפעילות המשותפת. השותפים המובילים את הפרויקט פעילים בתחום בריאות נשים, סרטן, פיתוח שירותים ושתוף פעולה פלשתיני-ישראלי.
"אנו לא יכולות להמתין עם המאבק האישי שלנו בסרטן עד אשר ייפתר הסכסוך הלאומי. אנו מעוניינות לקדם דו-קיום ודיאלוג היכן שאפשר", כך אומרת אחת מתשעים המשתתפים בפרויקט.
הפרויקט מספק מסגרת בה נשים ואנשי מקצוע מתמודדים עם אויב משותף, סרטן השד, מחלה שאיננה מבחינה בין גזעים, גבולות גיאוגרפיים או גבולות לאומיים. סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל וברשות הפלשתינית. הוא מהווה כשלושים אחוז מכל סוגי הסרטן הפוגעים בנשים.
על הפרויקט
מטרתו המרכזית של פרויקט "התמודדות" היא פתיחת אפשרויות לשיתוף פעולה ויצירת אווירה של דו-קיום בשלום. מטרה זו הושגה באמצעות מפגשים משותפים של נשים שנפגעו מסרטן השד, אנשי מקצוע ותוכניות הדרכה משותפות. בין השנים 2000-2003, שנים קשות ביותר בסכסוך הישראלי פלשתיני, נפגשו באופן קבוע בירושלים 40 נשים ו-50 אנשי מקצוע ב-25 אירועים מקצועיים.
מטרה נוספת של הפרויקט היא לפתח שירותים שעונים על הצרכים האמיתיים של האוכלוסייה ולצמצם את הפער בין הפלשתינים לישראלים בזמינות השירותים. הפרויקט תרם לכך על-ידי שיפור נגישות הנשים למידע ועל-ידי התאמת מודלים של תמיכה עצמית של האגודה למלחמה בסרטן, לצרכים פסיכו-סוציאליים של נשים פלשתיניות.
עבור שירות התמיכה העצמית פותחה במסגרת הפרויקט רשת של נשים המייעצות בהתנדבות לנשים שאובחן אצלן סרטן שד, הוכן חומר הסברה והוקם "קו חם" למענה טלפוני.
תוצאה נוספת של הפרויקט הינה העצמה של הנשים הפלשתיניות והתפתחותן כמנהיגות לקידום הנושא בקהילה שלהן.
פרויקט "התמודדות" נתמך על-ידי קרנות פרטיות, הקונסוליה הבריטית בירושלים, התוכנית הבינלאומית של ארגון הג'וינט והאגודה למלחמה בסרטן.
מהערכה שליוותה את הפרויקט עולה, כי המניע הראשי של הנשים הפלשתיניות להשתתף בפרויקט היה הרצון לרכוש ידע וכלים להתמודדות עם המחלה, ושל הנשים הישראליות הרצון לסייע לנשים הפלשתיניות והרצון לקיים דיאלוג. יחד עם זאת, בקרב שתי הקבוצות צוינה התרומה המשמעותית של המפגשים, בהיכרות עם האדם האחר על בסיס אנושי ורגשי והיכרות עם התרבות האחרת.
הפרויקט הישראלי-פלשתיני המשותף מתקיים בתקופה של עימות, המגביל את היכולת להשיג השפעה מערכתית בתחום פיתוח השירותים ובתחום שתוף הפעולה. יחד עם זאת, פרויקט "התמודדות" הצליח להוכיח את היעילות המעשית של עבודה ביחד סביב נושא בעל עניין הדדי, הדורש פיתוח שירותים. עד כה השכיל הפרויקט לשלב בהצלחה בין דיאלוג ישראלי-פלשתיני, פיתוח שירותים בתחום סרטן השד והעצמה של הנשים הלוקחות בו חלק פעיל.

תאריך:  25/10/2004   |   עודכן:  25/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מתוך זה, 5.5 מיליארד ש"ח יושקעו בפיתוח כבישים ומסילות ברזל
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הסוכנות לאנרגיה אטומית מאשרת כי קיבלה את המידע ממשרד המדעים והטכנולוגיה העירקי אשר הזהיר כי החומרים נגנבו בעקבות ליקויים בבטיחות מתקני הממשלה
אורלי ממן
דן אנד ברדסטריט: 16.6% מחברות המדיה נמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד; סך ההכנסות בענף ב-2003 נאמד ב-23 מיליארד ש"ח
מירב לוי
הנוסעים יגיעו לטרמינל באמצעות שרות של "שאטלים"; מסלול קווי האוטובוסים, שתחנתם הסופית היא נתב"ג, לא ישונה
נועם שרביט
ביהמ"ש דחה את עתירתו של אמיר מלנקי, בן 21 מאזור י-ם, שוועדת המצפון קבעה כי הוא סרבן סלקטיבי, בין היתר משום שהגדיר את פעולות צה"ל בשטחים כ"פעולות טרור"; מלנקי סירב להצעה לשרת שירות לאומי במחלקת סיעוד של בית חולים אזרחי, בלא שיידרש לעבור הכשרה צבאית כלשהי, לשאת נשק או ללבוש מדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il