X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אינסייטק קיבלה את אישור FDA לאולטרה סאונד ממוקד לטיפול לא פולשני בשרירנים; בכ-50% מהנשים בישראל עשויים להימצא שרירנים (מיומות) ברחם; לאחר הטיפול החולה יכולה לחזור לפעילות רגילה כעבור מספר שעות
▪  ▪  ▪

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לאחרונה מערכת אולטרה סאונד ממוקד, פרי פיתוח של חברת אינסייטק הישראלית, לטיפול לא פולשני בשרירנים ברחם.
בכ-50% מהנשים בישראל עשויים להימצא שרירנים (מיומות) ברחם (גידולים שפירים השכיחים ביותר באגן בקרב נשים), אצל חלקן מבלי שהן יהיו מודעות לכך. כך אמר (ב', 25.10.04) ד"ר ירון רבינוביץ, סגן מנהל אגף נשים ויולדות בשיבא.
לדבריו, כ-25% מהנשים סובלות מסימפטומים שונים כתוצאה מהשרירנים, כגון: דימום חזק, כאבי ווסת, ווסת ממושך וארוך, דימום בין ווסתי, לחץ על הבטן התחתונה, מתן שתן תכוף, כאבים בעת קיום יחסי מין וכאבים בגב התחתון. כמו-כן, שרירנים עלולים לגרום לאי-פריון ולסיבוכי הריון.
"עד היום, האפשרויות לטיפול בשרירנים כללו פרוצדורות פולשניות כמו כריתת רחם וכריתת שרירנים. טיפול הורמונלי מעניק רק הקלה זמנית של הסימפטומים, והשרירנים גדלים חזרה כשהטיפול נפסק", הוסיף.
לדברי ד"ר רבינוביץ', אחראי על הטיפולים הגינקולוגים בשיטה זאת, "הטיפול החדש פותח אפשרויות נוספות בפני נשים הסובלות מהסימפטומים של שרירנים ברחם. בנוסף ליעילותו ובטיחותו, האישה יכולה לחזור לפעילות רגילה מספר שעות לאחר גמר הטיפול".
בטיפול החדש החולה צריכה לשכב בתוך סורק MRI, המספק תמונות תלת מימדיות של הגידול והרקמות הסובבות אותו, ומאפשר הנחייה מדויקת לגלי האולטרה סאונד בדרך לרקמת המטרה. גלי האולטרה סאונד מכוונים לנקודת המיקוד בתוך הגוף, מעלים את הטמפרטורה שם ומביאים להריסת הרקמה, מבלי לפגוע בשאר הרקמות הסמוכות.
יכולת ההדמיה התרמית של סורק ה-MRI, המיוצר על-ידי חברת General Electric, מספקות משוב בזמן אמת על הטמפרטורה שהושגה ברקמה במהלך הטיפול על-מנת להבטיח שליטה בתוצאות הטיפול.
המערכת החדשה קיבלה את אישור ה-CE האירופי והיא נמצאת בשימוש מסחרי בישראל, אירופה ואסיה. יצוין, כי עד עתה 700 נשים ברחבי העולם כבר טופלו בשיטה זו.
לדברי ד"ר קובי וורטמן, נשיא ומנכ"ל אינסייטק, אישור ה-FDA הוא פסגה של תהליך אינטנסיבי של מחקר, פיתוח ועבודה קלינית, שנמשך 4 שנים ובו הושקעו עשרות מיליוני דולרים. האישור מהווה אבן דרך משמעותית בגישה המהפכנית לכירורגיה, שהופכת מכירורגיה פולשנית לכירורגיה זעיר פולשנית ובעתיד הקרוב - לכירורגיה שאינה פולשנית כלל.
"הטיפול החדש מבוסס על טכנולוגיית אולטרה סאונד ממוקד הקיימת מזה 60 שנה בשילוב עם הטכנולוגיה החדישה של MRI לא רק להדמיה אלא גם לכירורגיה בלתי פולשנית. בנוסף, אנו חוקרים את היישומים הפוטנציאליים של המערכת במחלות אחרות כמו סרטן השד, הכבד, העצם והמוח", הוסיף.
בישראל ניתן לקבל את הטיפול ב"מרכז הארצי לאולטרה סאונד ממוקד" במרכז הרפואי שיבא תל השומר. עד-כה טופלו במרכז מעל 100 נשים שסבלו משרירנים.
פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית חולים שיבא, מסר: "ההערכה היא כי השיטה החדשה תחליף הרבה מהניתוחים הקיימים היום להסרת גידולים שפירים ברחם. נשים רבות חוששות מתופעות הלוואי של הטיפולים הקיימים ומעדיפות להמשיך לסבול. המערכת החדשה מעניקה לאישה תועלת משמעותית בהפחתת הסימפטומים של גידולים ברחם".

תאריך:  25/10/2004   |   עודכן:  25/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
במארב בשבוע שעבר נרצחו כ-50 עירקים ככל הנראה על-ידי קבוצת מורדים הלבושים במדי צבא עירקים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הפגינו מול משרדי CARE בראשם עומדת חסאן; עד כה לא לקחה שום קבוצה אחריות לחטיפתה
אורלי ממן
מתנגד בכך להצעת החוק של ח"כ אופיר פינס הנוגעת למדיניות החזרת מוצרים שתידון מחר בוועדת הכלכלה
יפעת גדות
בשבוע שעבר חל ברחבי העולם יום המציין את מחלת האוסטאופורוזיס (ירידת מסת צפיפות העצם); במחלקה האורטופדית החל בימים אלו ניסוי חדשני במכשיר אולטראסאונד המאפשר הערכה מדוייקת בבדיקת צפיפות העצם וחוזקה
ענבל אביב
ישראל הרשמית טענה פעמים רבות: כל עוד אין הוכחה שרון ארד מת, הוא עדיין מוגדר נעדר, כלומר: עדיין בחזקת חי; ראיון עם המתווך באוור יפורסם הערב בגרמניה; החיזבאללה והאירנים טענו פעמים רבות כי רון ארד נהרג מזמן בהפצצה ישראלית על לבנון, שם היה מוחזק בשבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il