X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
89% מאספקת המים לעיר מגיעים מבארות מים, בהן התגלה זיהום; במצב הנתון, החיבור למוביל הארצי אינו יכול לספק מעבר ל-11% מהאספקה השנתית; ראש העיר: על הממשלה לראות במשבר "מצב חירום" ולהקים צוות שרים שיחבר העיר לקו מים חיצוני בתוך 3 חודשים; לדבריו, "זו אחריות אישית ושליחות ציבורית לדאוג שתושבינו יקבלו מים ראויים לשתייה. לא אשקוט ולא אנוח עד שזה יקרה"
▪  ▪  ▪

ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, הגיש (יום ב', 25.10.04) עתירה דחופה לבג"צ בשם העיריה, נגד ראש הממשלה והשרים הבכירים, בדרישה שיתערבו מיידית ויפעלו לחיבורה הדחוף של העיר לקו חיצוני של "מקורות". כן הוא דורש, לספק לתושבים בתוך שבוע מים ראויים לשתייה מערים שכנות, כפתרון זמני.
רוכברגר אף דורש מבית המשפט להוציא צו-ביניים, שיחייב לראות במשבר המים שפקד את העיר "מצב חירום" ודורש מהממשלה להקים בתוך חודש צוות שרים שיפעל במסגרת פרויקט לאומי בקצב מהיר, שיסיים את מלאכת החיבור של העיר לקו מים חיצוני בתוך שלושה חודשים.
"עניינה של העתירה מקומם וזועק לשמים"
העתירה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין יניב אלדד, נגד ראש הממשלה אריאל שרון, שר הבריאות דני נוה, שר הפנים אברהם פורז, שר האוצר בנימין נתניהו, שר התשתיות הלאומיות אליעזר (מודי) זנדברג, השר לאיכות הסביבה אילן שלגי, שר החקלאות ישראל כץ, מנכ"ל משרד הבריאות אבי ישראלי, נציב המים שמעון טל וחברת "מקורות".
בעתירה נאמר, כי "עניינה של העתירה, לא זו בלבד שהינו כה פשוט בתכלית, אלא הינו מקומם וזועק לשמים ממש. תוך זמן קצר עד מאוד, ימים ספורים עד חודש בודד, לא יהיו עוד מים הראויים לשימוש - לשתיה, לתעשיה ולחקלאות בעיר רמת השרון, ואין איש מבין המשיבים שבאחריותם להביא לפתרון עניין זה, הנוקף אצבע למען גיבוש פתרון בהול למצב - לא כל שכן, ליישומו המיידי".
העיריה טוענת בעתירה, כי "נציגיו המוסמכים של משרד הבריאות קבעו זה לא מכבר כי נוכח הימצאותו של חומר כימי מסוכן (פרכלורט) בבארות המים של העיר, אין מנוס אלא לחבר באופן דחוף את תשתיות העיר לרשת המים הלאומית של המוביל הארצי, למען תתאפשר אספקת מים לכלל תושבי העיר – רבבות במספר – ממקור חיצוני, שאם לא כן, ימצאו עצמם כל אותם רבבות תושבי העיר ללא כל מקור של מים באיכות ראויה לשתייה בתוך פרק זמן קצר ביותר".
רוב אספקת המים - מהבארות בהן התגלה זיהום
אספקת המים לרמת השרון, בשונה מרוב הערים בארץ, אינה באה כולה מרשת המים הלאומית - המוביל הארצי. 89% מסך צריכת המים העירונית מגיעים מבארות מים המצויות בשטחה של העיר, בעוד שתשתיות הולכת המים המחוברות לעיר מהמוביל הארצי, מאפשרות צריכה של לא יותר מכ-11% הנותרים (700,000 קוב מתוך צריכה שנתית כוללת של 6 מיליון קוב מים).
ראש העיר רוכברגר אמר, כי "מדובר בשערוריה לאומית ומחדל חמור ביותר, העלול לפגוע בבריאות הציבור עד כדי צורך בהקמת ועדת חקירה לאומית. לא ייתכן שעיר שלמה תהיה חשופה למים מזוהמים מבלי שהממשלה (שחברה שלה - התעשיה הצבאית - האחראית לזיהום) לא תפעל באופן מיידי. זו האחריות האישית שלי לדאוג שתושבי רמת השרון יקבלו מים ראויים לשתייה. לא אשקוט ולא אנוח עד שזה יקרה".
השופט יהונתן עדיאל, בפניו הונחה העתירה, קבע כי העתירה עצמה והבקשה לצו ביניים יידונו בפני הרכב של 3 שופטים לא יאוחר מה-7 בנובמבר.
בג"צ 9643/04 עיריית רמת השרון נ' ראש הממשלה ואח'

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הרווח הנקי מסתכם ב-9.6 מיליון דולר לרבעון השלישי של השנה; מתחילת 2004 גדלו הכנסותיה של ליפמן ב-42.2% ל-114.9 מיליון דולר
יפעת גדות
ארבע מהצגות הפסטיבל יוצגו בתל אביב; בין ההצגות: "חתוך דק דק" - יצירתן של טובה בירנבאום, רחל גץ-סלומון ורחל קשת
יפעת גדות
במסגרת פרויקט ייחודי, "פאפס פור פיס", יוצגו היכולות המבצעיות בפני משלחת תורמים
אורלי ממן
כך מנתוני הרבעון השלישי ל-2004; עם זאת, רמת ההשקעות בשנה כולה צפוי לעלות על 2003
הדר פרבר
מטוסי קרב של חיל האוויר האמריקני תקפו את אזורי המורדים בפלוג'ה; על-פי מספר מקורות, אדם הידוע כשותפו של זרקאווי נכח במקום בזמן ההתקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il