X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שבוע וחצי לאחר שהרמטכ"ל אימץ את גרסתו לפיה ירה לעבר הקרקע, נעצר המ"פ שחייליו טענו כי רוקן מחסנית בילדה הפלשתינית ברפיח, גם לאחר שהיה ברור כי זו בעצם נהרגה; המ"פ נעצר ל-48 שעות בחשד כי מסר גירסה שיקרית בתחקיר; הרמטכ"ל רואה הדברים בחומרה
▪  ▪  ▪

המשטרה הצבאית עצרה את מפקד הפלוגה המסייעת מגדוד שקד בגבעתי, בחשד שביצע "וידוא הריגה" בילדה הפלשתינית בת ה-13, אימאן אל-המס, באזור רפיח, שבדרום רצועת עזה, בתחילת החודש.
המ"פ, בדרגת סרן, נעצר ל-48 שעות, בסיומן ייקבע האם יובא לבית דין צבאי להארכת מעצר. המ"פ הושעה מתפקידו חרף העובדה שהרמטכ"ל, רב-אלוף משה (בוגי) יעלון, אימץ את גרסתו, לפיה ביצע ירי לעבר הקרקע. בהתאם להוראת הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, נפתחה חקירה במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).
הקצין נחקר ונעצר בחשד שהגירסה שמסר בתחקיר לא הייתה נכונה. מדובר צה"ל נמסר, כי הרמטכ"ל רואה את הדברים בחומרה רבה ובתום החקירה ולפי ממצאיה יבחן הרמטכ"ל נקיטת צעדים נוספים.
המדובר באירוע שהתרחש ב-5 באוקטובר סמוך למוצב גירית, על גבול ישראל-מצרים. לפי גירסת צה"ל, הכוחות זיהו דמות חשודה הנעה הרחק משכונת המגורים, בשטח האסור לתנועת פלשתינים, כשהיא נושאת עימה תיק שנחשד כממולכד. זאת, נוכח התרעה ממוקדת לפגוע במוצב.
הכוחות חשדו כי מדובר במחבל ופתחו באש לעבר הדמות. כוח בראשות מפקד הפלוגה יצא מהמוצב על-מנת לנטרל את האיום, הסתער על הדמות וירה בה. בדיעבד התברר, כי מדובר בילדה בת 13. ואולם, מעדויות החיילים בכוח עולה, כי המ"פ רוקן מחסנית בגופה של הילדה, גם לאחר שהיה ברור כי זו נהרגה, ובכך ביצע בה למעשה "וידוא הריגה".
לפני שבוע וחצי הוצגו לרמטכ"ל מסקנות תחקיר אלוף פיקוד דרום, האלוף דן הראל, לאירוע. כאמור, מייד בתום התחקיר הושעה הקצין מתפקידו: "נוכח הטענות הקשות שהושמעו ביחס לתפקודו". באופן מפורש הודגש בתחקיר, כי "לא עלו כשלים נורמטיביים-ערכיים בתפקוד לוחמי הפלוגה ובהתנהגות מפקד הפלוגה במהלך האירוע".
עוד נמסר בתחקיר, כי התגלו "שגיאות ותקלות מקצועיות הנוגעות לאי-גילוי מוקדם יותר של הנערה בהתקרבה למוצב, לאופן היציאה מהמוצב ולשיקול הדעת המבצעי בפעולה". ואולם, "על-פי ממצאי התחקיר, אין בהתנהגותו הערכית של מפקד הפלוגה עילה להדחתו... אם יוכח אחרת - יודח הקצין מכל תפקיד פיקודי".
בסיכום הצגת התחקיר אמר הרמטכ"ל, כי העובדה שהילדה הפלשתינית נעה בשטח האסור לתנועה, מעוררת שאלות לגבי נסיבות הימצאותה שם. "נסיבות האירוע, והעובדה כי המוצב, הנמצא תחת אש, ספג ירי צלפים גם במהלך הלילה, לא מותירות מקום להסבר אחר", ציין יעלון. אשר להסבריו של המ"פ, אימץ הרמטכ"ל את גרסתו, ואמר, כי "זהו הסבר סביר בהתחשב בתנאי המקום והאירועים".
באותו היום בו הוצג התחקיר לרמטכ"ל, אישרה דוברת צה"ל, תת-אלוף רות ירון, בראיון לגלי צה"ל, כי המ"פ ירה צרור לעבר הקרקע. "חיילים שנמצאו בסמוך אליו העידו שראו את החול באוויר, כלומר הוא אכן ירה לכיוון הקרקע", הסבירה.
הפלשתינים מצידם טענו, כי הילדה, אימאן אל-המס, היתה בדרכה לבית הספר. לטענתם, היא טעתה בדרכה בעקבות הערפל הכבד ששרר באזור. בגופה, לפי הפלשתינים, נמצאו 19 כדורים.

תאריך:  26/10/2004   |   עודכן:  26/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
גשמים עזים שוטפים את יפן והטמפרטורות צונחות; חמישה אנשים מתו ביום ג' ועד כה דווח על 2,900 פצועים
מחלקה ראשונה
במסגרת הפסטיבל: תחרות סרטי עלילה קצרים בנושא החוויה היהודית
רנית נחום-הלוי
נתניהו הודיע על אולטימטום בשמו ובשם השרים לבנת, נוה וכץ; 45 חברי כנסת הצביעו נגד הינתקות, 7 נמנעו; האולטימטום של המפד"ל הינו ל-14 יום; הרבנים מנמקים האולטימטום: כדי למנוע "מאבק אלים בין אחים ושבר עמוק באחדות ישראל שיהיה קשה מאוד לאיחוי"; זמן קצר לאחר ההצבעה פיטר שרון את השר לנדאו וסגן השר מיכה רצון
מחלקה ראשונה
אישרה את ההנחיות וההמלצות לאחר שימוע ציבורי רחב שערכה; השימוע התקיים לאור פניות ותלונות רבות בדבר הצגת בעלי מוגבלויות בפרסומות בצורה נלעגת ופוגעת
גלית יצחק
כך אמר היום ד"ר אילן רון בוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ אתי לבני; ח"כ תמיר: "חלוקת התקציב היא הטייה גברית ואני קוראת לנשים להיאבד בו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il