X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מומחים מטעם האו"ם העריכו כי 300-400 עצורים מוחזקים "ללא הליך חוקי" תחת החוק המקומי או הבינ"ל במתקני מעצר המופעלים על-ידי כוחות הקואליציה
▪  ▪  ▪

מומחה לזכויות האדם באו"ם ביקר את הקואליציה של הכוחות באפגינסטן, בראשה ארה"ב, על כך שהפרה את החוק הבינ"ל כשלכאורה היכתה אפגנים למוות והכריחה חלק מהם להתפשט.
שריף בסיוני, פרופ' למשפטים באוניברסיטת דה-פול בשיקגו, אשר משמש גם כמומחה חיצוני של האו"ם לזכויות אדם באפגניסטן, אמר כי הקואליציה צריכה "לשמש דוגמא" לרשויות אפגניסטן, אך לעתים קרובות - אינה עושה זאת.
"כשהיא עוסקת בפעילות שמפירה את הנורמות של זכויות אדם בינ"ל או החוק ההומניטרי הבינ"ל, ומתעלמת מהן, יוצרת הקואליציה סטנדרטים כפולים, המאפשרים להימשכות הניצול של גורמים שונים". בסיוני האשים את מפקדי הצבא ואת סוחרי הסמים ברוב ההאשמות של הפרת זכויות אדם וטען, כי "להיעדרות הביטחון יש השפעה ישירה על זכויות אדם".
בסיוני ציטט כמה דוגמאות של הפרה של החוקים, לכאורה, על-ידי כוחות הקואליציה, כולל כניסה לבתים של אנשים ללא צו, מעצר ללא משפט, "הכאה למוות... ", כפייה על האסירים לפשוט את בגדיהם והשפלה פומבית שלהם, מניעת שעות שינה ועוד.
מאחר ושום מתקני מעצר אמריקנים אינם פתוחים לפיקוח וביקורת, כך לדבריו, "אין כל דרך לוודא את האמיתות של כל הטענות הללו". עם זאת, כבר דווח על מספר תקריות נגד חיילים אמריקנים, בעקבות מקרי מוות של שני אסירים בכלא אמריקני באפגניסטן לפני שנתיים.
בסיוני אמר, כי קיבל דוחות מארגוני זכויות אדם בינ"ל וממשלחת האו"ם באפגניסטן בנוגע לאנשים אשר מתו במעצר תחת פיקוח כוחות הקואליציה. כמה מהגופות הוחזרו למשפחותיהם "ונראו סימנים של התעללות, כולל חבלות ופצעים פנימיים מהכאות חזקות וסימני כוויות על עורם של הקורבנות".
מומחים מטעם האו"ם העריכו, כי 300-400 עצורים מוחזקים "ללא הליך חוקי" תחת החוק המקומי או הבינ"ל בתאי במתקני מעצר המופעלים על-ידי כוחות הקואליציה בבגראם, קנדאר ועוד.
מומחים מהאו"ם הצביעו גם על מספר הולך וגדל של חטיפות ילדים וסחר בילדים, תנאים בתאי מעצר מתחת למינימום הנדרש על-פי הסטנדרטים ומצוקה של נשים שהואשמו על-ידי שופטים ונאסרו בתנאים של שפחות על מעשים שכלל לא נחשבים לפשע תחת החוק האפגני.

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ד"ר נועם ילמד בתחום הקניין הרוחני והתעשייתי; מנהל חטיבת המשפט במכללה: הצטרפותו הינה צעד נוסף לחיבור הסטודנטים לצד הפרקטי של עבודת עריכת הדין
גלית יצחק
כך עולה מתוכנית שערך המרכז הרפואי קפלן; התוכנית נערכה בקרב 30 מטופלים; התוכנית התמקדה בעיקר בחינוך ובהדרכה לאורח חיים בריא; בתום הפרויקט נראה, כי המטופלים לא עלו יותר מ-5 ק"ג
אורלי ממן
הנפיקה במחיר של 18 דולר למניה; בעלי המניות מכרו מניות בהיקף 34 מיליון דולר
הדר פרבר
התוכנית שברה שיא עם הפרק ה-350; אחריה - הסימפסונים עם 335 פרקים
נועם שרביט
89% מאספקת המים לעיר מגיעים מבארות מים, בהן התגלה זיהום; במצב הנתון, החיבור למוביל הארצי אינו יכול לספק מעבר ל-11% מהאספקה השנתית; ראש העיר: על הממשלה לראות במשבר "מצב חירום" ולהקים צוות שרים שיחבר העיר לקו מים חיצוני בתוך 3 חודשים; לדבריו, "זו אחריות אישית ושליחות ציבורית לדאוג שתושבינו יקבלו מים ראויים לשתייה. לא אשקוט ולא אנוח עד שזה יקרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il