X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמו במקרה של נתניהו, גם ללפיד התברר לאחרונה פרט שיש בו כדי ליצור ניגוד עניינים; נציג עובדי הבנק בירך על פרישתו של לפיד: "בתקופת אחריותו על הפרטת הבנק 'זכינו' בהתעלמות מן הנושא ומזכויות העובדים"
▪  ▪  ▪

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, הודיע (ג', 26.10.04) למזכיר הממשלה, ישראל מימון, כי הוא מבקש לשחררו מן הטיפול בהפרטת בנק דיסקונט.
כזכור, ב-30 באוגוסט הסמיכה הממשלה את שר המשפטים למלא את מקומו של שר האוצר, בנימין נתניהו, בכל הקשור למכירת הבנק. זאת, לפי חוק המניות הבנקאיות שבהסדר (הוראת שעה), התשנ"ד-1993.
ממשרד המשפטים נמסר, כי "תוך כדי טיפול בנושא המכירה, התברר לאחרונה ללפיד פרט שיש בו כדי ליצור ניגוד אינטרסים. לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, והמשנה ליועץ, טנה שפניץ, החליט לפיד בצער להחזיר לממשלה את המנדט".
במכתבו, מבקש לפיד כי הממשלה תמנה ממלא-מקום כבר בישיבתה הקרובה.
באוגוסט 2004 ביקש נתניהו מהממשלה להוציא מאחריות משרד האוצר את נושא הפרטת בנק דיסקונט, ולהעבירה לאחריות שר המשפטים.
בקשתו של נתניהו נועדה למנוע מצב של ניגודי אינטרסים, ולו למראית עין. נתניהו העביר את הבקשה לאחר שנודע לו כי עורכי הדין של אחת מהקבוצות המתמודדות על רכישת גרעין השליטה בבנק הם דוד שמרון ויצחק מולכו. השניים מקורבים לנתניהו ומייצגים אותו בנושאים משפטיים שונים.
בקשתו של נתניהו כוללת הפקעת סמכויות הנוגעות להפרטת דיסקונט גם מסגניו וצוותי העבודה במשרד האוצר. בנוסף ביקש נתניהו מהממשלה שלא להעביר לו כל דיווח אודות הליך הפרטת הבנק.
ב-30 באוגוסט אישרה הממשלה את הצעת נתניהו למנות את לפיד למלא את תפקידו של שר האוצר בכל הנוגע להליך מכירת בנק דיסקונט. כאמור, לפיד פסל עצמו. מזכיר הממשלה נדרש עתה להטיל תפקיד זה על שר אחר.
עו"ד בני כהן, המנהל את המו"מ מטעם עובדי בנק דיסקונט, אמר בתגובה להודעתו של השר לפיד: "אני רוצה לברך על הודעתו של השר לפיד. בתקופת אחריותו על הפרטת הבנק 'זכינו' בהתעלמות מן הנושא ומזכויות העובדים. אני רוצה לקוות כי השר הבא יתחיל להתייחס ברצינות לתהליך, ויוביל למו"מ אמיתי ולהתייחסות לזכויות העובדים. מו"מ שניתן יהיה לסיימו תוך שעות ספורות במידה ויהיה רצון טוב".

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  27/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר והסוכנויות
"לא לשגרירות ולא לשגריר! צאו מכאן!", קראו המפגינים ברבת עמון והציתו את דגל ישראל; שגריר ישראל בירדן: "לצד היתרונות הטמונים בהסכם, אנו מודעים לאכזבה ממנו"; כלי התקשורת הירדניים התעלמו היום מיום השנה לציון הסכם השלום
רנית נחום-הלוי
נעשתה פנייה ממשפחת שמיר המבקשת לקבל שירותי סיעוד לראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר; ועדת המשנה לועדת הכספים לנושא בחינת הטבות לבכירים, טרם החליטה בנושא
מחלקה ראשונה
בעוצבת הגליל פיתחו "מדד מורל" המכמת את רמת המורל ביחידות האוגדה - כך מפרסם בטאון צה"ל 'במחנה' בגליונו האחרון; המדד מורכב מנתונים כגון מספר הפניות לקב"ן, מספר הקבילות המוגשות ביחידה ומספר העבירות שנתפסו על-ידי המשטרה הצבאית
נועם שרביט
שבעה שופטי בג"צ פרסמו היום את הנימוקים לדחיית חמש העתירות נגד פיטורי שרי האיחוד הלאומי אלון וליברמן בחודש יוני; השופט לוי ביקר את התנהלותו של שרון: היה עליו לפטרם אחרי ההצבעה ולא לפניה, זו לא מטרת החוק: "תהיתי אם מדובר בחזיון תעתועים"; טירקל: אם היה מדובר ביותר משני שרים, ייתכן והייתי מקבל העתירות
רנית נחום-הלוי
מדובר בפרויקט בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח וכחצי מיליארד דולר סיוע; התוכנית בנויה בשלבים ותתפתח עד סוף העשור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il