X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי הפרעות שינה עלולות להצביע על בעיות חמורות נוספות כמו ADHD ואפילו הפרעה דו קוטבית; מדגישים את חשיבות האבחנה של הרופאים
▪  ▪  ▪

הפרעות שינה עלולות לעיתים להצביע על משהו הרבה יותר רציני.
חוקרים גילו, כי רוב האנשים הסובלים מדום נשימה או בעיות שינה אחרות הם בעלי רמה גבוהה של בעיות ריכוז - כמו גם מצבים עצביים-שריריים ופסיכיאטריים. התוצאות דווחו אתמול (יום ב', 25.10.04) בוועידה של הקולג' האמריקני לרפואת בית החזה בסיאטל.
המסר לרופאים היה, כי עליהם להתבונן מעבר להפרעות השינה ולחפש אחר בעיות נסתרות. "אין זה מספיק לומר 'טפלתי בדום הנשימה שלך'", אמר עורך המחקר, ד"ר קליפורד ג'י. ריסק, ראש מרכז מרלבורן להפרעות שינה במסצ'וסטס.
למרות שהחיפוש אחר הבעיות הנסתרות עלול להיות קשה לאור דרך הטיפול בחולים כיום, ציינו החוקרים. חלק מהקושי, לטענת אחד החוקרים, הוא כי הרופאים או המומחים צריכים לבדוק את החולה רק זמן קצר. "עליך לבדוק מישהו כל חמש עד שבע דקות. אין מספיק זמן להכנס לפרטים. אתה מטפל בהם באופן סימפטומטי (אופייני)".
בעיות שינה יכולות להיות חלק או קבוצה של הפרעות שונות, כולל הפרעה דו-קוטבית, חרדה ו-ADHD (הפרעת קשב ופעלתנות יתר).
המחקר הנוכחי בדק 22 חולים בוגרים שהוגדרו כסובלים מדום נשימה מעכב, מצב בו אדם מפסיק לנשום לפרקים כשהוא ישן. החוקרים העריכו את רמת דום הנשימה כמו גם את רמות הליקוי בקשב והריכוז.
יותר ממחצית (55%) ממשתפי המחקר הראו פגיעה משמעותית בריכוז בתחילת המחקר, אך מצבם השתפר באופן ממשי לאחר שקיבלו טיפול של 'לחץ ממושך על נתיבי האוויר' - CPAP. בטיפול CPAP המטופל חובש מסיכת פנים היוצרת מספיק לחץ, כדי לאפשר את כניסת האוויר פנימה.
עוד 18% מהמשתתפים המשיכו לסבול מהפרעות קשב וריכוז רציניות גם לאחר הטיפול ואלו אובחנו עם תסמונת הפרעות קשב וריכוז של בוגרים ונאלצו לקחת תרופות ולבצע תרגול מיומניות.
מבדקים נוספים מראים, כי רבים מהחולים סובלים גם ממצבים כמו פיברומיאלגיה (תסמונת כרונית שפוגעת בשרירים, מפרקים, גידים ורצועות בכל חלקי הגוף), עייפות כרונית, דכאון והפרעות דו קוטביות.
החוקרים בחנו טווח רחב של הפרעות שינה וניסו להבין מהי ההשפעה של הפרעות שינה אלו על ADHD, ויותר מכך - אם מטפלים בהפרעות השינה האם קיים שיפור גם ב-ADHD, ואם לא מדוע לא?
החשיבות של הממצאים עבור הרופאים והפסיכולוגים היא גדולה מאחר וכשמטפלים באדם הסובל מ-ADHD יש לבחון את האפשרות של דום נשימה ואת האפשרות להפרעות שינה אחרות. אם לא עושים זאת, עלולים לשגות באבחון.

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הרווח הנקי עלה ל-1.6 מיליון דולר לעומת רווח של 839 אלף דולר ברבעון הקודם
נועם שרביט
המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מביהמ"ש למנות שופט חוקר לחקירת נסיבות מותו של הנער אסיל עאסלה (17) מהכפר עראבה; מח"ש תבקש מהשופט החוקר להורות על ניתוח הגופה, משום שזהו האמצעי היחידי שישפוך אולי אור על זהות היורה; זהו אחד מ-10 המקרים בהם הורתה ועדת אור על פתיחת חקירת מח"ש
גל ברגר
בעקבות מאבקי הכוח המתלהטים בין מנגנוני הביטחון הפלשתיניים ברצועה, החליט ערפאת להיכנס לעובי הקורה בנושא, כך לפחות לפי דברי מקורות בעזה; בכיר פלשתיני: היו"ר יגדיר בקרוב מאוד חלוקת סמכויות ברורה בין המנגנונים
גלית יצחק
את הקמפיין מעלה ארגון בטרם לבטיחות ילדים תחת הסיסמא: "עם הגובה בא הביטחון"; הקמפיין יעלה לאוויר בסמוך לכניסתו לתוקף של התיקון לתקנה 83א' המחייבת רתימת ילדים עד גיל 8 ברכב
רנית נחום-הלוי
לטענת ראשי מנהיגות יהודית, לא משנה אם שרון יחליט מחר על משאל עם - ההצבעה הערב היא הקובעת; פייגלין ל-Nfc: אנשי שרון הם לא שקרנים, אך האמת היא מהם והלאה;
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il