X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהר הרצל בירושלים התקיים טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה, יצחק רבין; בטקס השתתפו: בני משפחת רבין, נשיא המדינה, רה"מ ואישים נוספים; דליה רבין לשרון: "חרדים לשלומך ולשלומה של המדינה"; הנשיא: "אין ממשלה לא לגיטימית"
▪  ▪  ▪
קצב, פרק קשה בהיסטוריה

אלפי סטודנטים באזכרה

יפעת גדות
תשע שנים לזכור את יצחק רבין

   מירב לוי
כרזה של סטודנטית משנקר נבחרה לכרזה הרשמית של אירועי הזיכרון לרבין

בהר הרצל בירושלים נפתח אחר הצהריים (יום ד', 27.10.04) טקס האזכרה הממלכתי לזכר ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, שנרצח בתל-אביב ב-1995 בידי יגאל עמיר. טקסי הזיכרון נפתחו אמש בהדלקת נר זכרון בבית נשיא המדינה.
בטקס בהר הרצל השתתפו בני משפחת רבין, נשיא המדינה, משה קצב, ראש הממשלה, אריאל שרון, יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק ועוד אישים רבים. הבן, יובל רבין, אמר קדיש. הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, קרא פרקי תהילים.
בטקס אמר נשיא המדינה, כי "רצח יצחק רבין הינו פרק קשה בהיסטוריה של העם היהודי". הוא הוסיף, "חובתנו לעצור כל הסתה, כל שלהוב יצרים. ראינו בעינינו כי הפתיל קצר... יש רק דרך אחת להתנגד. בדרך החוקית, הדמוקרטית, המוסרית, האנושית, זו דרכה של היהדות. מי שנוהג אחרת נושא את שם השם לשווא".
הנשיא ציין, כי לא הופקו הלקחים מרצח רבין ומוסר ההשכל לא נלמד והרחוב רווי באלימות פיזית ומילולית. הדגיש, כי "אני חושש מן הקולות שנשמעים, במיוחד כאשר מתקרבים להחלטות קשות וכואבות". הנשיא הוסיף: "אין ממשלה לא לגיטימית, אין בוגדים בתוכנו ואין ביננו מתנגדי שלום".
הנשיא סיים את נאומו באומרו, כי כולם אהבו את רבין, גם כאשר לא הסכימו לכל דעותיו, "אך כולם מצדיעים לו על מנהיגותו ועל ניצחונותיו, על מפעל חייו וערכיו, על אישיותו ועל מורשתו".
בתו של יצחק רבין, דליה, פנתה לראש הממשלה שרון בנאומה ואמרה, "אנחנו חרדים לשלומך ולשלומה של המדינה. הינה יש החלטה דרמטית והכרעה גורלית. יש תוכנית מדינית ודיבורים על הינתקות. יש תהליך והתפכחות, לצד קריאות תיגר על הכרעות דמוקרטיות".
הכנסת תקיים בשעה 17:00 ישיבה מיוחדת לזכר ראש הממשלה המנוח. עמותת "גשר" תפתח כמדי שנה אוהל הידברות בירושלים. במוצאי שבת בשעה 20:00 תתקיים העצרת המרכזית בכיכר רבין בתל אביב.
באוניברסיטת בר-אילן השתתפו אלפי סטודנטים בעצרת זיכרון ליצחק רבין. נשיא האוניברסיטה, פרופ' משה קוה אמר בטקס, כי "החברה הישראלית חייבת לפעול במשותף, במלוכד, אם היא חפצת חיים..יש רבנים שעברו את גבולות הטעם הטוב בדברי הביקורת שלהם על הממשלה, ואולי אף עברו את גבולות המותר".

תאריך:  27/10/2004   |   עודכן:  27/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כך הודיע השבוע ממלא-מקום השר לאיכות הסביבה, אילן שלגי; ביהמ"ש גזר קנס בסך 250,000 ש"ח על עיריית אשדוד, ראש העיר וממלא מקום המהנדס הראשי שלה, במסגרת הסדר טיעון בו הודו כי הפכו נחל לאגן חימצון
נועם שרביט
כך נטען במחקר של פרופ' אריה רטנר מאוניברסיטת חיפה, שהוצג בכנס משפטנים ערבי-יהודי ראשון לקידום השוויון שקיימה לשכת עורכי הדין, בשיתוף העמותה הנוצרית העולמית; ראש הלשכה: "יש למנות יותר ערבים לשופטים ולתפקידים בפרקליטות וברשויות המדינה"
הדר פרבר
ביום הבחירות לנשיאות ארה"ב: משדר מיוחד של התוכנית "גלובוס"
אלונה קורן
בשבוע הבא יתקיים בכנסת הדיון על התקציב; האוצר מכין גזרות בהיקף 2.7 מיליארד שקלים
מחלקה ראשונה
שר התחבורה: "אסייע אישית להשגת האישורים להקמת תחנות תדלוק בגז"; מטרת הפורום החדש לאגד אנשי מקצוע מתחומים שונים ופעילי איכות סביבה למען המטרה המשותפת של עידוד השימוש בגז כדלק חליפי ויצירת תמיכה ממשלתית לנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il