X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מביהמ"ש למנות שופט חוקר לחקירת נסיבות מותו של הנער אסיל עאסלה (17) מהכפר עראבה; מח"ש תבקש מהשופט החוקר להורות על ניתוח הגופה, משום שזהו האמצעי היחידי שישפוך אולי אור על זהות היורה; זהו אחד מ-10 המקרים בהם הורתה ועדת אור על פתיחת חקירת מח"ש
▪  ▪  ▪

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים הגישה הבוקר (יום ג', 26.10.04) לבית משפט השלום בעכו בקשה למינוי שופט חוקר, בדבר נסיבות מותו של הנער אסיל עאסלה, שנהרג במהלך מהומות אוקטובר 2000. לכשימונה השופט החוקר, תבקש מח"ש שיורה על מתן צו להוצאת גופתו של עאסלה מהקבר, לשם נתיחת גופתו.
מהבקשה שהוגשה הבוקר על-ידי עו"ד שלמה למברגר, ממונה בכיר במח"ש, עולה כי מעבר לכך שמדובר באירוע קשה ורגיש במיוחד, אשר התרחש לפני למעלה מארבע שנים, הרי שהוא מורכב ביותר מבחינה משפטית ועובדתית.
במסגרת בדיקת מח"ש את כל החומר שנאסף על-ידי ועדת אור, נבחן גם החומר הנוגע לאירוע זה, אולם אין בו כדי להצביע על זהות השוטר שירה במנוח. בנקודה זו לא היתה יכולה ועדת אור להצביע על שוטר ספציפי, שכן כל השוטרים המעורבים באירוע מכחישים כל קשר לפגיעה במנוח.
המשפחה סירבה להוציא הגופה
עאסלה, בן 17 מהכפר עראבה, נהרג בתקרית סמוך לצומת לוטם, ב-2 באוקטובר 2000. מותו הוא אחד מעשרת המקרים בהם המליצה ועדת אור שמח"ש תחקור אותם, כדי לבחון נקיטת הליכים פלילים נגד מי מהמעורבים בהם.
מנהל המחלקה, עו"ד הרצל שבירו, בא בדברים עם משפחתו של עאסלה במשך כמה שבועות, במטרה לקבל את הסכמתה להוצאת הגופה ולעריכת הנתיחה. ואולם, המשפחה סירבה בנימוק שלא שוכנעה כי צעדים אלה הם האמצעי היחידי העומד על הפרק, וכי לטענתם בידי מח"ש מצויים אמצעי חקירה אחרים.
גורמים במח"ש הדגישו, כי הוצאת הגופה וניתוחה הם צעדים הכרחיים, כבר בשלב זה של החקירה, ורק הם יאפשר את התקדמות החקירה. לדבריהם, מח"ש ערה לרגישות הבקשה ולכן היא אף מבקשת מבית המשפט לשמוע את עמדת המשפחה.
מספר שוטרים רב מיחידות שונות היה מעורב באירוע
מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה, כי באירוע נטלו חלק מספר יחידות משטרה, המונות מספר רב של שוטרים. השוטרים שהיו מעורבים באירוע נחקרו על-ידי ועדת אור. מספר שוטרים אישרו בעדותם שהם אכן ירו במהלך ההפגנה לעבר המפגינים, הן כדורי גומי והן אש חיה, אולם איש מהשוטרים, לרבות אנשי הצוותים שאפשר ורדפו אחרי המנוח, אינו קושר עצמו למותו של המנוח.
לצורך קידום החקירה, אומרים במח"ש, יש הכרח להוציא את גופת המנוח מקברה ולנתחה, על-מנת לתפוס את הקליע שגרם למותו של המנוח ולהעבירו לבדיקת אנשי מקצוע מהמעבדה לזיהוי פלילי. תפיסת הקליע, מקווים החוקרים, תגדיל את הסיכויים להגיע לממצאים ברורים באשר לזהות היורה, באשר ניתן יהיה אולי לשייכו לכלי נשק ספציפי של אחד השוטרים.
במח"ש אומרים, כי הם נחושים למצות עד תום את הבדיקה והחקירה בכל אחד מן המקרים המוזכרים בדוח ועדת אור ולאחר שנה של פעילות אינטנסיבית, הן בבדיקת חומר החקירה שעמד בפני ועדת החקירה הממלכתית והן במלאכת החקירה בפועל, נמצאת חקירת מח"ש בשלביה האחרונים.
16 אלף עמודי פרוטוקול של ועדת אור
את תהליכי הבדיקה והחקירה מנהלים שבעה פרקליטים ושני מתמחים בפיקוח של מנהל המחלקה וסגנו, וכן צוותי חוקרים שעוסקים בחקירת המקרים במקביל לניהול חקירות שוטפות. צוות זה עבר עד כה על 16,000 עמודי פרוטוקול ועדת החקירה הממלכתית, 430 העדויות שנשמעו בפניה, 500 ההודעות שגבו אוספי החומר מטעם הוועדה ו-4,200 המוצגים שנאספו על ידה.
במחלקה מציינים, כי עד כה נחקרו או תושאלו בידי אנשי המחלקה לחקירות שוטרים כ-300 מעורבים באירועים השונים, לרבות שוטרים, עדי ראיה ומעורבים נוספים, וכן נערכו פעולות רבות לאיתורם של עדי ראיה פוטנציאליים ובוצעו פעילויות שונות בזירות הארועים.
עם גיבוש ההמלצות, הן יועברו לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה לשם קבלת החלטות סופיות.

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בעקבות מאבקי הכוח המתלהטים בין מנגנוני הביטחון הפלשתיניים ברצועה, החליט ערפאת להיכנס לעובי הקורה בנושא, כך לפחות לפי דברי מקורות בעזה; בכיר פלשתיני: היו"ר יגדיר בקרוב מאוד חלוקת סמכויות ברורה בין המנגנונים
גלית יצחק
את הקמפיין מעלה ארגון בטרם לבטיחות ילדים תחת הסיסמא: "עם הגובה בא הביטחון"; הקמפיין יעלה לאוויר בסמוך לכניסתו לתוקף של התיקון לתקנה 83א' המחייבת רתימת ילדים עד גיל 8 ברכב
רנית נחום-הלוי
לטענת ראשי מנהיגות יהודית, לא משנה אם שרון יחליט מחר על משאל עם - ההצבעה הערב היא הקובעת; פייגלין ל-Nfc: אנשי שרון הם לא שקרנים, אך האמת היא מהם והלאה;
יפעת גדות
חוקרים גילו כי היכולת להתמודד עם שאלות מורכבות השתפרה במידה ניכרת כשהמתח והלחץ ירדו; לעומת זאת, סטודנטים הצליחו יותר במטלות פשוטות, כמו שינון מספרים, כשהיו תחת יותר לחץ
יפעת גדות
אצל חולי פרקינסון תאי המוח המכילים דופמין נהרסים בהדרגתיות; הדופמין חיוני בשליטה על השרירים; איבוד של דופמין מסתכם בתסמינים אופיניים של פרקינסון: יציבה כפופה, קשיחות של הגפיים, תנועות איטיות ורעידות שאינן ניתנות לשליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il