X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחודשים האחרונים שקדה מחלקת ההיסטוריה של צה"ל על עדכון המחקר; אתמול הוא הוצג לרב-אלוף יעלון; בתום הליכים פרוצדורליים בתוך צה"ל - יתפרסם המחקר בתקשורת
▪  ▪  ▪

הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, אישר אתמול את פרסומו של מחקר בנושא מלחמת יום הכיפורים. המחקר "תולדות מלחמת יום הכיפורים - תשרי תשל"ד, אוקטובר, 1973" מאת סא"ל (במיל') אלחנן אורן, נותר חסוי מאז הודפס בספטמבר 1992. על המחקר חתום אל"מ (במיל') בני מיכלסון, שעמד בראש מחלקת היסטוריה של צה"ל, בעת השלמת המחקר.
לאורך השנים נאסרה הפצתו של המחקר מחוץ לקצונה הבכירה של צה"ל וחניכי המכללות הצבאיות, גם לאחר שבשנת 98' הורד סיווגו מ"סודי" ל"שמור". בעקבות לחץ ציבורי מתמשך ולאור החלטת הרמטכ"ל, שקדה בחודשים האחרונים מחלקת ההיסטוריה של צה"ל על עדכון המחקר, שהוצג שלשום לרב-אלוף יעלון.
המחקר אינו מכיל גילויים שטרם נחשפו, אם באופן רשמי ואם באופן בלתי-רשמי. עם זאת, החשאיות שאפפה אותו, נועדה לרצות בעיקר את הדרג המדיני (לפי כמה גורמים, בעיקר את ראש הממשלה שרון) וכן את אותם גורמים שניסוחי הדוח אינם נוחים להם.
מחלקת היסטוריה חושפת במחקר את הליקויים בתפקוד כל הדרגים בצה"ל במהלך המלחמה, החל בדרג החטיבות והאוגדות, עבור בדרג הפיקוד וכלה במטכ"ל. זאת בין היתר, בהתבסס על הקלטות השדרים ברשתות הקשר. לפי כמה גורמים, שרון הפעיל לחץ במטרה למנוע את פרסום המחקר, שכפי הנראה מתעד את הפרות הפקודה שביצע במהלך המלחמה, ואולם יעלון הכחיש באחרונה כי שרון "לחץ יותר מאשר אחרים".
לפי שעה, טרם שוחרר המחקר לכלי התקשורת. רב-אלוף יעלון הנחה לסיים את ההליכים הפרוצדורליים הנדרשים בעת פרסום והפצת מידע צבאי ולהיערך לפרסום המחקר. בתום ההיערכות, יופץ מחקר מלחמת יום הכיפורים לתפוצת מפקדים בצה"ל, גורמי אקדמיה וכלי התקשורת.
בדברים ל-Nfc, מביע הבוקר אל"מ (במיל') בני מיכלסון, סקפטיות באשר לפרסומו של מחקר "תולדות מלחמת יום הכיפורים" בקרב הציבור, אך מברך על ההחלטה. "זוהי החלטה חשובה שצריכה היתה להתקבל כבר לפני שנים", ציין. "היו כל מיני אינטרסנטים שחששו ממה שכתוב שם, ואולם מדובר בלקחים שיש ללמוד מהם", הוא מסביר.
ערב יום הכיפורים, התרעם מיכלסון על העיכוב בפרסום המחקר בתוך צה"ל. "לשם כך אין כל צורך באישור ראש הממשלה ושר הביטחון", הוא אומר. לדבריו, יש לפרסם ברבים גם את המחקר שנערך במחלקת היסטוריה בנושא מלחמת ששת הימים.

תאריך:  25/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ריבית הפריים של הבנקים נותרה ברמה של 5.6%; הנגיד קליין: חיוני שהכנסת תאשר ללא דיחוי את הצעת התקציב ל-2005 - על פי המתכונת שאישרה הממשלה; פער הריביות בין ישראל לבין ארה"ב מגיע ל-2.35% ובין ישראל לאירופה - 2.1
גלית יצחק
מהלך זה יוביל לחיסכון כספי וייעול במערכת בתחום האשפוז הגריאטרי; בתוך 60 יום יפסיק משרד הבריאות להפנות מאושפזים חדשים למוסדות בהם תעריף האשפוז עולה על סכום של 313.17 ש"ח
מירב לוי
יו"ר התאחדות הסטודנטים נפגש בנושא עם סגן שר הביטחון, זאב בוים; אסף שגב: יש לנו תחושה של ליקוי מאורות ונראה שלא מבינים את המשמעות ההרסנית של הקריאה לסרבנות
עומר שיקלר, רנית נחום-הלוי
שרון: "תוכנית ההינתקות אינה באה במקום מו"מ... היא צעד הכרחי במציאות שאינה מאפשרת לנהל מו"מ רציני לשלום. הכל נותר פתוח להסכם שיבוא בתום הטרור הרצחני הזה..."; פרס: "אלה המתנגדים לתוכניות פינוי עזה ויישובים אחדים, צריכים להציע אלטרנטיבה. מה אתם כל היום מאשימים?"; שריד: "התוכנית אינה מציאה גדולה"
גלית יצחק
בבית חולים השרון הוכנס לשימוש יישום המאפשר לרופאים לאתר חולים הנמצאים בסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il